Wpis z mikrobloga

Zrobiłem sobie wczoraj szybki test prostego stylu graficznego bez użycia tekstur i w sumie wydaje mi się to całkiem ładne przy swojej prostocie. Ogólnie nie jestem grafikiem tylko programistą, ale lubię sobie coś wymodelować do gierek na telefon, które piszę, ale tworzenie materiałów zawsze zabierało mi mnóstwo czasu co bardzo ogranicza proces twórczy, więc może zamiast tego faktycznie warto spróbować czegoś opartego bardziej na samych kształtach, kolorach i oświetleniu?

#blender #gothic #gamedev
S.....7 - Zrobiłem sobie wczoraj szybki test prostego stylu graficznego bez użycia te...

źródło: comment_1613036399XK5akKz8unGinc2S0ZI0w9.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
@LoneRanger: ostatecznie szedłbym w taką mapę otoczenia, która będzie rzucać krótki cień, żeby cykl dnia (uzyskiwany jedynie przez zmianę kolorystyki sceny jak w Baldur's Gate) lepiej się komponował i żeby mniej rzucał się w oczy fakt, że cień jest statyczny.
  • Odpowiedz
@Slodkie_Mango_Z_Ananasem: ciężko powiedzieć, czy trudno - zacząłem używać Blendera bardzo dawno, właśnie pod kątem modyfikacji do Gothic 2, ale nie była to regularna nauka, bo ostatecznie więcej czasu poświęciłem na skrypty, a następnie programowanie. Takie modele jak ten na pewno łatwiej, niż modele zoptymalizowane do gier - ja renderuję do 2D i używam w takiej formie, co pozwala na małe oszustwa ułatwiające pracę. Dużo pomaga znajomość modyfikatorów - Array i Mirror
  • Odpowiedz
@Slodkie_Mango_Z_Ananasem: zrobienie czegoś takiego jest bardzo proste. Wystarczy podstawowa znajomość programu. Każdy z tych budynków to osobny sześcian. Te zdobienia na krawędziach to skopiowany wielokrotnie obiekt. Dachy też są bardzo proste do wykonania. Nie licząc bramy i krat, to cała scena ma śmiesznie mało trójkątów, więc można uznać, że jest świetnie zoptymalizowana pod tym względem ;)

Edit: w sumie kraty też są pewnie bardzo proste do odtworzenia i mają mało trójkątów,
  • Odpowiedz