Czy w przemyśle funkcjonuje coś analogicznego do popularnych tulei ślizgowych TUP, tylko odwrotnie? Chodzi mi o tuleję która ma powierzchnię ślizgową od zewnątrz (a nie od wewnątrz), a od wewnątrz warstwę stali?
Ale to nie do końca mnie uszczęśliwia bo brąz ma gorsze własności na łożysko ślizgowe niż ta warstwa ślizgowa tulei TUP (to jest chyba jakieś PTFE z ołowiem), po drugie mam nadzieję że gdyby miał tuleję od wewnątrz ze stali, to uda mi się ją na miejsce tylko wkleić klejem do połączeń koncentrycznych i wystarczy, a do tulei z brązu będę musiał konstruować całą oprawę, bo tego brązu raczej nie przykleję do niczego.
Chodzi mi o tuleję która ma powierzchnię ślizgową od zewnątrz (a nie od wewnątrz), a od wewnątrz warstwę stali?
To się jakoś inaczej nazywa? Jak to znaleźć?
Jedyne co póki co znalazłem to tuleje z litego brązu (czyli z obu stron to samo), ewentualnie z przelotowymi otworami, czyli coś takiego: https://static4.hp-sc.pl/pol_pm_Tuleja-slizgowa-z-brazu-Lozysko-otwory-E92-45x50x30-8630_1.png
Ale to nie do końca mnie uszczęśliwia bo brąz ma gorsze własności na łożysko ślizgowe niż ta warstwa ślizgowa tulei TUP (to jest chyba jakieś PTFE z ołowiem), po drugie mam nadzieję że gdyby miał tuleję od wewnątrz ze stali, to uda mi się ją na miejsce tylko wkleić klejem do połączeń koncentrycznych i wystarczy, a do tulei z brązu będę musiał konstruować całą oprawę, bo tego brązu raczej nie przykleję do niczego.
#mechanika #maszyny #inzynier