Wpis z mikrobloga

Hejka rowerowe Mirki,

porobiłam zdjęcia żeby ukazać o jakie typy przejazdów mi chodzi.
Każda z sytuacji na obrazku jest dla mnie niejednoznaczna - czy w tych miejscach rowerzysta może przejeżdżać, czy nie zatrzyma mnie policja jeśli przejadę w tych miejscach, czy jeśli dojdzie do kolizji z samochodem - wina będzie po stronie kierowcy? Dziękuję za merytoryczne komentarze z góry!
#rower #kolarstwo #sciezkirowerowe #drogirowerowe

Wołam Mireczków, którzy ostatnio się wypowiadali w tym temacie:

@sargento @dybligliniaczek @mmichal @Singularity00 @janekplaskacz
źródło: comment_1604842473Jd4PkKVu5Kwe9QTaZo7gO0.jpg
  • 13
@Bellie: w 1. sytuacji chodzi o to, że przecina normalna jezdnia i na jezdni nie ma namalowane nic, a znak ścieżki rowerowej jest postawiony znowu za jezdnią, jak się zaczyna znowu ścieżka dla rowerów. 2. sytuacja - ścieżka rowerowa prosto, ale prostokąty namalowane jako przejazd rowerowy są namalowane tam gdzie się kończy chodnik dla pieszych, a nie tu gdzie ma rower przejechać. 3. sytuacja przejazd dla rowerów jest w zasadzie odwrotnie
@Bellie:

3. sytuacja przejazd dla rowerów jest w zasadzie odwrotnie namalowany, nie tam gdzie przejazd dla rowerów, tylko przejście dla pieszych.


no nie do końca, to ewidentnie jest linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów przed przejściem, a więc tam nie ma P-11, samo P-10 i trzeba przeprowadzać rower.
@Bellie: Jak dla mnie wszystkie trzy przykłady to miejsca gdzie nie powinno się jechać rowerem po jezdni.
Najbliżej poprawnego jest 2 ale mi to wygląda na niedokończone malowanie znaków poziomych i nie usunięte stare.

w 3 te kwadrarty tyczą się miejsca zatrzymania pojazdu przy dojeździe do krzyżówki a nie przejazdu dla rowerów.

tak powinno być
https://bikes-srm.pl/pliki/krowerowy/06_oznakowanie_przejazdu_dla_rowerzystow.png

Czasem spotyka się też dodatkowe malowanie na czerwono i wtedy też jest ok - zwykle
@Singularity00: no trochę mnie to dziwi bo to jest takie miejsce gdzie mam z 5-7 takich mirko przejazdów pod rząd - na wielu z nich nie ma przejazdu rowerowego zaznaczonego, a właśnie sytuacja nr dwa jest nieco kuriozalna i samochody jakby same się często zatrzymują w tym miejscu żeby mnie puścić. No i teraz pytanie czy te 5-7 razy musze teraz schodzić z roweru, bo jeśli tak to kogoś powaliło. Na
a nr dwa jest nieco kuriozalna i samochody jakby same się często zatrzymują w tym miejscu żeby mnie puścić.


@Bellie: bo ludzie nie chcą mieć rowerzysty na sumieniu / skasowanego auta taka prawda. Niestety w PL prawo drogowe z każdą zmianą jest tylko psute jeszcze bardziej niż było i tworzy się niepotrzebne nieścisłości generujące niebezpieczeństwo wobec tych słabszych, niechronionych uczestników ruchu.

Zgodnie z prawem jeśli miejsce wygląda inaczej niż na moich
@Singularity00: dzięki za informacje, jeszcze pytanie dodatkowe - czy przejazd zawsze powinien wyglądać jak na załączonym pierwszym obrazku? Tzn. Podwójna linia, czy linia przejazdu może być jedna - obok przejścia dla pieszych?
@Bellie: są 2, a nawet w sumie 3 od niedawna warianty takich miejsc -
1 - klasyczny -> patrz mój link 1 wyżej
2- trochę nowszy -> 2w1 - patrz link nr 2 (zwykle nie ma pasów tylko czerwone pole + kwadraty na obrzeżach)
3 - wariant kompaktowy, powstał niedawno i ma być stosowany tam gdzie jest zbyt ciasno na inne formy lub infrastruktura już jest ale niepoprawna i teraz chcą
@Bellie: To co jest na dolnym obrazku to chyba po pijaku robili i zamienili miejscami pas pieszy z rowerowym. To chyba ścieżka rowerowa powinna biec jakby koło zebry a pas pieszy wchodzić na zebrę. Ale co tam wiem.