Wpis z mikrobloga

Ostatni planowy pociąg pasażerski przejechał tędy 5 marca 1986 roku. Później pozostały tylko pociągi robocze, a w 1995 roku zawitał tu skład imprezowy prowadzony lokomotywą parową. Od tego czasu tunel pod Przełęczą Kowarską, jeden z najdłuższych tuneli kolejowych w Polsce (1025 metrów długości), spowija głucha cisza.

I pomyśleć, że kiedyś trasa kolejowa z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry była nie tylko regularnie użytkowana, ale i... zelektryfikowana.

Wersja alternatywna: to baśniowy portal, w którym spełniają się marzenia miłośników kolei. Jeśli odważysz się wejść, czekają na Ciebie pociągi poza czasem i rzeczywistością ;)

#podrozefilipa -> mój tag
#polska #podroze #podrozujzwykopem #ciekawostki #dolnyslask #kolej #pociagi #pociagiboners #transport #opuszczone #urbanexploration #jesien
ff_91 - Ostatni planowy pociąg pasażerski przejechał tędy 5 marca 1986 roku. Później ...

źródło: comment_1606144560QvqX6awfcscFcrLftafP2i.jpg

Pobierz
  • 6
via Wykop Mobilny (Android)
  • 12
@ff_91: @Peek_A_Boo:
Byłem w tym tunelu tuż po zimie jeszcze przed rokiem 2000, fantastycznie to wyglądało, lodowe zacieki na całych ścianach. Bardzo wielkie, czasami zasłaniały połowę prześwitu tunelu, tory też pod lodem kapiąca woda jak w jaskinii, ciemność całkowita po wyłączeniu latarek. To było coś fantastycznego, tym bardziej, że byłem wtedy tylko dzieciakiem z podstawówki :)