Wpis z mikrobloga

Zastanawiałem się który mieczyk stalowy kupić, początkowo chciałem kupić Caerme, ale po przeliczeniu wychodzi na to że jest gorszy niż Zwiastun Świtu z questa.

Caerme działa tylko na crity, Zwiastun na cały dmg - łącznie z perfekcyjnymi blokami. Przeliczałem to na potworze dwu-czaszkowym i tylko w jednym przypadku Caerme wypada lepiej. Kiedy wszystkie crity są perfekcyjne, i ta różnica jest niewielka. Czy zwiastun świtu jest taki dobry czy Caerme takie słabe? :)

Dwie pozostałe opcje to Mantikora i Wilk, Gryf będzie słabszy od Mantikory i równie sytuacyjny podczas dłuższych walk - będzie tylko lepszy z najsłabszymi potworami. Bo Mantikora i Wilk w ogóle nie zadziałają. Wilk da jeden dodatkowy atak krytyczny czyli 219 dmg przy zwykłym ataku krytycznym, 319 przy perfekcyjnym. Mantikora jeden dodatkowy znak (nawet przy 1-czaszkowym przciwniku): Aard 254 dmg, Igni 275. Nawet przy 50% perfectów (a trafiam zdecydowanie więcej) Wilk daje więcej obrażeń niż dodatkowy Aard i prawie tyle samo co Igni. Natomiast więcej znaków to więcej szans na proc z odnowienia znaku, oraz nie uwzględniałem podatności przeciwnika na dany typ obrażeń, oraz proc'a z Pirmoanii. A sporo potworów tę podatność ma. Ale nawet licząc Aard z podatnością na obrażenia kinetyczne Mantikora daje taki sam boost co Caerme z połową perfekcyjnych critów. A doliczając że co piąty znak będzie powtórzony daje taki sam boost jak Caerme z 3/4 perfekcyjnych critów. Czyli odrobinę mniej niż Zwiastun.

Muszę przyznać że przedmioty są dosyć dobrze zbalansowane, a różnice pomiędzy nimi są naprawdę małe. Generalnie przedmioty mają mały wpływ na walkę.

Według mnie miecze stalowe można ustawić w takiej kolejności:
Zwiastun Świtu - boost który daje jest w ogólnym rozrachunku największy, działa tak samo w walce z każdym potworem. Niestety tylko w nocy. Ale jako że jest całkowicie darmowy - ląduje na pierwszym miejscu. Warto go mieć i jeżeli gramy głównie wieczorami to nie ma sensu rozważać zakupu innego miecza. Gdyby była wersja działająca o każdej porze, trochę droższa od Wilka/Mantikory - brałbym na pewno.

Mantikora - od 35 lvl mając Odnowienie Znaku oraz dodając punkty w moc znaków dogania Caerme. Bez 35 lvl i punktów w odnowienie/moc znaków ląduje na 4 miejscu. Ale spełniając ten warunke jest dwukrotnie tańsza od Caerme. Z Mantikorą po za tym sporo zależy od szczęścia oraz tego z kim walczymy. Czasami Odnowienie Znaku wpadnie wielokrotnie, i szybciej rzucony pierwszy znak z całej serii to szybciej skończona walka. Dodatkowym plusem który pozwala umieścić Mantikorę wyżej od Caerme jest fakt że ma ona też swój srebrny odpowiednik. Walki są takie same dla każdego poziomu potwora i w tych samych momentach robimy pierwsze ataki krytyczne, bloki, rzucamy pierwszy znak. Ucząc się rotacji z jednym mieczem stalowym chcemy mieć tą samą rotację ze srebrnym i vice versa. Bo dużo ważniejsze od dodatkowych obrażeń z przedmiotu jest efektywne poprowadzenie walki. Mając srebrną Mantikorę i stalowy Caerme psulibyśmy sobie rotację. Mając Caerme można by wziąć srebrny Melltith, ale wtedy ogólny koszt za dwa miecze rośnie nam drastycznie. A to nie bez znaczenia, bo pozostałe monety możemy wydać na np. zwoje doświadczenia albo stanowiska alchemiczne, albo po prostu trzymać na kolejne aktualizacje i zyskać o wiele, wiele więcej niż ta malutka różnica w obrażeniach. Przy czym te rozważania dotyczą builda pod Aard, przy buildzie pod Quen Mantikora będzie jeszcze lepsza. Ostatni plus jest taki że w ostatniej aktualizacji pojawiły się zadania które wymagają pokonania potworów samymi znakami i nie wykluczone że takich zadań będzie więcej i tutaj Mantikora bardzo pomaga.

Caerme - daje średnio mniejszy boost do obrażeń niż Zwiastun, i wymaga większości perfekcyjnych trafień. Gdyby był na poziomie cenowym z resztą mieczy to byłby najlepszą opcją. Istotne że daje widoczny efekt w walce z potworami na każdym poziomie trudności. Jeżeli ktoś postanowił sobie kupić wszystko za prawdziwy hajs to Caerme będzie dobrym wyborem. Ale dla normalnych graczy to moim zdaniem strata monet.

