Wpis z mikrobloga

Hej, są tu osoby, które mają Mazdę z silnikiem Skyactiv-X (ten ze spalaniem SCCPI? Jestem ciekawy, jakie są wasze wrażenia z posiadania tej jednostki (#!$%@? czy to Mazda 3 czy CX-3, chyba jeszcze w CX-30 jest).
Ja mam Mazdę 3 z tym silnikiem rocznik 2019, miałem do wyboru jeszcze ten starszy 122 konny silnik Skyactiv-G, to już wolałem zaryzykować z tym super przełomowym silnikiem co ma więcej mocy. Ogólnie mam dopiero 20 tyś przejechane przez półtorej roku niecałe, nie żałuję silnika (Manuala trochę żałuje, jest fajny ale automat byłby wygodniejszy, szczególnie w odzyskiwaniu energii z hamowania) ale ma swoje wady i zalety, moglibyśmy się wymienić doświadczeniem.

+ Nie zachęca do szybciej jazdy (miło się nim płynie, pracuje dość cicho i przy jednostajnym tempie na krajówkach miło się patrzy na spalanie) (chociaż ostatnio pracuje jakoś głośniej albo przywykłem)
+ Nie jest to turbo-benzyna ale po wkręceniu na wysokie obroty ma zadowalająca dynamikę, można wyprzedzić kogoś na trasie bez pasa startowego przed sobą
+ Po wymianie oleju (wymieniałem dwa razy, pomimo zapewnień ASO, że nie trzeba po pierwszych 2-3 tyś) nie ubyło nawet gram oleju
+ Wspomaganie elektrykiem jest spoko, nie czuję obciążenia klimy (jak w analogicznym 2.0 dieslu w drugim aucie)
+ Fajnie otworzyć maskę i pokazać puzzle zamiast silnika xD

- Nie zachęca do szybciej jazdy (Nie oszukujmy się, wyglądem sugeruje szybkość ale w gruncie rzeczy jest przeciętny, czasem brakuje mu pazura)
- Ma dziwną dynamikę. Na początku miałem mega problemy z ruszaniem, do tej pory nie mogę przywyknąć czasem do jego dynamiki, nawet nie umiem wyjaśnić, nie jest jak w typowym wolnossaku.
- W mieście spalanie jest przeciętne

Pytanie premium, lejecie 95 czy 98?

Pewnie następna będzie Szóstka z 2.5L benzyną.

#mazda #skyactiv #samochody #motoryzacja
Arkadioization - Hej, są tu osoby, które mają Mazdę z silnikiem Skyactiv-X (ten ze sp...

źródło: comment_1632513371j2uw90DsramJmokUxTUjqM.jpg

Pobierz
  • 38
1. Kradną? Wydaje mi się, że to problem głównie Warszawy


@dunayer: no nie. Poza tym daje to wysokie AC.

2. Rdza?

Pamiętam, że był taki problem ale z tego co czytąłem wyciągnięto z tego wnioski.


@dunayer: nie wyciągnięto. Masz pryśnięte od spodu auto woskiem, który starczy na może pół roku.

3. Droga

Nie rozumiem, o co w tym chodzi?


@dunayer: nie tania

4. #!$%@? osiągi

Radzi sobie świetnie w
@dunayer Ale on po części ma rację. Kradną ogólnie często japońce, a jak wiemy mazda to japoniec. Problemy z rudą dalej występują. W mniejszym stopniu, ale są. Co do brak turbo, jeden może lubić, drugi nie. Ja w życiu nie chciałbym jeździć autem bez turbo.
@Lorenzo_von_Matterhorn:

- Wysokie AC masz zawsze jak kupujesz nowe auto i nie masz wymaganych lat przejeżdżonych. Pamiętaj, że na ubezpieczenie składa się też wielkość silnika..

A z kradzieżą to poczytaj artyk..

- Osobiście nie znam auta, który ma zrobiony dół ale proszę popraw mnie.

