Wpis z mikrobloga

chciałbym się wyrwać z fizycznej pracy u janusza i nauczyć się modelowania 3d. Próbowałem kiedyś programowania, ale to nie dla mnie. Polecicie jakiś kurs? Obojętnie płatny czy darmowy, zdalny czy stacjonarny, mam odłożone pieniądze na rozwój, zależy mi na jakości kursu i na tym, żeby był na tyle rozbudowany że po jego ukończeniu będę mógł starać się o posadę jakiegoś junior 3d-artist.
#modelowanie3d #grafikakomputerowa #grafika3d #grafika #pytaniedoeksperta
  • 14
@staryalkus: modelowanie to najnudniejsza i najsłabiej płatna specjalizacja w świecie 3d. Przez cały dzień przesuwasz vertexy z jednego miejsca na drugie. Może być na sam start, ale warto też się rozwijać jednocześnie w renderingu. A ukończenie samego kursu to trochę mało, trzeba mieć jeszcze jakieś swoje projekty w portfolio. portfolio zbudowane na pracach z tutoriali nie wygląda dobrze.
Pomyśl jeszcze o compo, na pewno ciekawsze niż modelowanie
@staryalkus: to zależy co chcesz w tym 3D działać, możesz robić arch-vis, rendering, shading, modele pod gry, druk 3D itd. dlatego radziłbym sprawdzić sobie samemu co Ci się najbardziej podoba, a do tego nie trzeba płatnych kursów, na YT znajdziesz pełno tutków jak ogarniać softy takie jak Blender/3D's Max/May a wtedy to tylko droga wolna do wybierania kursów czy tam mentorów
no i tak jak wyżej, bez portfolio ze zrobionym jakimś
@staryalkus: uważam, że nie masz szans. Zmarnowane pieniądze. Pozdrawiam.

Uzasadniając: 3D modeling jest bardzo kompetetywny więc jeśli jesteś zdecydowany już powinieneś mieć parę rzeczy ogarnięte - podstawowe tutoriale zrobione. Już teraz powinieneś nas raczyć na tych tagach donatem albo jakimś archvizem. Masz tak zaciętą konkurencję, że cb rozjadą. Zapomnij i przenieś swoje wysiłki gdzieś indziej.
Artist też jest nie od parady - musisz być wrażliwy na estetykę, umieć rysować, składać wszystko
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@staryalkus: a to wszystko gówno prawda. Siadaj do kompa i zacznij działać. Zacznij od archviz tam się nauczysz wszystkiego po trochu później sam sobie wybierzesz specjalizację. Najlepiej zacznij od 3ds max bo jest toporny ale jak go garniesz to przesiąść się na każdy inny już nie jest takie trudne. Jeżeli potrzebujesz tutoriale to pisz na pw
@staryalkus: z Maxa i Maya masz triala za free na 30 dni. Houdini i Nuke maja wersje non comercial na jak długo chcesz ale to inna bajka. W sumie możesz się i na tym Blenderze pewnie podstaw nauczyć a później przejść na inny soft.
@staryalkus: Blenderem zrobisz to samo co Maxem czy Mayą. Znam z jednego Discorda gościa co pracuje w gamedevie i u niego jest przymus korzystania z Maxa. On więc robi model w Blenderze i eksportuje fbx do Maxa - nikt się nie czepia.
Ogarnij kanał na YT i Discorda ChamferZone. Poza darmowymi kursami ma też płatny tutorial na modelowanie i teksturowanie kałacha - wg. mnie w sieci nie ma tak rozbudowanego i