Wilk - Jest to rozsądna opcja dla kogoś bez odnowienia znaków, dodatkowe obrażenia będą niewiele słabsze od Caerme i jeżeli ktoś się zdecyduje wcześnie kupić lepszy miecz stalowy to Wilk jest najlepszą opcją. I nie warto już się później przesiadać na coś innego.

Dalej:
Gryf
Kot
Niedźwiedź

Nie liczyłem Melltitha, ale obstawiam że wypada podobnie do Caerme. Czyli jest trochę mocniejszy ale niewiele. Jeżeli jest dużo lepszy od Mantikory to wtedy faktycznie Melltith+Caerme już by miał większy sens.

Dla początkujących:
Na starcie najważniejsze jest żebyś jak najszybciej kupił jakiś miecz srebrny, bo go nie masz. Możesz kupić pakiet startowy za prawdziwą kasę, ale po co - monety wbijają się szybko (zwłaszcza teraz) a możesz tanio kupić srebrny miecz Kota. A dlaczego kota a nie niedźwiedzia? Bo potworów podatnych na szybkie ataki i srebro spotkasz o wiele więcej.

Od tego momentu kupno lepszego miecza powinno być na końcu listy wydatków Twoich monet. Jeżeli kupisz rzeczy ważniejsze, jak sakwy, jeżeli nie wyrabiasz się z olejami/eliksirami to stanowisko alchemiczne, zbroję i zdążysz w miarę szybko uzbierać na miecze to weź dwa Wilki. Jeżeli dozbierasz monety dopiero pod koniec rozwoju postaci to weź Mantikory. I to właściwie jest end-game wyposażenia.

#monsterslayer
Pobierz Mirkosoft - Zastanawiałem się który mieczyk stalowy kupić, początkowo chciałem kupić ...
źródło: comment_1638447150WkyNR5qicrI19VaP6jgWv7.jpg
  • 7
@Mirkosoft: Aktualnie mam dwie mantikory (srebrna i stalowa) i meltith. Ten ostatni tylko do zabijania żywiołaków i golemów. W praktyce rzadko kiedy kryta uzywam do tych potworow bo nie mam z czego go ladowac. Sam boost w postaci szybszego odnawiania sie znakow nie jest m.zd. tak fajny na golemy i zywiołaki jak dodatkowy dmg.

Tak jak piszesz dla mnie wazne jest to ze w walkach mogę zachowac ten sam rytm. Uzywanie
@Niemamwiedzy: Ja na golemy używam srebrnego kota w dzień, a zwiastuna w nocy. Ciekawe czy Melltith daje więcej obrażeń niż Zwiastun na golemach. Bo spora część obrażeń to są w moim przypadku perfekcyjne bloki. Wiesz ile Meltith zadaje tych dodatkowych obrażeń?
@Niemamwiedzy: imho mantikory są najlepsze na golemy o ile nie używasz dwimerytu. Od 25 lvl bodajże możesz ładowac krytyki używając znaków, więc im częściej rzucasz znak, tym szybciej ładujesz kryta. W połączeniu ze skillem "Zimna Krew" bodajże od 20 ładujesz krytyki też blokami, a golemy mają podwójne. Z takiego zestawu spokojnie robię 2 krytyki w walce z golemem. Przy zamieci pewnie ze 3, więc fajnie mieć dodatkowe szanse na wstukanie +15expa
@Campell: Dwuczaszkowe mają 5600hp, jeden crit perfekcyjny to ~330 dmg. Trzy Aardy to ~750 dmg. To znaczy że cały pozostały dmg to ataki i bloki które są boostowane przez Zwiastun Świtu, czyli ~4520 * 1,1 czyli 450 dodatkowe obrażenia. Jeżeli dorzucisz jeden dodatkowy crit i jeden dodatkowy znak dzięki Mantikorze to faktycznie wychodzi więcej. 580.

Podwójne bloki nie mają znaczenia, perfekcyjnym blokiem połowy ataku odbijasz połowę obrażeń i masz połowę standardowego
@Campell: Faktycznie, masz rację. Sprawdziłem na Parszywcu.
Aczkolwiek Golem ma też pojedynczy atak, nie wszystkie będą podwójne.

@Niemamwiedzy: Ok, znalazłem sobie info. Melltith robi 100 dodatkowego dmg z proca. Czyli podstawiając do wzoru to będzie 900 extra dmg. Dużo więcej niż Mantikora. Tyle co Mantikora gdyby dawała dwa dodatkowe crity, a nie daje. Tyle co Caerme na normalnych potworach z 4 perf. critami. I to nie licząc podatności na ogień.
Pobierz Mirkosoft - @Campell: Faktycznie, masz rację. Sprawdziłem na Parszywcu.
Aczkolwiek G...
źródło: comment_1638473893awW3cTUOcGIfzUDwdxNO7B.jpg