Wpis z mikrobloga

Jednym z protocrossoverów był produkowany w latach 2000-2003 Renault Scenic RX4.

Napęd na tylną oś był dołączany przez sprzęgło wiskotyczne w przypadku poślizgu kół przednich. Prześwit to 21 cm, czyli sporo, jak na minivana (I tutaj taka mała dygresja - minivany praktycznie wymarły tak jak coupe. Teraz funkcję dużego samochodu rodzinnego pełnią SUVy i crossovery - zapraszam do dyskusji). Auto od dołu obłożone jest plastikowymi wstawkami zabezpieczającymi przed kamieniami i szutrem. W połączeniu z wysokim zawieszeniem oraz niedzisiejszą bryłą, samochód od razu przyciąga wzrok i niebawem pewnie będzie pożądanym youngtimerem, o ile już nim nie jest.

Koło zapasowe powędrowało na tylną klapę, która otwiera się na bok, jedynie szyba wędruje do góry.

Dostępne silniki to benzyna 2.0 138KM oraz diesel 1.9 102KM

#rzetelnafura
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #renault
źródło: comment_1619593981AC3KGik5DX6wnv6JsZ8j0O.jpg
  • 92
ja to rozumiem że mają napęd tylko na przód, ale mógłby być dostępny jako opcja. Tylko w Unii to nie przejdzie XD 60 km od polskiej granicy na wschodzie ta ekologia już nie działa


@mati75: dla wielu samochodów jest w opcji, choć chyba już są takie bez możliwości. Nie zaprzeczam, że napęd AWD nie sprzyja wyśrubowanym normom emisji, zawsze to jakaś waga, nawet jak odłączony nie ma za dużo oporów. Tylko
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@DerMirker: zapomniałeś o oplu tigrze, peugeot 406 coupe, toyota celica, soarer, sera. Z dużych producentów to chyba honda zostawiła sobie accorda w coupe. A jeszcze ford cougar był do pary z puma
@PienieznyWieprzZMlotemBojowym: Teraz już wiem, że jesteś zwyczajnie ograniczony. Od miesięcy, jeśli nie lat, plusowałeś wpisy, w których opisywałem wymarłe samochody coupe, których już nie ma. Samochody w większości z segmentu C i D, w przystępnych dla Europejczyka z zachodu pieniądzach. Muscle cary to drogie zabawki z USA i im nie poświęcałem miejsca. Istnieje różnica między Oplem Tigrą, a Chevroletem Camaro. 20 lat temu każdy europejski producent miał tanie coupe w portfolio.
@DerMirker: przecież nikt nie będzie produkował na dany rynek czegoś co się słsbo sprzedaje i nikt nie chce, jedź do chin tam jest masa ssdanówbp chinole kochają sedany, z wszystkiego Europejczycy zrobili tam sedana, nawet a7 jest w osobnej wersji sedan
@WiesniakzPowolania No proszę cię, ile widzisz takich Fordów na drogach? Jasne że mają trochę więcej miejsca w środku niż SUV klasy średniej, ale są o wiele mniej wygodne ze względu chociażby na swoje zawieszenie. Nie mówiąc już o tym że taki Tourneo nie ma napędu 4x4 co jest coraz bardziej pożądane (bo i dobre ( ͡º ͜ʖ͡º)), nawet haldexa.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PienieznyWieprzZMlotemBojowym: pomogę ci i wyjaśnię łopatologicznie, może dotrze:


Kiedyś: Ford Probe, Ford Puma, Fiat Coupe, Mitsubishi Eclipse, Nissan 200SX, Volkswagen Corrado, Hyundai Coupe, Renault Megane coupe, Rover 200 coupe, Opel Calibra, Honda CRX, Honda Integra, Subaru SVX, Honda Prelude


Dziś: Mustang, jakieś Audi, jakieś BMW, Nissan GTR


Dotarło?

