Wpis z mikrobloga

Zdecydowałem się kupić nowe opony zimowe 205/55 R16 H. Warto dopłacać do marek Bridgestone, Continental, Goodyear czy brać tańsze typu Dębica, Kleber? Opony, które biorę pod uwagę: Michelin Alpin 6, Goodyear Ultra Grip 9+, Bridgestone LM005, Continental WinterContact TS 860 (870), Dunlop Winter Sport 5, Dębica Frigo HP2, Kleber Krisalp HP3. Najbardziej celuję w Bridgestone LM005 ze względu na klasę hamowania A na mokrej nawierzchni. A może dobre opony całoroczne? Tylko na ile kilometrów starczą? Średnio w rok robię około 12500 km.
#opony #oponyzimowe #samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #wulkanista #wulkanizacja

Opony zimowe 205/55 R16 H

  • Michelin Alpin 6 14.3% (12)
  • Goodyear Ultra Grip 9+ 10.7% (9)
  • Bridgestone LM005 9.5% (8)
  • Continental WinterContact TS 860 6.0% (5)
  • Continental WinterContact TS 870 9.5% (8)
  • Dunlop Winter Sport 5 14.3% (12)
  • Kleber Krisalp HP3 10.7% (9)
  • Dębica Friga HP2 25.0% (21)

Oddanych głosów: 84

  • 21
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Adrian77: jeździłem na Bridgestone, są rewelacyjne, ale drogie. Nie są też synonimem trwałości (ale nie znikają po 20k km, spokojnie). Jesli znajdziesz je w atrakcyjnej cenie - bierz, jeśli liczysz kasę, zejdź do klebera. Dębica jest bardzo dobra, ale do mniejszych samochodów, w golfie dawała radę, w mondeo już nie.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Adrian77: wejdź na testy ADAC, znajdź zimowe najbliżej swojego rozmiaru i porównaj

opinia wykopków jest gówno warta bo inna rozmiarówka opony wpływa na jej efektywność
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Adrian77: aż takiego doświadczenia nie mam, aby wypowiedzieć się o trwałości. Generalnie w ciężkim samochodzie jak Insignia,.passat czy mondeo, Bridgestone dawały sobie świetnie radę ale nie wiem na jak długo ;)
@Adrian77 2 lata temu kupowałem opony ostatnio i wtedy Oponeo było dość drogie, a SklepOpon kasował dużo za wysyłkę opon więc kupiłem w jakiejś innej firmie.
Patrząc teraz na rosnące ceny wszystkiego, a przede wszystkim frachtu, nie wiem jakich cen.

A teraz prawdę mówiąc pojechałbym do wulkanizatora i pewnie kupił bezpośrednio z montażem, może wcale nie wyjść drożej, a ewentualną reklamację składasz u niego i to wygodne.
@Adrian77: Miałem identyczny dylemat rok temu - wybrałem Conti ze względu na to że jako jedne z niewielu zimówek są asymetryczne, więc można przekładać koła w aucie na krzyż i wyeliminować ryzyko wyząbkowania opon. Poza Conti dostępne były też asymetryki z Hankooka, ale czytałem opinie że strasznie miękkie się robią jak temperatury wzrastają
@AlezWieje Ale z bieżnikiem kierunkowym też chyba można na krzyż. Trzeba tylko ściągnąć z felg opony. A mam tylko jeden zestaw felg więc przy wymianie i tak opony są ściągane.
@Adrian77: Można, ale to wtedy nic nie zmienia, bo dalej opona za każdym razem kręci się w tym samym kierunku zgodnym ze wzorem bieżnika - a w ząbkowaniu właśnie chodzi o nierównomierne zużycie na początku i końcu każdego „klocka” z bieżnika