Wpis z mikrobloga

Takie szybkie pytanie, co sądzicie o kupnie bmw e39 z silnikiem 3.0 diesel?


@ramzes44: Fajne auto z fajnym silnikiem, świetne wnętrze, jak dla mnie najlepsze wnętrze w historii tej marki. Ciekawostką tamtych lat było to, że seria 5 była lepsza technicznie od serii 7(minimalnie w drobnych szczegółach, ale jednak). Przykładowo E39 miała nowocześniejsze zawieszenie ze stopów lekkich, E60 miała cały przód z aluminium przyklejony do auta, gdy E65 było stalowym klocem.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
480 konne RS6


@kupkesobieciagne: które jest nadal podsterownymi taczkami nawet w swojej super "quattro" a co dopiero w przednionapedowej passatowce xDDDD

E60 jest gorsze i się psuje elektronika, otwierają się same szyberdachy, okna jak popada i dzieją się rzeczy niestworzone xD
  • Odpowiedz
@sorek:

które jest nadal podsterownymi taczkami nawet w swojej super "quattro" a co dopiero w przednionapedowej passatowce xDDDD


Problem jest w tym, że nawet przednionapędowy, słabszy passat B5 w dieslu zrobił czasówkę testową lepszą od E46, która jest znacznie zwinniejsza od E39.

VW Passat 2.0 TDI 136 hp 1:57.36
BMW 320d 150 hp 1:57.50

Miałem i B5 4motion jak i E39 530D, Passat mógłby jeździć dookoła tej krowy, zwinność z innego
  • Odpowiedz
zresztą kłamiesz bo passat ma z tyłu belkę


@sorek: Tylko przednionapędowy. 4motion ma z tyłu zawieszenie wyprzedzające w sumie wszystkie BMW 3 serii do 2005 roku.

Belka skrętna w przednionapędówce to zabawa z rotacją, która w FWD jest bardzo potrzebna. To "pomaga" w dobrych wynikach na torze, bo ciągnięty, niewymagający tył ma dosyć limitowaną przyczepność. Dlatego też seria 3 ma dosyć prymitywne zawieszenie PRZEDNIEJ osi. Zwiększa to podsterowność, ogranicza nadmierną rotację.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kupkesobieciagne: e46 nie jest zwinniejsze od E39.. to jest krowa, szczególnie w dieslach które są dużo cięższe..

Te auta nie były projektowane pod te silniki i ich wagę, one są tam dla Januszu z wąsem.

A co do E60 i LCI to nie rozbawiaj mnie. Te auta były tworzone podczas kryzysu gdzie oszczędzano na wszystkim. Wiesz jak mało LCI jeździ na drogach? Poza tym kolega raczej szuka auta 20-30k a lci
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kupkesobieciagne: też kłamiesz. Zawieszenie z 4 motion to 2 double wishbone. Czyli nijak ma się do konstrukcji.

Gdzie od czasów E39 do dzisiaj praktycznie zawieszenie z tyłu się nie zmieniło bo nie musiało. BMW dalej klepie na torach i w sporcie gdzie audi ryje przodem.
  • Odpowiedz
e46 nie jest zwinniejsze od E39.. to jest krowa, szczególnie w dieslach które są dużo cięższe..


@sorek: Jest. Również miałem. XD

Zauważalnie zwinne, chociaż jak dla mnie E46 to porażka, okropny samochód z okropną pozycją za kierownicą, która sama w sobie była przekrzywiona, koszmar. Ale znacznie krótszy rozstaw osi i mniejsza masa mówią same za siebie, auto było zwinniejsze, mniej stabilne i mniej dobre do jazdy na codzień.

Mówisz że zf320
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kupkesobieciagne: miałem. E46 to bardzo zły w prowadzeniu się samochód. Zdecydowanie bardziej pływa na zakrętach a masa od E39 różni się minimalnie.. e46 to popsute E36 które prowadzi się dużo lepiej.

Mówisz o dieslach ja o benzynach. Gs6 są w miarę spoko to fakt. Jednak jak ktoś chce 5 i to w dieslu (bo jazda manualne w dieslu to xD) to raczej automat to podstawa, 5hp wolny nie jest, ale zaznaczam
  • Odpowiedz
też kłamiesz. Zawieszenie z 4 motion to 2 double wishbone. Czyli nijak ma się do konstrukcji.


@sorek: Zawieszenie 4 motion to 6 wahaczowe zawieszenie typu double wishbone, ekstraklasa motoryzacji. Nie musi być 10 wahaczowym zawieszeniem z E90, znacznie bardziej skomplikowanym i lepszym, bo tylna oś i tak ma nadmiar przyczepności, to oś bez priorytetu. Priorytet otrzymała przednia oś w której po prostu zastosowano najlepsze zawieszenie w historii motoryzacji. xD

Gdzie od
  • Odpowiedz
Mówisz o dieslach ja o benzynach.


@sorek: Temat jest o 530D.

