Aktywne Wpisy
ZAKAPIOREK +326
próbowaliście?
dla mnie to smakuje jak 3 dniowa rozgazowana najtańsza cola XD
dla mnie to smakuje jak 3 dniowa rozgazowana najtańsza cola XD
smutny_kojot +104
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
Podróże
Gospodarka
Ukraina
Technologia
Motoryzacja
Sport
Rozrywka
Informacje
Ciekawostki
Nagle nieautomoniczna ciężarówka zajeżdża wam drogę. Samochód ma dwie ścieżki wyboru.
1. Nacisnąć hamulce, uderzyć czołowo w ciężarówkę co spowodować, że na 50% umrzecie, i na 90% odniesiecie poważne obrażenia.
2. Odbić w prawo i wjechać w tłum ludzi. Spowoduje to, że statystycznie samochód zabije 2,5 osoby i 10 ciężko rani.
Co powinna robić sztuczna inteligencja sterująca ruchem?
1. Działać jak człowiek i chronić życie kierowcy jako nadrzędną opcje. Intuicyjnie unikać zderzenia bez względu na konsekwencje.
2. Minimalizować liczbę ofiar śmiertelnych i ciężko rannych w ruchu drogowym i powodować, że wielu kierowców zginie lub będzie ciężko rannych.
Statystycznie jednak gdy jesteś poza samochodem jest mniejsza szansa, że zginiesz.
Kto kupi samochód, który będzie gotowy Cię zabić aby chronić życie obcej osoby?
Co w przypadku gdy pieszy wtargnie na jezdnię, a kierowca będzie niewinny? Sztuczna inteligencja dalej powinna ryzykować życie kierowcy aby uniknąć zderzenia z pieszym?
#samochody #sztucznainteligencja #tesla #xpeng #technologia #filozofia
pora na csa
@kexus512: wtargnięcie pieszego na jezdnię?
@inny_89: bardzo niewiele jest sytuacji w których sztuczna inteligencja widząc 360 stopni wokół pojazdu nie mogłaby wybrać takiego rozwiązania żeby po prostu wyminąć tego pieszego. XD
Możesz sobie wstawić dowolną bardziej prawdopodobną historię według Ciebie.
Pytanie jest, czy jak sztuczna inteligencja ma zabić i ranić ludzi. Za pomocą matematyki czy ma kopiować to co zrobiłby człowiek.
Sugerujesz, że "sztuczna inteligencja" będzie mogła jadąc samochodem ~50km/h zmienić kierunek zwrotu wektora przesunięcia pojazdu w dowolny z tych 360 stopni, o których napisałeś?
Co się wtedy stanie z pasażerami? Podpowiem Ci, że bardzo często ten temat zmiany przyspieszenia bądź gwałtownego jego wyhamowania jest poruszany w
Kto wsiądzie do windy która będzie gotowa cię zabić?
Oczywiście każdy, ludzie mają w dupie to że nikt nie zaprogramował windy żeby hamowała w ekstremalnej sytuacji gdy pojawi się przeszkoda której nie powinno tam być co generalnie nigdy się nie zarza.
No właśnie raczej nikt i jeśli założyć że coś co kupujesz jest twoje to powinno służyć tobie
@Boxcutter: 2021 rok, licencjonujemy oprogramowanie od dekad, leasing to norma, wynajem mieszkań też, streamujemy muzykę, wynajmujemy filmy. Dlaczego miałbyś robić takie założenie skoro już dzisiaj nie pasuje do świata? Oprogramowania się nie kupuje i w sumie chyba nigdy się nie kupowało.
A zresztą nawet jeżeli - skąd założenie że "jeżeli coś kupujesz to powinno służyć tobie". Nie, ma się też stosować do odpowiednich
@Shmoikel: a gdzie tam, jeszcze kwestia czasu reakcji oraz wypadków w których obiekt który w ciebie uderza nie robi tego w kierunku w którym możesz hamować tylko np. przywala prostopadle na pełnej prędkości albo spada na ciebie z góry. No i trywialne - hamulce mogą nie zadziałać albo w ogóle nie zostać załączone bo operator się pomyli.
Wypadki
@Shmoikel: Co ty piszesz. Zapewne będziemy w stanie stworzyć pojazdy które będą się zatrzymywać w sekundę. Tylko co z tego jak kierowca i pasażerowie nie przeżyją przeciążenia?
Docelowo pojazdy autonomiczne będą hamować na maksymalnym obciążeniu które wytrzyma człowiek.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
@Pompejusz: ... czyli 30G przez sekundę da radę na luzie, to pozwoli wyhamować z jakichś 300 m/s czyli prędkości dźwięku.
Przeciążenia to będą problematyczne w lotach kosmicznych, na ziemi nigdy do takich nie dojdziemy. Skoczek na bungee leci całkiem szybko a wyhamowuje w ile, sekundę? Nikogo to nie zabiło.
https://www.quora.com/What-is-the-maximum-acceleration-a-human-can-stand
Komentarz usunięty przez autora