Wpis z mikrobloga

Miruny,
nie jestem biegły z hydrauliki, ale wydaje mi się, że mogę zaoszczędzić trochę grosza robiąc to samemu. Zacięła mi się pompa, zdemontowałem, ledwo popuścił wirnik, ale dało radę. Po ponownym montażu zaczęło mi cieknąć w miejscu numer 4, a go nie ruszałem. Widać osad i korozję zaworka poniżej, więc zakładam, że coś tam już się działo, a ja poruszałem i popuściło już grubiej. Tak więc moje pytanie, co wymienić i jak się zabrać do tego, żeby nie zapowietrzyć układu. Czy nr 4 to jest po prostu trójnik z miejscem na termometr czy coś innego, bo szukałem takiego a nie mogę znaleźć. Czy może wystarczy jakąś uszczelkę w środku wymienić? Czy ten trójnik zdemontuję odkręcając nakrętki z prawej, lewej i pod spodem? Czy trzeba zdjąć zawór z pompą? U góry belka zasilania, belka powrotu na dole. Z góry dziękuję za pomoc.

#hydraulika #dom #kiciochpyta
Pobierz kthxb - Miruny,
nie jestem biegły z hydrauliki, ale wydaje mi się, że mogę zaoszczęd...
źródło: comment_1632514382qmRZGReHJB0W5awb4zjQUH.jpg
  • 8
Czy nr 4 to jest po prostu trójnik z miejscem na termometr czy coś innego, bo szukałem takiego a nie mogę znaleźć


@kthxb: pewien nie jestem, ale to na 90% jest trójnik, tyle że ze śrubunkami i to z 3 stron, do tego cholernie wąski. Raczej jedyna opcja to rozebrać i wymienić uszczelnienia tam gdzie są, oczyścić ewentualne powierzchnie jeśli jest uszczelnienie kula stożek na gołym metalu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kthxb: nr 7 i 8 to odpowietrzniki, Zakręć co możesz i sprawdź rodzaj uszczelnienia jak już to wyjmiesz.

Nie wygląda mi to na zwykły trójnik, ten element na górze też musi do czegoś służyć, zwłaszcza że masz obok na zasileniu mieszacz.
@kthxb: To jest zwykły trójnik w miejscem na pochwę termometru.