Wpis z mikrobloga

#pytanie #kawa

Myślicie, że ekspres kapsułkowy to dobry pomysł? Nie znam się za bardzo na kawach, Piję zwykle americano, ale chciałabym spróbować czegoś innego. Polecacie jakiś ekspres kapsułkowy? Wiem, że te kapsułkowe nie wymagają aż tak częstego sprzątania.
  • 21
@patusia: ja się swoim pobawiłam kilka miesięcy i mi się znudził. Te kawy szybko się kończą, ciagle trzeba dokupować nowe. W międzyczasie nie masz kapsułek to pijesz normalną kawę.
Z wad to jeszcze kawa wychodzi drogo i generujesz mnóstwo śmieci.
Z zalet to fajny sposób na szybką i łatwą kawusię
@patusia: zawsze to lepsze niż picie rozpuszczalnej albo sypanej żółtej cibo :) jak chcesz to poszukaj na olx jakieś systemy nespresso, ludzie sprzedają za grosze używki. To proste konstrukcje więc nie ma co tam się zepsuć. Jak masz więcej kasy (1500-2000) to możesz poszukać jakiegoś ekspresu automatycznego, wsypujesz kawę, wyrzucasz fusy i wylewasz wodę z tacki, nie jest to jakoś strasznie trudna i żmudna robota a efekt nieporównywalnie lepszy. Jak nie
@patusia: Również nie polecam. Z tanich rozwiązań wspomniany wcześniej french press lub z mojej strony aeropress + przystawka fellow prismo. Pozwoli Ci to zaparzyć tanio całkiem sensowne espresso i je przedłużyć do americano. Dodatkowo nie wymaga żadnego zasilania, wiec działa nawet w środku lasu na biwaku. W mojej opinii najlepsza opcja poza ekspresem automatycznym lub kolbowym - w zależności od budżetu.
@patusia: Kapsułki to najgorsze co może być, drogie jak Cholera. Chyba już lepiej będzie przelewowy, specjalny czajnik lub dzbanek do kawy(żeby odfiltrować fusy).
@AdamES: ja akurat mam ekspres cisnieniowy z mlynkiem. Szczerze? kupuje kilogramowe kawy i starcza mi na dosc dlugo. Kapsulki wychodza po 1,2zl za sztuke, przy 5 kawach dziennie to jest 6 zl. Kilogram kawy to dajmy 40zl. Czyli wystarczy mi to na 7 dni na kapsulkach, a taki kilogram mam na miesiac, albo dluzej. Także nie rozumiem całkowicie kupowania kawy w kapsulkach.