Wpis z mikrobloga

Kurdę chyba nie mógłbym być mechanikiem.. jak trzeba się kłaść i wyginać to noga odmawia posłuszeństwa (miałem kiedyś zerwane więzadła) za każdym razem tak mam jak muszę jakieś wygibasy robić na kolanach. To duży zakład podnośnik nic by nie zmieniły jak trzeba głowe pod pedały wkładać

Dzisiaj musiałem ogarnąć sławetny w astrach g zawór nagrzewnicy. Elektryczny silniczek który zamyka dopływ wody do nagrzewnicy. Ojcu został w pozycji zamkniętej i miał zimno.

Trybiki są tam #!$%@?, wysuwa się to nie przenosi siły i tylko tyrkocze. To nawet była akcja serwisowa że opel zrezygnował z tego i sprzedawał tzw lornetkę już bez tego silniczka tylko na stałe przepływ wody przez nagrzewnice. Ja to aby rozebrałem otworzyłem ten zawór i włożyłem z powrotem. Bez podłączania zasilania także już się nie zamknie.
O ile nie trzeba ściągać całej deski za co plus, o tyle trzeba wchodzić do kanału za co minus, bo trzeba odpływ klimy odkręcić aby wyjąć obudowę nagrzewnice.
No i te zawleczki aby je włożyć do końca to duży problem bo one są tak z tyłu że tam ledwo rękę można włożyć a ciężko je wbić do końca. Ogólnie aby to naprawić trzeba zrobić to samo co się robi aby wymienić nagrzewnicę.

Ojciec pytał się u mechaników ile za takie coś.. 400zł wołają najmniej.. mówię ja ci zrobię.

No i chodzi, piekło z nawiewów już leci. Jako ciekawostka nagrzewnica oryginalna 02.11.1999r godz 08:26
Przy okazji gumki nowe dałem, stare jak się ścisnęło to już popękane całe.

#mechanikasamochodowa #motoryzacja
  • 8
@wxx71: a jak tam jest ? w astrze to wystarczy schowek wyjąć, 6 śrubek i zatrzaski takie metalowe.. problem aby wsadzić go nie da się na równo tylko z pod kąta.
W golfie to było od silnika w podszybiu.. z fordami w ogóle nie miałem do czynienia.
@r5678: w focusie mk2 jest na tunelu środkowym przy ścianie grodziowej. Trzeba odkręcić pedał gazu i wtedy jest dostęp do klapki. Ogólnie nie jest wcale źle, gdyby nie to, że ostro trzeba się powyginać. Mi nie pasuje się tam wciskać ani na brzuchu ani na plecach... no i podobno zdarza się (mi się, odpukać, nie zdarzyło) ukręcić te szpilki od mocowania pedału
@cichanos: to widzę tak samo jak w astrze z lokalizacją nagrzewnicy... też w tunelu środkowym przy ścianie grodziowej.
Z tym, że tu nie ma żadnych klapek. trzeba rozkręcać wszystko, cały dół i jeszcze do kanału wchodzić. trudniej jest od pasażera bo blokuje ten silniczek i jeszcze taka rurka odpływowa która się łączy z obudową nagrzewnicy.

A przy okazji 5zł znalazłem tam w środku, już widać że z dekadę jak nie lepiej
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r5678: nagrzewnice w 99% są w tym miejscu, żadna nowość. Jak kolega wyżej już napisał w fordzie trzeba być gimnastykiem na wysokim poziomie. Jak ważysz więcej niż 70kg to ni #!$%@? nie wciśniesz się tam
@wxx71 wciśniesz, na praktykach w technikum przez miesiąc codziennie się tam kładłem i wymieniałem, a 90 biło na wadze aż miło ¯_(ツ)_/¯. Pod koniec robiłem to niecałe 10min, system przedłużek i sposób położenia ciała już ogarnięty był