Wpis z mikrobloga

Jak to ja mam parę pytań dotyczących obrabiarek skrawających i pracy przy nich.

1.Czy operatorzy obrabiarek skrawających CNC strzelają focha jak ktoś nazywa ich tokarzami a maszyny tokarkami? :-)

2.Podobno w tej pracy spotyka się podział na operatorów,którzy programują cały cały proces obróbki oraz tzw.guzikowych,którzy tylko wstawiają kawałek metalu do maszyny i naciskają guzik a na koniec mierzą kontrolnie suwmiarką gotowy element-jak to wygląda?

3.Generalnie z informatyki jestem januszem i jakbym miał pracować przy kompie to bym po prostu zwariował.Nie znam się ale praca przy tokarce wydaje mi się fascynująca i totalnie lajtowa-wstawiasz metalową sztabkę,naciskasz guzik i obserwujesz jak maszyna tworzy dany element-co jest samo w sobie ciekawe+dodatkowo nikczemnie się #!$%@? patrząc na obrabiany element.To mi wygląda na taką pracę dozorcy-stój i patrz czy wszystko się dobrze robi.Jak to wygląda w praktyce?

4.Właśnie jak wygląd to pilnowanie procesu obróbki? Czy można włączyć maszynę i iść na fajkę czy w firmach nakazują stać przy maszynie,z ręką na przycisku awaryjnym i pilnować procesu?

5.czy program komputerowy w którym programuje się proces obróbki pokazuje również symulację całego procesu skrawania i gotowy element? NIe wyobrażam sobie abym nie mógł zobaczyć symulacji obróbki złotego elementu,albo jakiegoś drogiego detalu.Popełnię jeden błąd w programowaniu i cały element może pójśc do kosza.Czy tym symulacjom można wierzyć?

6.W przypadku awaryjnego zatrzymania procesu i ponownego uruchomienia maszyny element ładnie się obrobi? Czy są jakieś elementy przy których nie można wstrzymywać pracy obrabiarki bo surowiec na pewno źle się obrobi? Co w gorszej sytuacji-awaryjne zatrzymanie maszyny,wymontowanie w połowie obrobionego elementu,ponowne zamontowanie i uruchomienie maszyny-czy da się jeszcze uratować taki element czy wszystko idzie do kosza?