@DerMirker: czy ty właśnie porównałeś ~40 lat motoryzacji do oferty z tego roku? XDD
wiele mniej wygodne ze względu chociażby na swoje zawieszenie


@anemo5: tu nie chodzi o komfotrowe zestawienie zawieszenia. Masz rodzine 2+2 i jedziesz na wakacje i musisz zabrać wózek. Zawieszenie i napęd4x4 to ostatnie co jest istotne dla takiej rodziny. Możesz możesz kupic berlingo czy turneo żeby się pomieścić albo nic.
@damian_co_dalej Mylisz Suvy z crossoverami. Tych drugich jest coraz więcej, a producenci robią je i nazywają Suvami. A jak wiadomo nijak to ma się do prawdziwych Suvów (tych dużych) takich jak Subaru Forester, Tribeca, Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara.
@WiesniakzPowolania A to też zależy, bo normalne Suvy teraz mają wystarczająco miejsca w kabinie by przewieźć całą dużą rodzinę wraz z bagażami. Ale musi to być SUV a nie crossover którego producent nazwał suvem.
@anemo5: jakie niby ? Raptem pół roku temu szukałem auta dla swojej rodziny . Dzieciaki, fotelik, bagaże , wózek i pies. Jasne że upchasz wszystko i w małym kombi ale rozmawiamy o wygodnym podróżowaniu. Do róznych aut sie przymierzałem i uwierz suv to nie jest dobry pomysł. żaden.
a jeszcze są dachowe na relingi,


@sidhellfire: i przyczepka do tego. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przede wszystkim samochód który nie ma odsuwanych tylnych drzwi jest z miejsca zdyskfalifikowany.
Do każdego samochodu można się zmieścić. Ja mówię o komfortowym podróżowaniu.
Czyli takim gdzie jest duzo schowków, sa odsuwane drzwi, w oparciach stoliczki, uchwyty na kubki. jest mozliwość konfiguracji foteli , a w bagarzniku zmiesci się wszystko i mozna
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@WiesniakzPowolania: gdyby nie ta fanaberia z przesuwanymi drzwiami to wybór miałbyś spory, no ale to jak marudzić, że nie ma sportowych aut już, bo drzwi nie otwierają się do góry jak w Lambo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Toyota ProAce Verso, Chrysler Pacifica, może import jakiejś Kia Sorento - wybór może mały, ale 20 lat temu co miałeś lepszego? Reno Kangoo i Ford Windstar? :P

Jak się nie
@sidhellfire: to nie fanaberia a praktyczna wygoda. Samochody które wymieniasz są mogą za rodzinne służyć ale takimi nie są. Cechy typowego rodzinnnego samochodu dla większej rodziny ci juz wymieniłem. Jak juz kupuję takie auto to ma być wygodne, zwłaszcza jek jest drugie w domu.
No jest jeszcze oczywiście król rodzinnych aut jakim jest chrysler voyager czy toyota sienna
@DerMirker: Ale Europejczycy z zachodu kupują coupe, w PL zresztą też. Co z tego, że nie ma opla w coupe, którego nikt by nie kupował z salonu? Jako pierwsze auto - po co? Jako drugie - pewnie stać Cię na coś lepszego niż opel w coupe i tyle. Nikt by tego nie kupował.
Teraz funkcję dużego samochodu rodzinnego pełnią SUVy i crossovery


@DerMirker: Crossover i duży samochód XDDDDDDDDD Chyba tylko z zewnątrz. Ogólnie moje zdanie co do crossoverów jest takie, że to są samochody stworzone żeby łatwo i wygodnie przejechać przez krawężnik i zaparkować na trawniku. AWD (nie mylić z 4x4) idealnie się przydaje do wyjechania z błota jakie po tych trawnikach zostaje w deszczowe dni.
Najlepszym przykładem patologii crossoverów jest Suzuki Ignis, ktory
źródło: comment_1619628017rFBHR6zCcLIOzkUEyTkqY9.jpg
@WiesniakzPowolania: zostaje s-max. Również ubolewam ze Suvy wyparły rynek rodzinnych minivanow. Są albo ucywilizowane furgony typu turneo, berlingo, partner, combo, candy, proace albo właśnie smax. A był wybór spory żeby wspomnieć ze tylko u forda każda klasa miała opcje vana np b-max, c-max, do tego zefira, scenie, citroeny Picasso itd. Ja celuje teraz w uterenowione rodzinne kombi typu skoda superb scout, v60/V70 CC, a6 allroad. Naszczęście tu rynek jeszcze istnieje.
@Orwell1984: no własnie ja się przestałem mieścić w kombi i jak się rozejrzałem po rynku za czymś wiekszym to jest dramat. Jak zobaczyłem nowego espace który zawsze się kojarzył z duzym vanem to sie rozesmiałem.
W sumie to albo kupujesz takiego dostawczaka albo nie kupisz nic. Brakuje na rynku choć jednego projektu takiego jakim był choćby eurovan.
Nie rozumiem tej fascynacji SUV.