Wpis z mikrobloga

Nie jestem informatykiem, ale mam historię sprzed paru lat, gdzie obserwowałem sytuację:

Firma uruchomiła stronę internetową. Codziennie wrzucane jakieś artykuły, taki lokalny serwis. Mieli zatrudnionego informatyka, który stronę postawił, gdzieś tam kupił domenę itd. No ale pewnego dnia z tym informatykiem się zarząd posprzeczał (generalnie typ był trudny i kręcił, ale nie wnikałem). No i gość założył osobną działalność, a że był jedyną osobą, która coś wiedziała o tej stronie, to za jakąś śmieszną opłatą jakby utrzymywał tę stronę (nie pytajcie). Tylko, że pracownicy czasem poza wrzucaniem nowych tekstów, zaczęli zgłaszać, że trzeba by zmienić coś w wyglądzie, dodać jakąś funkcjonalność itp. Typ odbierał telefony, przyjmował do wiadomości, po czym przesyłał zarządowi swoją wycenę za ile złotych monet to zrobi. Pracownicy o sytuacji i konflikcie dowiedzieli się później.
W końcu nie szło tego wytrzymać, więc zarząd ściągnął prawdziwą firmę od stron internetowych (ale taką naprawdę profeskę). Przyjechał ich szef, poszła pani prezes, pani wydawca i jeszcze jakaś szefowa. Poprosili mnie, żebym był kimś z pracowników ("bo ty Katedra coś tam kiedyś z komputerami hehe, chodź, posłuchasz, może dodasz coś od siebie).
Mniejsza, (ostatecznie faktycznie wzięliśmy usługi tej firmy i było już ok), ale z całego spotkania zapamiętałem jedno:

W którymś momencie, po ustaleniach, co i za ile, jak i na kiedy, pani prezes zapytała jeszcze:
- A co z backupem?
- No będzie.
- A ile to będzie kosztować?
- To macie już w pakiecie.
- Jak to w pakiecie?
- No normalnie. Stworzenie nowej strony kosztuje X zł, domena i utrzymanie X, backup jest w pakiecie.
- Ale jak często będzie robiony?
- No a jak często chcecie?
- No bo my tu artykuły piszemy, no chyba trzeba co 24 godziny...
- No tak myślałem, że standardowo. Będzie co 24 godziny, pewnie jakoś w nocy to ustawimy.