- Droga, nie tania - rozwiń, nie rozumiem co piszesz. Drogi samochód? Jeżeli tak to sprawdź sobie cenowo jak wyglądają inne samochody w tym segmencie. Tak dla
@piwakk: Po części ma racje, ale już pierwszym pytaniem w tym wątku dał do zrozumienia, że napisał po to by wciskać swoje racje bez szacunku do drugiego rozmówcy, a nie normalnie podyskutować, więc nie widzę sensu mu merytorycznie odpowiadać.
- Wysokie AC masz zawsze jak kupujesz nowe auto i nie masz wymaganych lat przejeżdżonych. Pamiętaj, że na ubezpieczenie składa się też wielkość silnika..


@dunayer: na AC składa się najbardziej wartość AC i szanse kradzieży. W Maździe są wysokie. W Toyotach kradną felgi, co też wpływa na AC.

A z kradzieżą to poczytaj artyk..


@dunayer: wyjebongo, Mazda rzuci szeklami i ma to co chce.

- Droga, nie tania - rozwiń,
Ale on po części ma rację. Kradną ogólnie często japońce, a jak wiemy mazda to japoniec. Problemy z rudą dalej występują. W mniejszym stopniu, ale są. Co do brak turbo, jeden może lubić, drugi nie.


@piwakk: dziękuję, jednak co do turbo nie masz racji- jeśli jest dobrze skonfigurowane (a nowe auta są) to tak naprawdę nie czujesz tego. Szczególnie kiedy np. nie masz IC tylko chłodzenie wymiennikiem w dolocie, co skraca
Po części ma racje, ale już pierwszym pytaniem w tym wątku dał do zrozumienia, że napisał po to by wciskać swoje racje bez szacunku do drugiego rozmówcy, a nie normalnie podyskutować, więc nie widzę sensu mu merytorycznie odpowiadać.


@Arkadioization: no nie do końca, porównałem golfa do mazdy 3 i wychodzi, że przy tej samej mocy golf jest o wiele szybszy. Mazda nie ma też ocynku, jedyne zabezpieczenie antykorozyjne blachy to fabryczna
@Lorenzo_von_Matterhorn:

o nie do końca, porównałem golfa do mazdy 3 i wychodzi, że przy tej samej mocy golf jest o wiele szybszy.


Zgadzam się, bo TSI jest uturbiony, ale powiedzmy, że to normalne, wolnossący nie musi być wkręcany wysoko, w Golfie turbinka robi swoje, ale to też kwestia potrzeb indywidualnych. Przy okazji porównaj cenę/wyposażenie.

Mazda nie ma też ocynku, jedyne zabezpieczenie antykorozyjne blachy to fabryczna powłoka producenta stali.


Mazdy są w
Zgadzam się, bo TSI jest uturbiony, ale powiedzmy, że to normalne, wolnossący nie musi być wkręcany wysoko, w Golfie turbinka robi swoje, ale to też kwestia potrzeb indywidualnych. Przy okazji porównaj cenę/wyposażenie.


@Arkadioization: czyli jednak mazda ma inne konia i nie jest już szybka.

Mazdy są w ocynku, ale swego czasu coś #!$%@? mocniej z tymi szóstkami. niemniej na parkingu u mnie stoją stare mazdy (2 i 3) i nie widzę
@Lorenzo_von_Matterhorn: > czyli jednak mazda ma inne konia i nie jest już szybka.

Co xDDDD inne konia? Ty wiesz, że nie tylko do mocy zależą osiągi? Masz 13 lat?

nie musi, tylko potrzeba dużej pojemności, wtedy za to dużo pali xD


No, niemce mają zajebiste pojemności xD

Nie umiesz dyskutować, żałuję straconego czasu, nadal wtrącasz podś#!$%@?, które mają zdyskredytować odbiorcę, mentalnie jesteś jeszcze w podstawówce xD