Wpis z mikrobloga

Które z tych aut wybralibyście kupując nowe z salonu za około 100k?
Czy warto dopłacać do skrzyni automatycznej albo silnika MHEV?

#motoryzacja #samochody #kia #hyundai #volkswagen #seat

Które z tych aut wybrałbyś za około 100k

  • KIA XCEED wersja L 10.6% (13)
  • KIA CEED wersja L+BL 13.0% (16)
  • Hyundai i30 fastback n-line 21.1% (26)
  • Hyundai i30 hatchback n-line 13.0% (16)
  • Skoda octavia 24.4% (30)
  • Seat Leon 17.9% (22)

Oddanych głosów: 123

  • 50
  • Odpowiedz
@kogi: bierz HKT - HYNDAI KIA TOYOTA. Corrolka hybrid też będzie ok.

Imo jednak Niro jest najfajniejsza - jeszcze nie suv, ale już podniesione, a realnie ma najwięcej miejsca z tych wszystkich, tak z moich obserwacji wynika.
  • Odpowiedz
@wycz: zarzuciłeś jakimś gównem z reeedita i co? auta z niewiadomo jakimi przebiegami i historiami serwisowymi, gdzie w VW mamy silniki, które są ŹLE ZAPROJEKTOWANE. Są ludzie, którzy nawet 8V z Opla zabiją.
  • Odpowiedz
@wycz: @kogi:
dodajmy, że była wadliwa seria rodziny Theta - już naprawiona przez wymiane. Co się stało? ano odlewnia w USA źle oczyszczała swoje produkty, stąd Hyundai robi już wszystko inhouse, jak to robi w Europie i w Korei - jedyny producent, który ma u siebie forging, produkuje własną stal i sporo części do aut.
  • Odpowiedz
@kogi: @wycz: i warto dodać, że sam problem był dość marginalny, przy normalnej jeździe i interwałał rzędu 10K na olej nie będzie problemu.

Tak więc koledze @wycz to co najwyżej mózg wybuchł :-), gdy zobaczył jakość azjatyckich sprzętów, w porównaniu do Niemca czy innego badziewia europejskeigpo.
  • Odpowiedz
@kogi: dodajmy jeszcze to, ze statycznie to w HKT zdarzają się najrzadziej i są najtańsze do usunięcia. To są realnie najlepsze auta that money can buy, nie słuchaj pajacy.
  • Odpowiedz
@kogi: imo nie. Oszczędności praktycznie żadnych, a tylko komplikuje konstrukcje. Można rozważyć tylko z DCT, bo tam MHEV działa jako "wspomagacz" silnika ICE, przez co skrzynia ma prościej.

Ogólnie skrzynie DCT nie są problematyczne, prócz tych, które były źle zaprojektowane (np Ford Powershift, czy wczesne DSG, choć i teraz zdania są podzielone) - ale - DSG/DCT należy umieć jeździć. To nie jest automat. To dwusprzęgłowa skrzynia - o automatycznym sprzęgle -
S.....S - @kogi: imo nie. Oszczędności praktycznie żadnych, a tylko komplikuje konstr...
  • Odpowiedz
@kogi: a jeżeli chcesz zobaczyć drugą stronę medalu, to w Rosjiii jest b dużo Kii i Hyundai, sporo z przebiegami rzędu 500K+, ale tam ludzie są często jeszcze w miare techniczni :). Kiedyś widziałem relacje wymiany silnika z Hondy bądź Toyoty - auto 50K mil... od 40 niezmieniany olej =]. Amerykanie to ciekawy kraj, jedni są tacy, drudzy tacy - olej był czymś w rodzaju puddingu - zalecam wymiany co 10K
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: to wiem tylko np KIA CEED dostaje teraz nowe silniki 1.5 160KM gdzie jest też wersja MHEV i kosztuje 4k wiecej. W hyundaiu jest z kolei tylko wersja MHEV. Zastanawiam się czy warto dopłacać.
  • Odpowiedz