Wpis z mikrobloga

No więc tak: chciałbym sobie zrobić pod QEMU na Ubuntu maszynę wirtualną z obsługą akceleracji 3D. JUż wiem, że dla Win9x to będzie bardzo trudne (o ile nie niemożliwe), więc porzuciłem ten temat. Ale chciałbym, by ta akceleracja była na Win XP i wyżej. Jestem zielony w materii linuksowych maszyn wirtualnych, więc będę zadawać głupie pytania: czy jest możliwe wykorzystanie w tym celu głównej karty graficzne (mam GTX 1060), czy też musi być druga karta w slocie, ewentualnie wykorzystac kartę zintegrowaną (mam jakiegoś Intel HD Graphics, płyta to ASUS PRIME Z270-P). Wołam @Roman_Polanski, bo pisał coś, że mu się udało zmusić QEMU do takich cudów.
#linux #ubuntu #vm
  • 7
@OSH1980: https://www.youtube.com/watch?v=8o5DOf-_w-w
możesz skorzystać z integry. Generalnie do starych gierek GPU intelowskie powinno wystarczyć ( o ile przekazanie go VMce obejdzie się bez problemu, tego jeszcze nie robiłem)
Potrzebujesz mieć 2 monitory - lub 1 monitor z co najmniej 2 wejściami (jednym wysyłasz obraz od linuksa, drugim wejściem od Vmki z XP na przykład)
Jeśli będziesz przekazywał nvidię, to możesz mieć słynny error 43 - to znaczy że sterownik nvidii wykrył
@Roman_Polanski: tak, mam dwa monitory. W ostateczności zainstaluję drugą kartę graficzną w slocie PCI. Gdzieś mam X1550. Bardzo Ci dziękuję za pomoc, powalczę. Ubuntu podoba mi się coraz bardziej, zamierzam na serio poznać ten system.( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Roman_Polanski: ehem, no to mam pytanie: wczoraj przyłączyłem dwa źródła obrazu (jedno to karta zintegrowana, drugie GTX 1060) do jednego monitora i Ubuntu lekko zgłupiało. Po pierwsze wykryło 3 (!) monitory (w tym jakiegoś Algolteka 13 cali, którego na oczy nie widziałem), a po drugie, gdy przyłączyłem kablem DVI, to system potwornie spowolnił. Co ciekawe, nie było tego spowolnienia po przyłączeniu kablem VGA. Robiłem to w ramach eksperymentu, jeszcze bez uruchamiania