Wpis z mikrobloga

Część, mój układ z #arduino cierpi na problemy prawdopodobnie z zasilaniem. Jestem początkujący i w sumie to mój pierwszy prawdziwy projekt. Używam dwóch zasilaczy stabilizowanych 9v i 12v. 9v zasila Arduino. Problemem jest okresowe zawieszanie się kontrolera, co 10-30 minut. Nie mam oscyloskopu, ale zasilanie jest z tej samej linii co duże trójfazowe maszyny, dlatego myślę że to coś z zasilaniem. Chociaż może być zły kod, ale tak czy siak muszę coś z tym zasilaniem zrobić. Tak najprościej co mogę zrobić? #elektronika
Dzięki za pomoc

Update: Dodałem schemat, nic specjalnego. Wyświetlacz do dwustanowiskowej wagi własnej produkcji. Jeden kontroler obsługuje jedną wagę. Analogowy sygnał z wagi idzie do HX711 i cyfrowy sygnał 10 metrowym przewodem leci do arduino.
Linki do zasilaczy:
https://botland.com.pl/zasilacze-dogniazdkowe/7158-zasilacz-impulsowy-9v2a-wtyk-dc-5521mm-5902135147375.html
https://botland.com.pl/zasilacze-dogniazdkowe/4022-zasilacz-impulsowy-12v15a-wtyk-prosty-dc-5525mm-5901890008488.html

Zawieszają się oba kontrolery w rożnych momentach, nie jednocześnie. Zjawisko nasiliło się odkąd pracują obie wagi, na początku z tylko jednym układem było ok (może to nie ma znaczenia, bo było wszystko nowe - tylko luźna obserwacja). Wciśnięcie przycisku reset przywraca sprawność, tylko problemem jest ponowne wytarowanie wagi (jest to komenda w setup) dlatego traci się pomiar masy już położonej na wadze. Same tensometry ważą b. dobrze. Pzdr
deusExMaquina - Część, mój układ z #arduino cierpi na problemy prawdopodobnie z zasil...

źródło: comment_1616354620oTN1EJArlkh0wvjILKAKGu.jpg

Pobierz
  • 26
@deusExMaquina: podaj jeszcze długości kabli. Ile jest między płytką tensometrów a arduino? To samo dla przycisku tarowania, wyświetlacza.

Spróbuj też rozdzielić zasilacze. Osobne dla każdego arduino. Użycie porządnych zasilaczy transformatorowych, zamiast impulsowych też może pomóc.