Jechałem ostatnio elektrykiem z kolegą. Poprosiłem aby włączył ogrzewanie, bo było prawie zero stopni, a on na to, że nie bo mu prądu zabraknie potem xDD Jechaliśmy w zimnie jeszcze z godzinę. Nigdy nie kupię elektryka xD #samochody #samochodyelektryczne #tesla #rakcontent
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: to jechaliscie leafem pierwszej generacji z zjechana bateria do 60% sprawnosci? Czy tez kolega od tygodnia nie podlaczal auta do ladowarki. No chyba ze mieliscie w ten 1 poranek zrobic trase 500km tam i spowrotem.
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: no patrz a ja normalnie włączam ogrzewanie w elektryku. Ba, włączam sobie 10 minut wcześniej, zanim jeszcze zejdę do garażu.
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: co racja to racja, w normalnym samochodzie cieplutko, na orlenie zatankujesz sobie spokojnie a nawet hot doga zjesz i zero stresu
za 5 lat car as a service stanie się takie popularne, a jednocześnie auta autonomiczne takie drogie, że nikomu nie będzie się opłacało ich kupować...
@anonimowy_programista: nie sądzę, nadal rynek kupna będzie rozwinięty. Nie musi się opłacać, ludzie lubią mieć rzeczy na własność a samochód to trochę przedłużenie mieszkania - masz bagażnik ze swoimi gratami, zamocowany fotelik dla dziecka, wiesz dokładnie gdzie i jak wejdzie wózek, mata dla psa, zawsze wiesz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: Aha i przez godzinę ogrzewanie kilka kW zjadło by tyle prądu, że by nie dojechał ? Z jaką prędkością jechaliście i jakim autem?
to jechaliscie leafem pierwszej generacji z zjechana bateria do 60% sprawnosci?
@jasonfly: parę lat temu miałem okazję przetestować nowiutkiego Leafa pierwszej generacji. Nówka z salonu, przy minusowych temperaturach na pełnej baterii pokazywał mniej niż 100km zasięgu XD
parę lat temu miałem okazję przetestować nowiutkiego Leafa pierwszej generacji. Nówka z salonu, przy minusowych temperaturach na pełnej baterii pokazywał mniej niż 100km zasięgu XD
@aksal89: Leaf pierwszej generacji to straszny szrot. Bardzo niska pojemność baterii w lato bez klimy zapewnia niski zasięg a co dopiero zimą.
@aksal89: no nic dziwnego to jeden z najgorszych elektrykow, brak chlodzenia czy ogrzewania baterii tym wlasnie skutkuje. Drugi leaf rowniez ma takie braki stad dosc glosno bylo o rapidgate.
@gatineau: stety niestety, ale @anonimowy_programista ma racje i to juz sie dzieje np. w Oslo. Firm, w ktorych wypozyczysz auta na godziny jest coraz wiecej i malo tego miasto udostepnia im darmowe parkingi. Nawet w zeszlym tygodniu dostalem maila z dzielnicy o rozszerzeniu parkingow dla car sharing. Do tego dodac mozna firmy gdzie masz auto na abonament bez okresu wypowiedzenia, np Kona po liftingu za 6999 nok za miesiac.
@jasonfly: ale to co ty piszesz jest jak za komuny, trzeba rozwiązywać teraz problemy, których nie było w benzyniakach niby ekologia a wszystkie tiry na ropce elegancko maszerują ze spalaniem 25-30l/100km :)
@diogene jakie autko? Ja chciałem swoje połączyć z GH albo smartthings ale nikt chyba device handler nie napisał jeszcze. Fajnie by sobie w Action tiles kliknąć na płytkę rano żeby się nagrzało, podgrzało fotel, przednią szybę i kierownice.
Jechaliśmy w zimnie jeszcze z godzinę. Nigdy nie kupię elektryka xD
#samochody #samochodyelektryczne #tesla #rakcontent
No chyba ze mieliscie w ten 1 poranek zrobic trase 500km tam i spowrotem.
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie:
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: to akurat dość prawdopodobne.
za 5 lat car as a service stanie się takie popularne, a jednocześnie auta autonomiczne takie drogie, że nikomu nie będzie się opłacało ich kupować...
z drugiej strony, elektrykiem będziesz jeździł za 10 lat codziennie, nie swoim, ale jednak codziennie ;)
@anonimowy_programista: nie sądzę, nadal rynek kupna będzie rozwinięty. Nie musi się opłacać, ludzie lubią mieć rzeczy na własność a samochód to trochę przedłużenie mieszkania - masz bagażnik ze swoimi gratami, zamocowany fotelik dla dziecka, wiesz dokładnie gdzie i jak wejdzie wózek, mata dla psa, zawsze wiesz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: Aha i przez godzinę ogrzewanie kilka kW zjadło by tyle prądu, że by nie dojechał ?
Z jaką prędkością jechaliście i jakim autem?
https://elektrowoz.pl/porady/postoj-w-samochodzie-elektrycznym-na-mrozie-tesla-model-3-youtube/
@jasonfly: parę lat temu miałem okazję przetestować nowiutkiego Leafa pierwszej generacji. Nówka z salonu, przy minusowych temperaturach na pełnej baterii pokazywał mniej niż 100km zasięgu XD
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: nie kupisz go, bo jesteś biedną bułą, a nie dlatego że ci kolega ogrzewania nie włączył ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@aksal89: Leaf pierwszej generacji to straszny szrot. Bardzo niska pojemność baterii w lato bez klimy zapewnia niski zasięg a co dopiero zimą.
niby ekologia a wszystkie tiry na ropce elegancko maszerują ze spalaniem 25-30l/100km :)
Komentarz usunięty przez moderatora