Wpis z mikrobloga

Potrzebuję porady od doświadczonych specjalistów samochodowych. Aktualnie jeżdżę Toyotą Yaris z 2014 roku (1,3 cm3, 100KM) i planuję zakup czegoś niewiele większego i odrobinę mocniejszego w automacie, z przebiegiem do 30 000 kilometrów. Rocznie robionych ok. 15 000 kilometrów, głównie po mieście.

Pod uwagę biorę:
- Hyundai i30
- Kia Ceed
- Toyota Corolla hybrid
- Toyota Auris hybrid

Jestem póki co za Hyundaiem, ale zastanawia mnie opcja w hybrydzie. Czy warto się w to pchać? Jak taki silnik zachowuje się w trasie? Po ilu latach mogą się zacząć problemy? Po jakim czasie bateria nadaje się do wymiany i jaki jest to koszt?

#samochody #motoryzacja #kia #toyota #hyundai
  • 19
Czy warto się w to pchać?


@MiklosFeher: tak

Jak taki silnik zachowuje się w trasie?


@MiklosFeher: praktycznie jak benzyna, trochę elektryk pomaga ale szalu nie ma, a spalanie niewiele mniejsze niż w klasycznym

Po ilu latach mogą się zacząć problemy?


@MiklosFeher: jak bierzesz pod uwagę tylko toyotę to ciężko stwierdzić bo póki co ich nie ma

Po jakim czasie bateria nadaje się do wymiany i jaki jest to koszt?
@MiklosFeher: Jeżeli będziesz brał pod uwagę Toyotę to raczej odradzam Auris - slabe wykonanie w środku i szybko się niszczy to wnętrze, znajomy ma i nie jest zadowolony. Mechanicznie hybrydy od Toyoty są bardzo fajne i ludzie raczej nie narzekają na awarie, ja sam jeżdżę hybrydą od roku i jestem z tego układu bardzo zadowolony. Oczywiście jeżeli chodzi o spalanie to różnica jest w jeździe miejskiej bo na trasie jej nie
@MiklosFeher: Jak jeździsz głównie po mieście to hybryda na pewno wyjdzie taniej. Nie pakuj się w aurisa bo J.W. Corolla hatch jest całkiem spoko. Słabsze hybryda 136 koni mocno ssie jeśli chodzi o dynamikę, a wszystkie hybrydy toyoty mają te okropne e CVT i wyją jak pralki.

Pytanie czy warto bo toyota w hybrydzie chyba jest ceniona na rynku wtórnym.
@goferek: ale automat bezstopniowy w toyocie to jest jakiś żart. No i kwestia wykonania.
@MiklosFeher: Jak dla mnie kia wygrywa jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości. Poza tym ceedów jest teraz taka masa na rynku, że znalezienie jakiejś części będzie b.proste.
hybryda jest raczej nieopłacalna przy przebiegu 15 tysięcy rocznie.

Nie ma gdzie odzyskać pieniędzy z zaoszczędzonego paliwa.

Dopłacisz pewnie z 10 tysięcy i będziesz odzyskiwał z tego 30 zł miesięcznie.


@fujiyama: że co? Jak Ty to liczysz?
15k rocznie = 1250 km miesięcznie
Przy spalaniu zwykłego benzyniaka na poziomie 10 litrów/100 km (optymistycznie) wychodzi 125 litrów benzyny miesięcznie. Liczmy że hybryda spali 5,5 litra - 68,75 litra benzyny miesięcznie.
56,25 litra
Aktualnie po mieście mam spalanie w granicach 7 litrów więc faktycznie do tych 10 trochę brakuje. Miałem okazję jeździć Toyotą Corollą Hybrid w sedanie i faktycznie wycie silnika jest znaczące.
@goferek: wydaje mi się, że troche za bardzo ekstrapolujesz - 10l to może zimą i jak robisz po mieście 5 km w jedną stronę.

IMO ze wszystkiego Corolla najlepsza opcja - pancerność Toyoty + jeden z najniższych wskaźników utraty wartości. Aczkolwiek poczekałbym z 2.0 - znana drama z benzyną w oleju gdzie Toyota jeszcze nie ma konkretnego pomysłu na załatwienie problemu.