Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
W jaki sposób ustawia się mapy gazu w stagu? Nie chce tego robić, ale chciałbym się dowiedzieć pewnej rzeczy.
Mam samochód z układem paliwowym bez przelewu. Pompka paliwa w zależności od zapotrzebowania silnika daje odpowiednie ciśnienie. Przy zasilaniu LPG konieczny jest emulator ciśnienia paliwa, żeby oszukiwać ECU. Bo podczas jazdy na gazie nie ma odbioru benzyny z listwy, ciśnienie rośnie i pompa zwalnia i zwalnia, mapy się rozstrajają i później nie ma jazdy na benzynie.

LPG mam od roku a dopiero teraz w końcu udało mi się prawidłowo zamontować i skalibrować emulator. Mapy LPG były ustawiane po montażu, po 1000km na przeglądzie i jeszcze raz w międzyczasie, ale za każdym razem wówczas mapy benzynowe były na bank rozjechane (były błędy w ECU, ale latem w sumie nie stanowiło to problemu bo samochód na gaz przełączał się momentalnie).

Czy to oznacza że gaz jest źle wystrojony? Bo ja tak to rozumiem, że sterownik LPG odczytał sobie mapy benzynowe, które nie były prawidłowe, bo ECU przez brak emulatora się rozstroił. Wg interfejsu Bluetooth korekty długoterminowe mam ok 5% na banku 1. i 12% na 2.

Oraz czuje że na LPG jest słabszy, też bardzo delikatnie poszarpuje w niskim zakresie obrotów, oraz skrzynia automatyczna pracuje gorzej, czuć bardziej zmianę biegów, delikatne szarpanie itp

#tylkolpg #lpg #mechanikasamochodowa #motoryzacja #samochody
  • 2
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@jestem_legenda: no kupujesz interfejs, instalujesz oprogramowanie i ustawiasz - w STAGu jest to naprawdę proste i przejrzyste. Masz dwie mapy, mapę czasu wtrysku zebraną podczas jazdy na benzynie, i mapkę gazową, na której ustawiasz mnożnik względem czasów wtrysku z benzyny. Teraz powinieneś wykasować mapę z benzyny, pojeździć na niej trochę żeby sterowniki zebrał dane (tak normalnie oraz w skrajnych zakresach, hamując biegiem itp). Jak się nauczy i wyrysuje wykres, to jeździsz
@jestem_legenda: Staga ustawia się tak, że modyfikujesz mnożnik (i czasem dodatkowo korektę po obrotach, temperaturze, ciśnieniu) żeby silnik otrzymał prawidłową dawkę paliwa. Kiedy jest prawidłowa? Wtedy kiedy nie ma żadnych korekcji czasu wtrysku; tobie wystarczy, że korekty paliwowe będą w normie w każdym zakresie pracy silnika - czyli koło 0%, ew. tak jak na benzynie ale to już inny temat.
zieloną i niebieską linią się zbytnio nie przejmuj, masz na tyle