Wpis z mikrobloga

@pilot1123: myślę, że jedynym logicznym rozwiązaniem może być ilość ziemi.
Budując nisko potrzebujesz więcej terenu, wysoko mniej (żeby było tyle samo metrów wszystkich powierzchni).
Tak strzelam, że tak to rozkminiał.
@Niss: @Iudex: MPZP to jedna strona medalu, a druga to konserwator zabytków - szczególnie w Krakowie, Warszawie i innych miastach które mają zabytki w róznej częsci miasta i są turystyczne.

Sama budowa Unity Tower w Krakowie (dawny szkieletor) przeciagała się pare lat właśnie przez konserwatora zabytków który nie zgodził się na wyższą zabudowę i trzeba było zmieniać projekt, papiery, cała biurokracja, byle była jakaś tam akceptowalna wysokość którą zaakceptują wszystkie
Czemu w Polsce nie buduje się wieżowców mieszkalnych?


@Niss: Bo to stwarza ogromne problemy z infrastruktura wokół. Wyobraź sobie ile dróg dojazdowych musiałoby być żeby rano wyjechać spokojnie do pracy a po południu wrócić.
@Niss: widocznie grunty jeszcze nie są tak cenne żeby opłacało się budować powyżej 10 pięter

Nie wiem jak w innych miastach, ale w Krakowie dochodzi jeszcze problem smogu, wyższe budynki zmniejszają przepływy powietrza.
Dopiero na Rybitwach mają powstawać wieżowce

@JohnFairPlay jakoś im to nie przeszkadza w zabudowywaniu wszystkich kanałów powietrznych. Kiedyś problemem był główny architekt miasta/konserwator bo był dzbanem co uważał, że dokończenie budowy szkieletora będzie psuło panoramę miasta (jakby sam
@Niss: w przypadku Poznania dzieje się tak ze względu na położenie lotniska - wyższe wieżowce po prostu leżałyby na linii lądowań, biorąc pod uwagę miejsca, w których najkorzystniej byłoby je wybudować. Można się zgodzić, że budowanie w górę jest bardziej ekonomiczne, ale trzeba się zastanowić, czy takie inwestycje faktycznie są potrzebne i opłacalne.
@Niss: Pewnie aby zbudować coś 2x wyższego trzeba wydać 10x tyle.

Jako że ich interesuje tylko jak największy zysk, to pewnie najtaniej zbudować te 5-7 piętrowe bloki max.

Natomiast koszty rozrostu miast są zrzucane na przyszłe pokolenia ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
OFC może miasto mogło by o to zadbać planowaniem przestrzennym (
@Niss: hala garażowa znacznie podnosi koszty - przy wieżowcu od razu musisz liczyć kilka poziomów, co nie jest prostą inwestycją, same koszty budowania w górę też nie idą liniowo, tylko im więcej pięter tym więcej wychodzi za piętro

@addendum: to nie jest prawdą, położenie lotniska nie blokuje kompletnie możliwości wybudowania czegoś wyższego, zauważ, że najwyższy blok mieszkalny został wybudowany właśnie w okolicy korytarzu lądowania (Towarowa)