Wpis z mikrobloga

Zna ktoś i byłby tak uprzejmy podzielić się softem lub plugiem do C4D który by poodwracał mi "nomrmale" flipnięte? Niestety align oraz reverse nie działają siatka nadal szaleje (z CAD) i wszystko się randomowo odwraca lub zaznacza. Ktoś może by mógł coś polecić?
Z góry dzięki!
#c4d #cinema4d #grafika3d #modelowanie3d #3d
  • 10
@kolonko: no ale co się dzieje, zaimportowany model z jakiegos innego softu ma #!$%@? normale? Poflipowane w różne strony bez ładu i składu, czy wyglądają jak odwrócone w jakimś logicznym porządku którego zasady nie znasz po prostu? Jak normale są #!$%@? losowo to teoretycznie nie ma chyba algorytmu który mógłby je w sposób "zgodny z ludzkim rozumieniem" poukładać. Jak wyglądają dziwnie a sam flip tego nie naprawia to być może są
@kolonko: no to nie sposób tego naprawić imo XD przynajmniej ja nie umiem, jedyna nadzieja że segmenty nie są zweldowane z uwagi na flipnięcie płaszczyzn, więc można zaznaczać elementy i je flipować każdy z osobna, w 3dsmaxie tak można.
@kolonko: i jeszcze jedna ręczna opcja to 3ds max pozwala zaznaczać grupy poligonów na podstawie tresholdu kąta pomiędzy nimi, więc gdyby ustawić na poniżej 180* to może będzie zaznaczać dobrze xD jezeli cinemka to potrafi
@amisobad: nie mogę. @einz: tak ręcznie zostaje zaznaczanie i odwracanie. Co przy dużych powierzchniach które widać to jest łatwe. Ale są krawędzie i tam też cyrk... Ale dzięki za chęć pomocy!
@kolonko: No zdarzało mi się spotykac z tym problemem i czasami obracałem ręcznie jak debil, a czasami niestety modelowałem obiekt od nowa bo #!$%@? robota to jest #!$%@? strasznie. Może cinema ma taki tryb viewportu ze pokazuje jaskrawiej orientacje płaszczyzn, a nie tak jak tu w kolorze edgy, co ułatwia orientacje. MAX TO MA XD SWIECA SIE NA ZIELONO W #!$%@?. Ale podziele się jeszcze jednym tipem jak masz zamiar to