Wpis z mikrobloga

#komputery #naprawalaptopow #laptopy

Podczas zgrywania danych z laptopa ten się zawiesil. Wyskoczył blue screen i laptop po ponownym uruchomieniu rozpoczął "Automatyczne rozwiązywanie problemów", niestety nie przyniosło ono rezultatu. Laptop nie chce się dalej uruchomić. Nie mam żadnego obrazu systemu żeby naprawić system. Jedynie pozostaje mi wiersz poleceń. Czy ktoś jest w stanie pomóc co mógłbym zrobić?

Najważniejsze jest dla mnie zachować dane z folderu zlokalizowanego na pulpicie, czy jest taka możliwość abym za pomocą tego wiersza poleceń zrzucił dane na dysk zewnętrzny?
  • 23
@Slazer: czy na pewno z poziomu wiersza poleceń w oknie odzyskiwania się da to zrobić? Jeśli tak to na jakim poziomie dysku/partycji muszę być?

@CzajkaRuchajka: nie rozumiem co masz na myśli "cd i copy"

@kidi1: tak, wiem że to jest rozwiązanie. Ale spróbowałbym jeszcze ożywić go jeszcze i spróbować zgrać mając go jeszcze w tym laptopie
@kidi1: podpowiesz jak w Hirensie zdobyć dostęp do dysku? Czytałem że dawniej służył do tego ghost, ale nie ma go chyba w nowych wersjach. Jakaś wbudowana aplikacja do takich celów?
@kidi1: z poziomu diagnozowania systemu gdzie mam wiersz poleceń to wykrywa go i pokazuje poszczególne partycje jako "healthy"
Gdyby dysk był uszkodzony to wgl uruchamiałoby się mi diagnozowanie Windows?
@Vistallo W hirensie masz programy diagnostyczne i do modyfikowania partycji. Czy te programy widzą dysk? Jak nie to albo jest uszkodzony, albo w UEFI masz cos6 przestawione. Ja wyciągam dysk i sprawdzam na innym komputerze.
@kidi1: po zmianie BOOT TO AHCI (RUN SATA AS AHCI MODE) na Compatible ( ... IDE MODE) widziało jakieś partycje w Hirensie. Ale po otwarciu dwóch nie widziałem podobieństwa w ich strukturze, a z racji długiego ładowania i tego że nie mogłem uruchomić narzędzia diagnostycznego Crystal disk chciałem uruchomić ponownie hirensa, ale po restarcie już tych partycji nie było widać.

Czy to jest dobry trop?

Jutro przełoże dysk do kieszeni i
Chociaż cały czas zastanawia mnie że jakby umarł dysk to nie ładowałaby się diagnostyka komputera, doszłoby do UEFI i by nic nie szło dalej. Więc mam nadzieję że to kwestia że to systemowo padło coś
@Vistallo Sektory, na których znajduje się MBR i diagnostyka mogą być sprawne. Inne sektory mogą byc niesprawne. Miałem tak dużo razy. To HDD czy SSD?
@kidi1: HDD, wymieniany jakoś 3 lata temu bo serwis uznał przy innej usterce że poprzednkk był na wykończeniu. Ogólnie usterka tak jak pisałem wystąpiła podczas zgrywania sporego pliku z dysku na zewnętrzny HDD.

Jeśli dobrze rozumiem to jest szansa że padł sektor odpowiedzialny za system ale nie padł sektor w którym mam zapisane dane które chce wyciągnąć? (Nadal pokazywało że partycje na dysku są "zdrowe", chyba w przypadku ich uszkodzenia nie
próbowałem we własnym zakresie, Hirens, przekładka do kieszeni i nic.
Dzisiaj byłem w serwisie: diagnoza? Prawdopodobnie uszkodzone głowice- koszt? Przerażający... Myślałem że jakaś nadzieja na odzyskanie jest, ale nawet nie ma gwarancji na odzyskanie. Koszt przewyższa możliwości... dzięki @kidi1 za wskazówki, przynajmniej spróbowałem i czegoś się też nauczyłem
@Vistallo: Spoko. Fajnie, że potwierdziłeś moje przypuszczenia. Szkoda, że dane przepadły, ale jak to się mówi w naszej branży:
Są dwa rodzaje użytkowników:
Ci co robią kopie zapasową i ci co będą robić kopię zapasową.