Wpis z mikrobloga

Przepisy dotyczące pierwszeństwa tramwajów w Polsce są absurdalne #changemymind

- na skrzyżowaniu równorzędnym tramwaj zawsze ma pierwszeństwo
- na przejściu dla pieszych pieszy ma pierwszeństwo (analogicznie jak w odniesieniu do samochodów - w praktyce motorniczy zazwyczaj dzwonek i gazu.), podobnie rowery na przejeździe dla rowerów
- tramwaj wjeżdżający na rondo nie ma pierwszeństwa, ale zjeżdżając już tak
- tramwaj wyjeżdzający z zajezdni lub pętli włącza się do ruchu i musi ustąpić wszystkim pierwszeństwa - kierowca w musi określić czy to jest wyjazd z zajezdni czy też może skrzyżowanie
- tramwaj zjeżdżający do zajezdni przez samochodowy pas ruchu ma pierwszeństwo - jadąc równolegle z tramwajem może on "nagle" (np. niewidoczne tory pod śniegiem) zgodnie z przepisami odbić przed maskę samochodu - mało kto na prostym odcinku zwraca uwagę na kierunkowskazy w tramwajach
- na skrzyżowaniu ze znakami jak kierowca ma ten sam znak pierwszeństwa co tramwaj to motorniczy ma pierwszeństwo - nawet jak kierowca jedzie prosto, a tramwaj skręca w lewo z przeciwnego kierunku
- na tym samym skrzyżowaniu na przejeździe dla rowerów rowerzysta jadący na wprost ma pierwszeństwo nad skręcającym tramwajem niezależnie od tego z której strony on nadjeżdża (oprócz na wprost, wtedy przepis z punktu 2)
- na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną w takiej sytuacji to kierowca ma pierwszeństwo
- ale już gdy samochód skręca w prawo, a tramwaj z przeciwka w lewo to tramwaj ma pierwszeństwo

#motoryzacja #prawojazdy #naukajazdy #ruchdrogowy
  • 2