Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
O ile kiedyś byłem przeciwnikiem stosowania systemów typu start-stop, tak teraz jak jadę po mieście to denerwuje mnie jak silnik się nie wyłączy kiedy stoję na czerwonym przed skrzyżowaniem.
Pal licho ile te kilka gram wachy kosztuje, jest ciszej i auto nie smrodzi bez potrzeby.
P.s. na zużycie części też mam wywalone. W sumie to większej różnicy nie widzę ponad samochód niewyposażony w automatyczne wyłączanie silnika.

#samochody #motoryzacja #oswiadczeniezdupy
  • 22
@entropy_: Ja wyłączam tylko jak w długą trasę jadę żeby mi gdzieś gorącego silnika bez sensu nie zgasiło.

Ostatnio natomiast relaksowałem się w uroczym pałacu i na podjazd wjechała hybryda "na prądzie". jakaż to różnica w stosunku do TDI który przejażdżał wcześniej.
Zero hałasu (bo jeździli tam powoli) i zero jakiegokolwiek smrodu. Czysta przyjemnosc

W miastach przyszlosci tylko takie powinny jeżdzić. Jeszcze powinien być sprzętowo narzucony limit do np. 40kmh na
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@zortabla_rt: na początku też mi było ciężko się przyzwyczaić. Pierwsze dwa miesiące też to często wyłączałem bo za dużo myślałem przy ruszaniu i często robiłem wręcz kangura albo ruszałem z piskiem opon. Jak się przestanie zwracać na to uwagę to rewelacja.
Co do odpalania to ostatnio kolegi autem jechałem i serio go włączyć nie umiałem bo trzeba było kluczyk przekręcić na dłużej niż pół sekundy wyszło mi chyba za trzecim razem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ChickenDriver: jak do tej pory to remont rozrusznika robiłem dwa razy w życiu w autach które kiedyś miałem i nie miałem tam start-stop. Tym autem przejechałem już więcej kilometrów niż poprzednim w którym musiałem wymienić bendiks czy jak się to tak zwie i dalej odpala tak samo jak wtedy kiedy go kupiłem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@amath: pamiętam, że w instrukcji było na pewno o elektrycznym podtrzymaniu obiegu wody. Słychać jakieś pompki jak się wyłączy i stoisz koło maski.

@Kressska: używam tego już jakiś czas i nawet na siłę nie jestem w stanie sobie niebezpiecznej sytuacji wyobrazić teraz. Żadnej też nie miałem
@entropy_: no własnie problem polega na tym, że turbina jest chłodzona głównie, a smarowana jedynie olejem. turbina nie przestaje się kręcić w momencie przekręcenia kluczyka, więc kręci się chwile bez podtrzymania smarowania na odpowiednim poziomie, start stop przyspiesza jej zużycie.

podobnie z innymi częściami silnika, weźmy głowicę gorący olej spływa z niej momentalnie po wyłączeniu silnika, po uruchomieniu chwilę trwa zanim dotrze ( to jest powiedzmy sekunda ale jednak )
najbardziej
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@amath: po pierwsze chcę zaznaczyć, że masz 100% racji.
Wydaje mi się jednak, może błędnie, że skoro producent pomyślał o chłodzeniu turbiny to pomyśleli też o smarowaniu. Nie sądzę, że obaj o tym pomyśleliśmy a konstruktorzy oprzyrządowania do silnika zapomnieli.