Wpis z mikrobloga

Czy też uważacie że gothic 1 miał większy potencjał i jest lepszy fabularnie niż G2?
Tak na szybko to G1- Dużo miejsc które nie zostały dokończone a mają potencjał jak obóz quentina, arena orków czy bagna trochę dalej od obozu, wieża mgieł i pod nią potencjalna kopalnia obozu na bagnie, arena w obozie, szaleństwo magnatów i zawalenie się kopalni, książki i lore jak np. z fortecą zmiennokształtnych.
Dużo smaczków jak zawalona ścieżka do kolonii która jest w intro obok kopalni starego obozu czy chromanin.

Ogólnie miałem wrażenie w g3 że starali się wykorzystać te pomysły ale im w ogóle nie wyszło bo i druidzi i areny były słabe.

G2 też jest fajny, nawet całościowo lepszy niż G1 ale główny wątek to coś co g2 nie potrafił nadrobić i dodanie do gry wątku bogów trochę niszczy imersje, jarkendar jest trochę jak G1 ale za krótko trwa.

Chciałbym żeby gothic remake nadrobił wszystkie braki G1, żeby wypełnili zapomniane lokacje i dodali profesje jak z G2 np. alchemie i wytwarzanie broni a nawet pancerzy. Tyle czasu od wydania teasera a ja dalej czekam jak napalony idiota na dzieje khorinis.
#gothic
  • 4
@SargonofAkkad Tak, w Gothicu 1 mimo mniejszego terenu zmieścili wiele ciekawych lokacji które aż proszą się o wstawienie paru fajnych misji.

Gothic 2 jednak pozostawia mniej miejsca na dodatkową inwencję twórczą.

Zdecydowanie największy potencjał miał Gothic 3. Wystarczyłoby dodać bardziej kreatywne misje w miastach/obozach, najlepiej je dodatkowo powiększyć by powstała najlepsza część serii. Szkoda że nie wykorzystano potencjału Gońców Leśnych ich wątek mógłby być bardzo ciekawy a tak mamy raptem parę misji.
Nie zrozum mnie źle ale Gothic 2 to syf - pod względem fabuły, czy klimatu WZGLĘDEM Gothica 1. To świetna gra, ale porównując gdyby obecnie obie były zremasterowane to G1 zjada G2. Oryginalna fabuła i klimat. Więzienie pod barierą, #!$%@? na starcie od SO, ta niemoc, bezsilność, i stopniowe uczenie się przetrwania w tym brudnym świecie, vs Gothic 2, no elo masz tu lage, idź do miasta po amulet i walcz ze
@kamilm119: Tia, nawet twórcy twierdzili później, że smoki im kijowo wyszły. A to jak próbowali zrobić z nich poważne zagrożenia poprzez ten gówniany odpychający atak i szybką regeneracje zdrowia w Nocy Kruka to potwierdzał.

Chociaż z drugiej strony stosunkowo niedawno wyczaiłem, że na nie działa zwój Pomniejszenia Potwora (niestety w G2 jest tylko jeden).