Wpis z mikrobloga

wyobrażam sobie u nas kwik blachojezdnych, ze nie mogą dojechać i ze im miasto miejsca parkingowe zabiera xD


@paradoksik: to dobrze sobie wyobrażasz. Taka rewitalizacji nie polega tylko na postawieniu zakazów ale również na zapewnieniu miejsc parkingowych poza ścisłym centrum i na poprawie komunikacji zbiorkomem. Ale domyślam się za w twoim mokrym śnie (i innych polskich wizjonerow) taka poprawa polega na postawieniu kwietników i ławek na dotychczasowych parkingach i położeniu
@abcde: ja nie mam mokrych snów. Na pewno nie takie jak sobie wyobrażasz :)
I tak, w Polsce, na przykład Warszawie, możesz zrobić parkingi P+R, dobry zbiórkom, a i tak ulica NAD LINIA METRA musi być 2x3 pasy, bo zawsze tak było i olaboga zabiorom. Inny przykład, ulica Swietokrzyska, samo centrum miasta, gdzie nie rzucisz kamieniem to trafisz w przystanek, skrzyżowanie dwóch linii metra. Jakie były płacze że jezdnię zwęzili, ze
w Polsce, na przykład Warszawie


@paradoksik: to miło.
A co do tego że był płacz to nie rozumiem o co chodzi. Zawsze ludzie marudzą jak muszą zmienić przyzwyczajenia. ZAWSZE. Nie ważne czego ta sama dotyczy. Ale jak jest to dobra zmiana ( ͡° ͜ʖ ͡°) to się wszyscy przyzwyczajają i dostosowują. Nie trzeba ludzi dzielić na samochodziarzy i oświeconych rowerzystów
@abcde: żebym był dobrze zrozumiany - ja chcę takich zlrewitalizacji w centrum miast, strefy ograniczenia 30 w osiedlowych ulicach, odpowiednio pojemnych dróg głównych i obwodnic. Do tego P+R, komunikację szynowa i ogólnie zbiorkom.

Ale jak budują zbiorkom, stawiają parkingi na obrzeżu, a jednocześnie mimo wszystko słychać kwik ze zwężą jezdnie (nic to, ze nie będzie potrzebna tak szeroka) albo namalują buspas, to ogarnia mnie śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
@abcde: ale ja nawet nie jeżdżę rowerem :D hulajnoga najwyżej żeby na tramwaj dojechać :)

I tak, te przyzwyczajenie wyśmiewam. Że wszędzie ma się dać dojechać samochodem, zaparkować pod samymi drzwiami, a jak ktoś daje alternatywę to drogem zabiorom. Chociaż alternatywa tańsza, szybsza, ładniejsza (no, może nie wszystko naraz :) )
@abcde: no to mam nadzieję, że wiedeń od ostatnich odwiedzin poprawił swój zbiorkom - bo koszty hotelu w centrum niedawno trzeba było brać razy 2, bo miejsce parkingowe płatne obok, albo w Bratysławie xD albo korzystałaś z metra - albo uber, bo pozostałe opcje prawie nie istniały.
Nie żebym miała coś przeciwko ogródkom, uwielbiałam to w ścisłym centrum Wiednia, prawie jak Budapeszt lub bardziej południowy śródziemnomorski mindset.
wyobrażam sobie u nas kwik blachojezdnych, ze nie mogą dojechać i ze im miasto miejsca parkingowe zabiera xD

