Wpis z mikrobloga

Kupiłem wczoraj używaną Xiaomi 1S z przebiegiem 750km. Używana od listopada 2020. Problem jest z zasięgiem. Naładowałem do 100%, przejechałem raptem 11km, i hulajnoga wysiadła (0% baterii).

Jechałem ok. 30% na D, 70% na S. Po mieście, więc czasem trzeba było zwalniać i się rozpędzać, ale też trochę po ścieżce rowerowej z równą prędkością. Czy coś źle robię, czy ta hulajnoga jest zwalona?

#hulajnogaelektryczna #xiaomi #m365 #m365pro #hulajnoga
  • 21
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kalak: myślę, że to jednak może być niesprawny akumulator, normalnie powinieneś więcej przejechac. Jaki zasięg zapewnia producent?
@Kalak: pobierz aplikacje M365 Tools (Android) i daj screena z napięciami w zakładce "battery"

Dodatkowo sprawdź ciśnienie w oponach i czy jak zakręcisz tylnym kołem to obraca się bez oporów, być może hamulec zbyt naciągnięty i opór robi.
Dzięki. Jak się naładuje to podjadę sprawdzić ciśnienie.

Mam iphone. Jakaś dobra aplikacja jest do obsługi tej hulajnogi poza Xiaomi Home?

A czy to możliwe że przy takim przebiegu już akumulator jest już zajechany że przejeżdża 36% deklarowanego zasięgu? Na gwarancji mogą to naprawić? Kupowana była w Euro RTV.
@Kalak:

Jakaś dobra aplikacja jest do obsługi tej hulajnogi poza Xiaomi Home?


Akurat MiHome nie jest dobra w tym temacie więc każda inna będzie dobra.

Co do baterii, 750km to nic. Ja na M365 zrobiłem 2500, a na M365PRO 4000km i nie były zajechane.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kalak: W innej hulajnodze miałem podobny przypadek. Okazało się, że od wibracji na wybojach popękały paski niklowe między ogniwami co powodowało coraz mniejszy zasięg na pełnej baterii i jej całkowite uszkodzenie. Na szczęście wymienione na gwarancji, bo nowa bateria to było 1600 zł.
@Kalak: Ja mam 1S od początku tego roku i mam już 800km przejechane bateria jak nowa bo ładuje do 80-90% czasami do 100 by zbalansować. Nigdy nie rozładowuje do zera ani nie trzymam na 100%. Dętki również całe od nowości waga 80kg pompuje do 55-60 psi. Więc dlatego nie chciałem używanej, nigdy nie wiesz jak kto dbał.
@Kalak: co mnie dziwi to fakt, ze pokazuje 100% przy napięciu 40,5V, powinno przy okolo 41,5-42V pokazywać 100%.
Napięcia na baterii wyglądają nienajlepiej ale tragedii nie ma, dziwne, trzeba by wyjąć baterię i ją sprawdzić miernikiem, jak jesteś z Wrocławia to ci mogę zrobić diagnozę tej baterii
@LuxEtClamabunt: Dzięki za chęć pomocy, ale jestem z Warszawy.

Hulajka była kupiona w listopadzie 2020, więc ma jeszcze gwarancje. Tylko czy takie coś przejdzie na gwarancje? Ewentualnie mogę próbować zwrócić ją sprzedającemu.
@Kalak: baterię raczej ci odrzucą na gwarancji, bo gwarancja na baterie zwykle kilka miesięcy (trzeba by doczytać w karcie gwarancyjnej) a rękojmię też odrzucą bo powiedzą, ze to normalne ze bateria sie zużywa i elo.

Chociaż próbować oczywiście możesz, masz zawsze jakiś procent szans, ze przyjmą :P
Ja bym jeszcze silnik sprawdził bo bateria nawet jak jest osłabiona i nie ładuje do pełna to 11km to nadal dziwnie mało.
Może porzedni właściciel modował i zjarał silnik przez co teraz źle pracuje i więcej prądu zużywa?
@LuxEtClamabunt: Czy modował to nie wiem. Da się jakoś sprawdzić? No dystans wyszedł 11,15km. Od 100% do 0% - ekran się wyłączył, guzikiem dopóki nie podłączyłem się nie dała odpalić.
@LuxEtClamabunt: @Kalak: Oj koledzy widzę że nie wiecie, ale w 1S i pro2 każda bateria ładuje się do 40,5v przy 100%, co prawda istnieje możliwość odblokowania bms ale fabryka do tyle ładuje i koniec. pro1 i m365 ładowały do 41.5.

Dzisiaj sprawdziłem na 1S wyjechałem mając 78% i zrobiłem 13,4km zostało mi jeszcze 17% baterii.

Jaką masz wagę?? spróbuj dobrze napompować opony min 55psi.
Dzięki za pomoc wszystkim. Skończyłem sprawę tak że zwróciłem hulajke sprzedającemu. Dobry ziomek, nie próbował kombinować. Okazało się że jemu starczało na 14km, ale uważał to za normalne.