Prawdopodobnie najszybszy simson w Polsce. 35KM z pojemności 134cm3, vmax 150km/h, waga około 100kg. To więcej niż miała jakakolwiek homologowana 125 2T. Motocykl nie mój ale z chęcią odpowiem na każde wasze pytanie odnośnie tego silnika i reszty.
@jaceks653: Nie ja go robiłem. Nawet nie widziałem go na żywo. Natomiast w simsonach i ich tuningu siedzą od jakiegoś czasu. Oczywiście nie aż tak ekstremalnym.
No to ja Ci powiem że to cnc i dlatego uważam że ta moc to nie jest moc wyciągnięta z simsona.
Bo chyba nie chcesz mi powiedzieć że to nie robi różnicy (pic rel)?
@baba_by_sie_jednak_przydala: W tym miejscu jestem ciekaw jaką to może robić różnicę pomiędzy obróbką cnc a przeróbką odlewu? Wiem że na cnc da się łatwiej poszerzyć miejsca pod łożyska dzięki temu zastosować trwalsze, ale reszta jak to się
No sam wiessz ze komora ma znaczenie. Cnc pozwala na improvement bez kombinowania
@baba_by_sie_jednak_przydala: Tak wiem że wielkość komory korbowej ma znaczenie. Ale nie znam najlepszego stosunku pojemności komory korbowej do pojemności nad tłokiem.
No i do tego zmierzam, ktos kto zamawia kartery do 2t z cnc to pewnie ma policzone pod garnek
@baba_by_sie_jednak_przydala: A masz jakieś opracowania na temat prawidłowej wielkości komory korbowej do pojemności? Bo tego tematu jeszcze nie zgłębiałem. Jednak co do oryginalnej komory to tam jest na tyle ciasno że nie wiem czy pomiędzy odważnikiem a ścianą będzie 3mm. Do Cylindra MTX trzeba zastosować wał o innej długości korby.
@mpetrumnigrum: Gdzieś tam mam jakieś pdfy o 2t ale uwalony po robo jestem i nie chce mi się szukać. No wiadomo że korba do wymiany, ale co za wał tam siedzi to nie wiem. Jak chcesz ogólnie posłuchać dobrze porobionych 2T to jedź w następnym roku do czech na Branną. W pl chyba ujebią wyścigi klasyków ale jakby nie #!$%@? to też jedź, weź wódkę i pogadaj z chłopakami w nocy.
Gdzieś tam mam jakieś pdfy o 2t ale uwalony po robo jestem i nie chce mi się szukać. No wiadomo że korba do wymiany, ale co za wał tam siedzi to nie wiem. Jak chcesz ogólnie posłuchać dobrze porobionych 2T to jedź w następnym roku do czech na Branną. W pl chyba ujebią wyścigi klasyków ale jakby nie #!$%@? to też jedź, weź wódkę i pogadaj z chłopakami w nocy. Tęgie głowy
@mpetrumnigrum: Te 18 kuca to może być oszukane. Widziałem i rozmawiałem z właścicielami simsonów które wypluwały od 18 do 23 kuca na hamowni i to były simsony którymi oni się potem ganiali na classic cup i serio tam trzeba od #!$%@? wiedzy zeby to zbudować.
@baba_by_sie_jednak_przydala: Hamownia pewnego tunera (który składał ten silnik) tyle wykazała. Simson był na niej strojony jeśli chodzi o dobór dyszy w gaźniku i dobór odpowiedniego spawaka który nie będzie miał za wysokiej temperatury na oknie wydechowym. Ostatecznie stanęło na wyglądającym jak oryginał przerobionym tłumiku temperatura spadła do 580C. 106cm3 Dla mnie ważne było aby ciągle można było jeździć vmax i aby silnik przejechał co najmniej 10 000km. Czy on ma 18KM
To więcej niż miała jakakolwiek homologowana 125 2T.
Motocykl nie mój ale z chęcią odpowiem na każde wasze pytanie odnośnie tego silnika i reszty.
https://www.youtube.com/watch?v=WfmIVNznSck
#motocykle #motorowery #motocykle125
@jaceks653: Nie ja go robiłem. Nawet nie widziałem go na żywo. Natomiast w simsonach i ich tuningu siedzą od jakiegoś czasu. Oczywiście nie aż tak ekstremalnym.
@baba_by_sie_jednak_przydala: Prócz cylindra i głowicy reszta przerobiony silnik simsona.
Tak zmodzone moto porównywać do homologowanych? To już się porównaj do seryjnych nie homologowanych i nie będzie już tak łatwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@baba_by_sie_jednak_przydala: Można zrobić i tak i tak. Od oryginału różnią się tylko miejscem wejścia tulei cylindra do karteru. reszta ma oryginalny rozmiar.
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/obudowa-silnika-kartery-simson-big-bore-130cc-mtx-jmp?from=listing&campaign-id=19&q=kartery+simson
@baba_by_sie_jednak_przydala: Nie wiem czy chylo ma cnc ale obstawiam że kupił już przerobione kartery.
A kartery można też samemu przerobić.
Bo chyba nie chcesz mi powiedzieć że to nie robi różnicy (pic rel)?
@baba_by_sie_jednak_przydala: W tym miejscu jestem ciekaw jaką to może robić różnicę pomiędzy obróbką cnc a przeróbką odlewu?
Wiem że na cnc da się łatwiej poszerzyć miejsca pod łożyska dzięki temu zastosować trwalsze, ale reszta jak to się
@baba_by_sie_jednak_przydala: Tak wiem że wielkość komory korbowej ma znaczenie. Ale nie znam najlepszego stosunku pojemności komory korbowej do pojemności nad tłokiem.
@baba_by_sie_jednak_przydala: A masz jakieś opracowania na temat prawidłowej wielkości komory korbowej do pojemności?
Bo tego tematu jeszcze nie zgłębiałem.
Jednak co do oryginalnej komory to tam jest na tyle ciasno że nie wiem czy pomiędzy odważnikiem a ścianą będzie 3mm.
Do Cylindra MTX trzeba zastosować wał o innej długości korby.
Wojtala to jest ogólnie mega kozak
https://www.facebook.com/wojtalagarage/
Simson był na niej strojony jeśli chodzi o dobór dyszy w gaźniku i dobór odpowiedniego spawaka który nie będzie miał za wysokiej temperatury na oknie wydechowym. Ostatecznie stanęło na wyglądającym jak oryginał przerobionym tłumiku temperatura spadła do 580C.
106cm3
Dla mnie ważne było aby ciągle można było jeździć vmax i aby silnik przejechał co najmniej 10 000km.
Czy on ma 18KM