Wpis z mikrobloga

Zrobiłem sobie wczoraj szybki test prostego stylu graficznego bez użycia tekstur i w sumie wydaje mi się to całkiem ładne przy swojej prostocie. Ogólnie nie jestem grafikiem tylko programistą, ale lubię sobie coś wymodelować do gierek na telefon, które piszę, ale tworzenie materiałów zawsze zabierało mi mnóstwo czasu co bardzo ogranicza proces twórczy, więc może zamiast tego faktycznie warto spróbować czegoś opartego bardziej na samych kształtach, kolorach i oświetleniu?

#blender #gothic #gamedev
S.....7 - Zrobiłem sobie wczoraj szybki test prostego stylu graficznego bez użycia te...

źródło: comment_1613036399XK5akKz8unGinc2S0ZI0w9.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
@LoneRanger: ostatecznie szedłbym w taką mapę otoczenia, która będzie rzucać krótki cień, żeby cykl dnia (uzyskiwany jedynie przez zmianę kolorystyki sceny jak w Baldur's Gate) lepiej się komponował i żeby mniej rzucał się w oczy fakt, że cień jest statyczny.
  • Odpowiedz
@Slodkie_Mango_Z_Ananasem: ciężko powiedzieć, czy trudno - zacząłem używać Blendera bardzo dawno, właśnie pod kątem modyfikacji do Gothic 2, ale nie była to regularna nauka, bo ostatecznie więcej czasu poświęciłem na skrypty, a następnie programowanie. Takie modele jak ten na pewno łatwiej, niż modele zoptymalizowane do gier - ja renderuję do 2D i używam w takiej formie, co pozwala na małe oszustwa ułatwiające pracę. Dużo pomaga znajomość modyfikatorów - Array i Mirror
  • Odpowiedz
@Slodkie_Mango_Z_Ananasem: zrobienie czegoś takiego jest bardzo proste. Wystarczy podstawowa znajomość programu. Każdy z tych budynków to osobny sześcian. Te zdobienia na krawędziach to skopiowany wielokrotnie obiekt. Dachy też są bardzo proste do wykonania. Nie licząc bramy i krat, to cała scena ma śmiesznie mało trójkątów, więc można uznać, że jest świetnie zoptymalizowana pod tym względem ;)

Edit: w sumie kraty też są pewnie bardzo proste do odtworzenia i mają mało trójkątów,
  • Odpowiedz
@LoneRanger: Pisząc o optymalizacji miałem raczej na myśli tworzenie modelu do teksturowania pod PBR - UV, high poly, wypalanie normal mapy, retopologia, w przypadku budynków często jakaś modularyzacja, żeby łatwo wykorzystać ponownie niektóre elementy. A taki model jak tutaj faktycznie znając podstawowe funkcje programu można w ciągu niecałego wieczora, ale zdecydowanie nie polecałbym ręcznego kopiowania wszystkich elementów, modyfikator Array sprawdza się tutaj o wiele lepiej. Ogólnie przy takich prostych bryłach największe
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Sulejman7: zacznij od dobrego oświetlenia. Możesz mieć najlepsze modele, najlepiej oteksturowane, bumpy, normale i inne mapy, ale jak położysz oświetlenie to i tak całość wygląda przeciętnie. To samo tyczy się prostych, stylowych modeli.
  • Odpowiedz
@NobleCat: @OpelMajster: @LoneRanger: @YogiYogi: @ofczy: @NaopaK: @kamilm119: @Slodkie_Mango_Z_Ananasem: @Campell:

Dziękuję wszystkim za opinie. Po upływie dwóch dni i analizie stwierdziłem, że taki styl bez tekstur idących w stronę fotorealizmu owszem, podoba mi się, ale jednak nieco więcej detali pozwoli uzyskać lepszy efekt bez znacznego zwiększenia nakładu pracy. Dodałem Vertex Colors, trochę dopracowałem krawędzie większości brył, użyłem symulacji materiału i stworzyłem prostą normal mapę
S.....7 - @NobleCat: @OpelMajster: @LoneRanger: @YogiYogi: @ofczy: @NaopaK: @kamilm11...

źródło: comment_1613242836lD2I1pUo6uUpJpMpxmhOAU.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Sulejman7: Nooo panie, teraz to jest na czym oko zawiesić! Super postęp. Bardzo mi się podoba jak bardzo plastyczne są te narożne cegły. Spoko ogarnięte krawędzie. Taki detal, a dodaje stylu.
  • Odpowiedz
@NobleCat: Dzięki! Co ciekawe dalej udało się to osiągnąć praktycznie bez modelowania - te kamienie/cegły narożne to dwa sześciany z modyfikatorem Array po osi Z, następnie Mirror w celu odbicia ich na wszystkie 4 strony wieży, Displace z teksturą szumu - dla uzyskania losowych nierówności i bardziej naturalnego efektu, Bevel dla podkreślenia tych krawędzi i kolejny mirror ze zmienionym punktem odniesienia, dzięki któremu kamienie od razu znalazły się w drugiej wieży.
S.....7 - @NobleCat: Dzięki! Co ciekawe dalej udało się to osiągnąć praktycznie bez m...

źródło: comment_1613243705SAtnVrIHmgplUs81NJDLoP.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz