Wpis z mikrobloga

Macie może jakiś pomysł na #bezsennosc ? Od 4 dni mam problemy z zaśnięciem - przewracam się, wiercę, ściskam mięśnie, brak relaksu, #mysliprzeruzne. Wziąłem wczoraj melatoninę 5mg i zasnąłem jak dziecko, ale nie chcę się uzależniać i przyzwyczajać organizmu do zewnętrznej substancji (wziąłem żeby nie zamulać, a musiałem rano wstać).

Próbowałem #medytacja , technika 4-7-8 (która ponoć jest fejkiem, ale czego człowiek nie spróbuje z desperacji), wietrzyłem pokój, odcinałem się od elektroniki przez godzinę przed snem, nawodniłem.

Dla jasności: ćwiczę i dbam o dietę już od 4 miesięcy.

Kumam że czasem organizm w wyniku stresu, albo innych czynników zewnętrznych potrafi się raz na jakiś czas rozregulować, ale pomimo to chciałbym mieć jakiś złoty środek, który w spokoju pomógłby mi zasnąć.

#sny #pytaniedoeksperta
  • 25
@ponerLokej: nie wiem co to medytacja 4-7-8, ale na sen chyba najlepszy jest body scanning. Zainstaluj sobie appkę Insight Timer, która ma całą bibliotekę medytacji prowadzonych, mają tam też medytacje do snu, te najbardziej popularne powinny być ze skanowaniem ciała właśnie. Z prowadzącym było mi dużo łatwiej zasnąć niż medytując samej.
@ponerLokej: pierwsza rada to taka, nie wkręcaj się, że nie śpisz, bo to prosta droga do nerwicy i bezsenności. Już przed pójściem spać pojawia się lęk - nie zasnę, a potem kołowrotek, nie śpię, już ta godzina, znowu będę zryty. To błędne koło. Nie śpisz, to nie. Jest ok. Poleż, nie rzucaj się z boku na bok, nie nakręcaj. Nic się nie stanie. Rano wstań, usmiechnij się nawet na siłę i
@ponerLokej: Siedzisz na kompie/w telefonie przed snem? To też przeszkadza w zasnięciu, światło niebieskie pobudza mózg i blokuje wytwarzanie melatoniny w organizmie. Do tego kawa (jeśli pijesz) najpóżniej 12h przed pójściem spać