Wpis z mikrobloga

Mireczki, szukam jakiejś mocnej przyczepki do prac remontowo-budowlanych. Przewieźć 2-3 tony piachu/gruzu, minikoparkę, paletę dachówek/cementu i zastanawiam się nad dwuosiową.

Warto iść w dwie osie? Wystarczy dwuosiowa zarejestrowana do 750 kg? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czy może lepiej porządną jednoosiową? Możecie polecić jakieś modele?

Będę celował w nową, bo jak patrzyłem na olx to ceny przyczepek z lat 90. są podobne do nowych xD Mam prawko B+E, więc mogą być też cięższe.

#motoryzacja #przyczepka #budownictwo
Pobierz PfefferWerfer - Mireczki, szukam jakiejś mocnej przyczepki do prac remontowo-budowlan...
źródło: comment_1632921614NMuusx66sZPN3gXpmDGcsg.jpg
  • 10
@PfefferWerfer: bierz dwuosiową jak chcesz więcej wozić albo sprzęt. Stabilniejsza w jeździe imo, nie naciska tak na tył auta. Zwykle te do 750kg nie mają hamulca najazdowego, a przy załadowanej minikoparce to obowiązek, docenisz w jeździe. Prawko masz wiec możesz ciężką brać, tylko nikomu nie pożyczysz za bardzo.
Co do cen, kiedyś był robione z grubszych profili i jakoś tak porządniej. Ale i tak kupiłbym nową jakbym musiał teraz zmieniać.
Kolega
@dezerter10: Zwykłego passata ewentualny przejazd z ładunkiem będzie w promieniu maksymalnie 50 km, w dowodzie mam dopuszczalną przyczepę hamowną do 1400kg.

Trochę się martwiłem o ten hamulec właśnie, ale jeżeli przez 15 lat nic się nie dzieje to mi wystarczy taka informacja. Z producentów znam tylko Niewiadów, Zasław, Neptun xd

@DiscoPolo: Popatrzę mireczku, dzięki.
@PfefferWerfer nie wiem czy wiesz ale istnieje coś takiego jak przeważenie mocowania przyczepki co może się skończyć nagłym pęknięciem podczas jazdy i straceniem przyczepki co może się skończyć tragicznie dla osób i pojazdu który byłby za tobą. Już nie mówiąc o dłuższej drodze hamowania. Może chociaż łaskawie sprawdzisz jaką dopuszczalna ładowność według producenta ma dana przyczepka?
Zwykłego passata

Przewieźć 2-3 tony


@PfefferWerfer: Zacznij od sprawdzenia maksymalnego obciążenia na haku jako przewiduję VW dla twego paska, bo niedługo będziesz szukać dobrego adwokata.
Powiem tylko że dla aut na ramię takie masy to nie jest mało, a ty chcesz to ciągnąć konstrukcją samonośną jaką jest papierowy passat.
@lubiep: Z tego co pamiętam ze studbazy mechanicznej to factor of safety przy projektowaniu konstrukcji to było co najmniej 3-4 plus dochodzi fakt dostosowywania się do przepisów, a nie faktycznej nośności konstrukcji żeby sprzedać więcej przyczepek osobom bez kategorii B+E więc pytam mireczków jaki model polecają żeby był na tyle przewymiarowany by wytrzymywał duże obciążenia - jeden zwrócił uwagę już na to żeby konstrukcja była spawana a nie skręcana. Ale doceniam