Aktywne Wpisy
#polityka #bekazpisu #bartosiak #budzisz #geopolityka #usa #wojna #rosja #ukraina #tusk
Komentarz Tuska odbił się echem wśród Amerykańców, którzy zdziwieni, że Polska może nie być wiernym kundlem, który tylko będzie napychał kabazę amerykańskiej zbrojeniówce i oczekuje realnego działania. Na to Bartosiak, niezalezny ekspert.exe
Komentarz Tuska odbił się echem wśród Amerykańców, którzy zdziwieni, że Polska może nie być wiernym kundlem, który tylko będzie napychał kabazę amerykańskiej zbrojeniówce i oczekuje realnego działania. Na to Bartosiak, niezalezny ekspert.exe
wojna +21
W końcu nas szanujo i nie kłócimy się z nikim głupio(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#tusk #polityka #heheszki #polska #politykazagraniczna
#tusk #polityka #heheszki #polska #politykazagraniczna
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
W okolicach Frankfurtu w Niemczech oddano do użytku zelektryfikowaną część autostrady A5. Pięciokilometrowy odcinek drogi wyposażono w sieć trakcyjną współdziałającą z pojazdami ciężarowymi wyposażonymi w pantografy. Segment autostrady ma pełnić funkcję testową w celu zbadania funkcjonalności i efektywności tej koncepcji.
Niemieccy przedstawiciele technologii eHighway sądzą, że w przypadku pozytywnych recenzji takiego rozwiązania zostanie zelektryfikowania jedna trzecie niemieckich autostrad, a z jej wykorzystaniem będzie mogło pracować 80% procent pojazdów ciężarowych. Projekt eHighway zakłada znaczne obniżenie kosztów transportu, jak również zmniejszenie emisji dwutlenku węgla czy innych szkodliwych dla środowiska gazów.
Od technicznego punktu widzenia linie trakcyjne działają pod stałym napięciem 700 V. Sama technologia związana z dostarczaniem energii elektrycznej do układów napędowych jest stosunkowo prosta i łatwa w zastosowaniu ze względu na analogię do układów kolejowych czy trolejbusowych. Układy napędowe dostosowane do współdziałania z siecią trakcyjną, byłby napędami hybrydowymi, które łączyłyby zalety układów spalinowych i układów elektrycznych. Napęd hybrydowy umożliwiałby swobodną jazdę na niezelektryfikowanych drogach, podczas awarii trakcji czy podczas wyprzedzania. Co więcej, zastosowanie takiego rodzaju napędu #!$%@? się większą sprawnością w porównaniu do napędów z silnikiem spalinowym, a także umożliwia zastosowanie technologii hamowania rekuperacyjnego. Hamowanie rekuperacyjne jest procesem, w którym zmniejszenie prędkości odbywa się przy pomocy silnika elektrycznego ‑ część energii kinetycznej pojazdu byłaby odzyskiwana i oddawana w postaci energii elektrycznej do sieci.
Oddany fragment autostrady A5 jest kolejnym elementów testów ten technologii. Pierwsze testy odbywały się od 2016 roku w Szwecji, USA i Niemczech i były prowadzone przez firmę Siemens.
Źródła:
[1] - rynekinfrastruktury.pl
[2] - mobility.siemens.com/global/en/portfolio/road/ehighway.html
[3] - Plougmann A., Design of a Siemens eHighway System Implemented across Funen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OFF-TOP
Przez jakiś czas pod moim tagiem #electromeissner publikowałem popularnonaukowe mini artykuły związane z elektrotechniką. Chcę odświeżyć moje hobby i poświęcić więcej czasu na blogowanie. W związku z tym założyłem blog pod nazwą „Notes Elektrotechnika”. Jeżeli jesteście dalej zainteresowani taką tematyką, zapraszam do śledzenia tego minibloga, mojej strony internetowej oraz strony na facebooku.
W związku z tym postem chciałem również prosić o "wykopanie" tego artykułu - jeżeli Ci się spodobał.
Link do znaleziska: https://www.wykop.pl/link/5682499
Bezpośredni link do artykułu: Notes Elektrotechnika
#electromeissner – podoba Ci się obserwuj, nie podoba czarnolistuj ;)
#elektrotechnika #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #inzynieria #inwestycje #elektromobilnosc #transport #niemcy
- ciekawe jak wożą tam gabaryty. Środkiem i lewym pasem (ʘ‿ʘ)
Teraz tylko trzeba czekać na wyniki z praktycznych testów.
Zdjęcie Poznań rok 1930:
@kapuczina_corki_somsiada: Z jednej strony owszem, z drugiej patrząc na politykę EU pod względem standardów emisji spalin czy też pod względem uprawnień na emisję dwutlenku węgla szukanie jakichś alternatyw nie jest najgorszym pomysłem. Wystarczy spojrzeć, co robią uprawnienia na emisję dwutlenku węgla z polską energetyką.
@Meissner: logika Niemców: "szukajmy ekologicznych rozwiązań - wybudujmy bezsensowne 26 000 km linii trakcyjnej dla <1% pojazdów zdolnych z tego skorzystać" ¯\_(ツ)_/¯
Napęd hybrydowy umożliwiałby swobodną jazdę na niezelektryfikowanych drogach, podczas awarii trakcji czy podczas wyprzedzania.
Jak oni sobie z tym poradzą... /s
Mają jakiśtam plan na dywersyfikację źródeł zasilania pojazdów.
1. Duże elektryczne na baterie przez jakiś czas można jeszcze między bajki włożyć, ale jakiś tam pieniądz pewnie w to idzie.
2. Duże elektryczne na pantograf jeżdżą testowo od dłuższego czasu.
3. Duże na metan CNG/LNG #!$%@?ą po darmowym maucie że asfalt furczy.