I wtorujacych im polityków, ze wolność zabierają xD


@paradoksik: @PreczzGlowna:
tak tak...
Wystarczy wyjść z domu. Przykład poniżej z Gdyni.
Zdjecie u góry z google maps, na dole z rewitalizacji (nawet jeszcze chyba nie skończone, bo byłem tydzień temu i wygląda duzo lepiej niż na dolnej fotce).
Deptak elegancki, duzo zieleni i
Pobierz
źródło: comment_1598469049SRC2MOi0CWcCvTg2ckNS5d.jpg
@GoodPain: no ja jestem fanem zrównoważonego rozwoju miast i przeciwnikiem suburbanizacji, i mimo że najczęściej korzystam z samochodu bo wygodniej, jestem znienawidzonym na wypoku pedalarzem ;) czekam, aż realnie będę mogła do pracy śmigać rowerem lub hulajnogą elektryczną, ale obecnie infrastruktura kończy mi się 3km przed celem i pozostała część to walka o życie na drodze. Sorki, ale nie. Zbiorkom to porażka - nie jest dla mnie alternatywą przemieszczanie się z
@max1983: słuchaj, nie mówię ze się nie da. Kibicuje takim pomysłom i chętnie patrzę jak są realizowane.
Z drugiej strony, patrzę na samochody na zdjęciu „przed” i przypominam sobie, że jest to pierwsza grupa do oprotestowywania rewitalizacji. Bo nie ma gdzie zaparkować, musi szukać miejsca dalej i drałować na piechotę. I ja ich nawet rozumiem. Ale to ile hałasu robi się o te miejsca parkingowe, o uliczki trzeciorzedne, o dodatkowe centymetry
@Eternal_Hunter: odwoływałem się do komentarza który mnie wołał, ze jasne, rewitalizować, ale jeszcze komunikacja miejska i parkingi na obrzeżach.
A ja mówię- no, jest komunikacja (metro pod samiutką Górczewska), a autostrada prosto do centrum jak była, tak jest. Bo by się św. Przepustowość obraziła. A jakby tam pas zabrać, drzewa posadzić, to i byłaby zachęta żeby wsiąść pod ziemię do metra, a na powierzchni i chłodniej i przyjemniej. Ale nie, bo
@paradoksik: wszystko musi być rozwiązywane w odpowiedniej kolejności by zachować ład i porządek. Nagłe wyłaczenie centr miast z ruchu samodowego nie podstawiając jakichkolwiek alternatyw jest po prostu egoistycznym debilizmem. Brak rozwoju w komunikacji miejskiej, podwyższanie jej ceny połączone z ograniczeniem miejsc postojowych i zwężaniem pasów dla samochodów tylko rodzi dodatkowe frustracje.
Tak samo jest z przepisami dot. pierwszeństwa pieszych już przed przejściem, gdzie ogromna ilość przejść w Polsce jest niedoświetlona, źle
@PreczzGlowna: zmiana mega na plus. W ogóle mam wrażenie że Wiedeń to jedno z najbardziej pro obywatelskich miast w Europie. Jestem w nim zakochany. Tak się powinno rozwijać miasta, czyt. dzielnica
Sonnwendviertel czy Aspern Seestadt, gdzie najpierw powstaje cała infrastruktura, a dopiero potem spójne ze sobą osiedle, a nie takie koszmarki jak w Polsce. No może poza warszawskim Wilanowem, który mimo wszystko jest na zadupiu.
@reddin: tylko ze w wiedniu robia podziemne parkingi a w polsce jak w chlewie jeden debil z drugim pozabieraja miejsca parkingowe w centrum miesciny 30k bo taki jest trend w wielkich miastach a to 30k siolo chce koniecznie byc wielkim miastem i potem zdziwienie ze ludzie omijaja centrum ktore zaczyna roic sie od zuli i cyganow
@PreczzGlowna: W Polsce też się zmienia. Nawet w Wawie to widać po wielu ulicach. Krakowskie przedmieście, Świętokrzyska, Górczewska choć....

Warszawa rezygnuje ze zwężenia Górczewskiej przy Parku Moczydło. Ratusz wstępnie planował tam zmiany, jednak po protestach mieszkańców i dzielnicy, wiceprezydent Soszyński przyznał, że wszystko tam na razie pozostanie bez zmian. Nie oznacza to, że w przyszłości Górczewska w tym miejscu nie zostanie zwężona.


https://warszawa.naszemiasto.pl/gorczewska-nie-bedzie-zwezana-odstapiono-od-zamiaru/ar/c1-7364719

Niestety dzbanów nie brakuje.
@PreczzGlowna: wszystko fajnie, ale każda ulica wygląda lepiej jak się podkręci kolory w fotoszopie XD mimo wszystko wjazd do śródmieścia powinien być ograniczony, a wokół starówek powinno być więcej parkingów.
wyobrażam sobie u nas kwik blachojezdnych, ze nie mogą dojechać i ze im miasto miejsca parkingowe zabiera xD

I wtorujacych im polityków, ze wolność zabierają xD


@paradoksik: No u nas w miastach sa mega problemy z parkowaniem czesto, to co sie dziwisz?