Wpis z mikrobloga

OLX OKRADŁO MNIE NA KILKA TYSIĘCY. NIE OSZUŚCI, A SAM SERWIS!

Taki tytuł jest jak najbardziej prawdziwy. Jak to zrobili? Bardzo prosto:

1. Sprzedałem telefon na OLX za kilka tysięcy z opcją przesyłka OLX w dniu 15.11.2021

2. Od momentu wpłaty kasy przez kupującego, czekałem 8h na dostarczenie mi etykiety. Natychmiast po jej otrzymaniu na maila nadałem paczkę w paczkomacie.

3. W dniu 17.11.2021 kupujący napisał mi wiadomość, że przesyłkę odebrał i wszystko jest ok.

4. W dniu 19.11.2021 olx napisało maila, że nie nadałem paczki w terminie i zamówienie zostaje anulowane, a wpłata zwrócona do kupującego!

5. Natychmiast napisałem ticket do supportu, ale oczywiście na odpowiedź musiałem czekać do 23.11. Dostałem odpowiedź:
" Dziękuję za kontakt z naszym zespołem w sprawie przesyłki. Zdaję sobie sprawę, że sytuacja jest dla Pana niezmiernie ważna, dlatego bezzwłocznie zająłem się weryfikacją zgłoszenia.

Bardzo chcę Panu pomóc. Zauważyłem, że Pana sytuacja wymaga konsultacji, proszę o cierpliwość, wrócę z odpowiedzią kiedy tylko otrzymam jakąkolwiek informację :) "

6. Oczywiście to trwało trochę czasu by ostatecznie otrzymać informację, że poprosili mnie o moje dane do przelewu i kupującego o zwrot pieniędzy...

"Dzień dobry.

Dziękuję za przekazane informacje.

Bezzwłocznie skontaktowałem się z Kupującym. Proszę o cierpliwość, wrócę z odpowiedzią, kiedy tylko otrzymam jakąkolwiek informację :)

W razie, gdyby pojawiły się dodatkowe pytania w sprawie, zapraszam do kontaktu - zawsze chętnie pomogę.
"


7. Kupujący im nie odpowiada do dnia dzisiejszego - nie dziwne, ma kasę i telefon za kilka tysięcy - czas na odpowiedź kupującego to 14 dni czyli do 10.12.2021. Zapytałem co dalej i oto odpowiedź:

"
Niestety nie mam żadnej informacji w tym momencie. Regulaminowo Kupujący ma 14 dni na kontakt, jeżeli nie otrzymam odpowiedni w tym terminie wówczas zostaną podjęte przeze mnie kolejne kroki. Proszę o jeszcze moment cierpliwości :)
"

8. Dzisiaj wchodzę w ticket i otrzymał on status "ZAŁATWIONY" mimo, że nadal nie mam pieniędzy.

9. Zapytałem dlaczego ticket został zamknięty i jakie będą następne kroki. Poinformowałem, że na adres:

Grupa OLX ul. Królowej Jadwigi 43 61-872 Poznań

wyślę przedsądowe wezwanie do zapłaty w dniu 10.12.2021, jeżeli pieniądze nie pojawią się na moim koncie. Również sprawę zgłoszę do UOKIK i RPK.

Co jeszcze w tej sytuacji mogę zrobić? To nie jest 5 czy 10 zł, a kilka tysięcy. Zawinił serwis i w ogóle się nie poczuwają do naprawienia sytuacji, klepią jakieś wyuczone formułki...

#prawo #olx #oszukujo #afera #januszebiznesu
kosti9191 - OLX OKRADŁO MNIE NA KILKA TYSIĘCY. NIE OSZUŚCI, A SAM SERWIS!

Taki tyt...

źródło: comment_1638707356vqHBmQAm1c2r8ppOg5FWxV.jpg

Pobierz
  • 98
@kosti9191: Ale że nie zauważyłeś statusu tak ważnej przesyłki co nadal czeka na nadanie? pewnie jakbyś wcześniej interweniował to by nie oddali kasy kupującemu, a trzeba przyznać że się z tym nie ociągają. Co akurat sobie chwalę bo nie mam zamrożonej kasy jak sprzedawca leci w gumki.
Ale że nie zauważyłeś statusu tak ważnej przesyłki co nadal czeka na nadanie?


@darek-jg: rozumiem, że ty po nadaniu przesyłki co 5 minut oglądasz status w serwisie czy serwis zmienia jej status? Otrzymałem etykietę, jak najszybciej udałem się do paczkomatu żeby kupujący nie czekał, a po dwóch dniach napisał, że dostał paczkę to tym bardziej nie sądziłem, że muszę PILNOWAĆ PLATFORMĘ SPRZEDAŻOWĄ CZY AKURAT NIE MA BŁĘDU.
Inne osoby miały status,
@kosti9191: Sprawa jest ciekawa.

W sensie ogólnym. Bo dla ciebie to tylko problem i brak kasy.

Ale w sensie ogólnym widać ze OLX rozwiązanie swojego problemu technicznego próbują na klientów zrzucić.
Pewnie chcą aby możliwie dużo ludzi albo rozwiązało to samo, albo będą sugerowali pozwanie kupującego o zapłatę.

Bo przecież realizowanie wsparcia w tej sprawie kosztuje, więc lepiej opóźnić jak sie da.
Witam
Historia na moim przykładzie podobna do twojej.Wysłałem przedmiot wartość 200 zł i nie otrzymałem zapłaty. Etykieta pobrana z OLX żaden scam.

W dniach 16.11 do 18.11 był problem z generowaniem etykiek OLX Poczta Polsa oraz OLX InPost

Wygenerowane etykiety po sprzedaży albo w ogóle nie czytał system poczty polskiej przy próbie nadania na poczcie, albo paczka została przyjęta lecz jej status nie był aktualizowany w systemie śledzenia.

Z tego powodu w
@kosti9191: ponad 2 tygodnie temu miałem dokładnie tą samą akcję (pytałem nawet na mirko czy komuś udało się coś wskórać z #olx), tyle że kwota wielokrotnie mniejsza, aż się dziwię że ktoś Ci w ogóle odpisał, bo mój ticket ma cały czas status otwarty, jak coś pytam dopisując w uzupełnieniu to jakbym rozmawiał sam ze sobą, maile wysyłane na pomoc@olx.pl trafiają jako oddzielne tickety i są od razu zamykane ze