Wpis z mikrobloga

@BotRekrutacyjny:
Tak. Np przerzutka ma łożysko kulkowe w kółeczku wózka przerzutki, ma większą ilość utwardzonych sworzni. Mechanizm manetki też się różni kształtkami które są kute i CNC podczas gdy w deore slx były tłoczone.
(Przynajmniej kiedyś tak było)
@Pszesmiewca: @PanWitold: Ok, dzięki. A macie może jakieś doświadczenia z dobrymi hamulcami w możliwie niskiej ceną? W sensie jakieś deore, pozagrupowe modele? Aktualne BR-MT200 dają radę z półmetalikami w leśnych ścieżkach, średnim terenie, ale już przy większych zjazdach bywa, że nie zatrzymają i myślałem nad zmianą. Ewentualnie przy zmianie na jakieś lepsze warto zmienić klamki czy mogą zostać poprzednie?
@pingWIN00:
hamulce z serwowave. W praktyce od deore w zwyż.
Ewentualnie jeśli to było by mało to modele 2 tłoczkowe. Czy deore czy slx czy XT to już bez znaczenia - tutaj jak na moje nie ma różnicy w sile hamowania ale jest różnica w wadze ergonomii czy dodatkowych regulacjach.

W wypadku Shimano chyba trzeba zmienić komplet. Raz że to klamka obsługuje serwowave, dwa iż modele od deore w zwyż mają
@bibsz: Ok, a dużo różnica jest między nowymi a starymi Deore? Faktycznie coś daje ten serwowave, bo w sumie pierwszy raz o nim słyszę. Trzeba też nowe tarcze kupować?

Swoją drogą miałeś na myśli chyba 4 tłoczkowe, nawet te moje są 2 tłoczkowe
@pingWIN00:
czy nowe czy stare to nie wiem. Nie jestem na bieżąco ze sprzętem. Więc jakiś szczegółów nie podam.

Czy coś daje? IMHO daje. Dawno temu zmieniłem klamki bez serwo na slx z serwo i była różnica. Ale to było dawno (jakieś 14 lat temu)
.
Tarcze mogą być stare - choć ZTCW to zaciski wyższych grup (chyba od XT) pracują z węższa tarcza. Ale to z głowy pisze więc nie