Gs6 są w miarę spoko to fakt


Jeżeli Gs6 są "w miarę" spoko, to ja nie wiem jakie ty masz królu złoty wymagania co do skrzyń biegów. Mają być ze złota? Gs6 i pochodna rodzina 6 biegówek to w końcu dobrze pracujące skrzynie, które naprawiły jakość jazdy manualnych mocnych BMW, bo w E39/E46 lewarek i jego praca była po prostu
  • Odpowiedz
e46 to popsute E36 które prowadzi się dużo lepiej.


@sorek: Nie. E46 to naprawione E36(znacznie większa sztywność + znacznie mniejsza waga "bodyshell"), do tego E36 to trumna na kołach od nowości z tragicznymi osiągami w NCAP. E36 w ogóle nie prowadzi się dużo lepiej, tak samo wyposażone z tym samym silnikiem E46 prowadziło mi się nieco lepiej. Obie fury prowadzą się pokracznie przez pozycję za kierownicą, słabą sztywność podwozia i podatność
  • Odpowiedz
@sorek:

E46 to bardzo zły w prowadzeniu się samochód. Zdecydowanie bardziej pływa na zakrętach


Musiałeś mieć zły setup w tej E46, to dowód anegdotyczny.

Do tego musiałeś mieć w E39 nieoryginalny setup, bo to pieprzona łajba na zakrętach, do tego te ciężko chodzące wspomaganie i zawsze miałem wrażenie jazdy samochodem mega nieporęcznym i mało zwinnym. Ale jak wygodnym pod kątem pracy zawieszenia(passat B5 miał lepszą pozycję za kierownicą, chociaż w E39
  • Odpowiedz
(bo jazda manualne w dieslu to xD)


@kupkesobieciagne: że musisz mielić biegami jak rezus bo zakres mocy jest bardzo wąski

znacznie większa sztywność


@kupkesobieciagne: bzdura

znacznie mniejsza waga "bodyshell"


bzdura 2x..

E36 w ogóle nie prowadzi się dużo lepiej, tak samo wyposażone z tym samym silnikiem E46 prowadziło mi się nieco lepiej


Bzdura, jest pare powodów dla których E36 się wybiera ponad E46 - szczególnie w np. rally racing (
  • Odpowiedz
że musisz mielić biegami jak rezus bo zakres mocy jest bardzo wąski


@sorek: W ogóle nie musisz, to jest właśnie tworzenie farmazonów. 3 bieg w E39 oznacza bardzo mocną kitę od 40 km/h do 140 km/h, mało? Trzeba mielić? Pół miasta przejeżdża się na jednym biegu, bo są dłuższe i każde 1000 obrotów na minutę w dieslu ma większą rozpiętość prędkości niż w benzynie. Mam znajomego w A6 C6 2.4 V6
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne: jeździłem 6 biegowym manualnym E61 dość sporo, tak trzeba mielić cały czas. Zupełnie nieporównywalne z wygodnym 530i w E39.

Czekaj, czy ty chcesz się kłócić z danymi podanymi przez BMW?


@kupkesobieciagne: marketingowymi?

Zdecydowanie.

Te powody to farmazony sebiksów, dlatego rally racing mają w E36 zamiast w A4 B5 1.8T quattro.


@kupkesobieciagne: tak, na pewno finowie specjalnie robią E36 pod rally i pakują w nie często grubo z 20k
  • Odpowiedz
marketingowymi?


@sorek: Dane w ETCE raczej takimi nie są.

tak, na pewno finowie specjalnie robią E36 pod rally i pakują w nie często grubo z 20k € bo przecież nie ma innych opcji xD


Ich sprawa, ale nie działają optymalnie, my mówimy teraz o optimum, nie o tym, co sobie jakiś łepek z Finlandii wymyślił. Możesz sobie przecież robić co chcesz.

jeździłem 6 biegowym manualnym E61 dość sporo, tak trzeba mielić
  • Odpowiedz
Ich sprawa, ale nie działają optymalnie, my mówimy teraz o optimum, nie o tym, co sobie jakiś łepek z Finlandii wymyślił.


@kupkesobieciagne: nie łepek tylko cały przemysł rally w finlandii (dość duży) się wokół E36 teraz kręci.

Dane w ETCE raczej takimi nie są.


@kupkesobieciagne: daj, bardzo chętnie poczytam. Bo od dawna wiadomo że sedan/touring jest dużo sztywniejszy od coupety (o convertach nie wspomnę nawet).

W E46 jestem w stanie
  • Odpowiedz
nie łepek tylko cały przemysł rally w finlandii (dość duży) się wokół E36 teraz kręci.


@sorek: Dlaczego wokół E36, a nie subaru jak już mówimy o mainstreamie? Po co męczą te E36, gdy mają do wyboru tanie Subaru? Dlaczego nie lepiej w rallly iść po tanie toyoty MR2, w końcu wiadomo, że w rally centralnosilnikowe RWD sobie radziły, gdy przedniosilnikowe RWD w ogóle. Mówisz mi po prostu o klubowej zabawie z
  • Odpowiedz