Wpis z mikrobloga

Moja koleżanka wyprowadza się z wynajmowanego mieszkania. Poinformowała o tym oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem, ale jak to w przypadku januszów wynajmu się zdarza, właścicielka lokum zaczęła kombinować. Stwierdziła, że podniesiono jakiś czas temu czynsz, a ona nie podniosła jej ceny wynajmu, więc musi to zrobić teraz. Odliczyła jej to z kaucji za WSTECZNE miesiące. Dodatkowo okazało się, że koleżanka miała niedopłaty w rachunkach za wodę i to też jej z kaucji potrąciła. Nie znam się na prawie, ale jestem pewny, że coś takiego nie może być legalne (chodzi bardziej o czynsz, podejrzewam, że z rachunek za wodę mogła z kaucji potrącić, jeżeli koleżanka jej nie wyrównała). Do kogo powinna zwrócić się koleżanka, by sprawę wyjaśnić? Jest jakiś rzecznik odnośnie takich spraw, tak jak w Anglii? Czy od razu do prawnika? Czy może ja się mylę i nie ma potrzeby do kogokolwiek się zwracać, bo właścicielka robi wszystko na legalu?

#mieszkaniedowynajecia #wynajem #prawo #pytanieprawne #januszebiznesu (?)
  • 8
Nie znam się na prawie, ale jestem pewny, że coś takiego nie może być legalne (chodzi bardziej o czynsz, podejrzewam, że z rachunek za wodę mogła z kaucji potrącić, jeżeli koleżanka jej nie wyrównała).


@khaes: no to się mylisz, zależy od umowy, jeśli nie mieli tych kwot dodatkowych ustalonych jako ryczałt, to jak najbardziej może się domagać zwrotu jeśli faktycznie czynsz został podniesiony i faktycznie były niedopłaty.
@khaes: w sumie zależy, co miała w umowie. Jeśli miała rozdzielony czynsz dla wynajmującego i zobowiązanie do pokrycia czynszu dla spółdzielni, to roszczenie właścicielki jest słuszne. Jeśli tylko czynsz dla niej, to nie, bo twojej koleżanki czynsz dla spółdzielni nie obchodzi. No ale bez sądu się pewnie nie obejdzie.