Wpis z mikrobloga

#samochody SUVy i crossy budzą mieszane uczucia i żywe dyskusje, a co wykop sądzi o poczciwych wersjach kombi?

trochę #chwalesie pierwszy salonowy samochód ( #hyundai i30). żadna to klasa premium, ale cieszy. Silnik 1-5TGDI 160KM, manual (benzyna z miękką hybrydą), bardzo dynamiczny jak na rodzinne autko (jak dla kogoś kto wcześniej miał 12 letni 1.4 109KM ( ͡° ͜ʖ ͡°) ). tryb sport miło mnie zaskoczył. elektroniki w ciul, ciekawe ile będzie z nią problemów w przyszłości, ale póki działa to jest przyjemnie ( ͡ ͜ʖ ͡) chwała producentowi za fizyczne przyciski klimatyzacji, minus za keyless, który jest fajny ale niezbyt bezpieczny ( ͡° ʖ̯ ͡°) (dołożyłem dodatkowy immobilizer).
Miejsca w środku całkiem całkiem, bagażnik dość pojemny biorąc pod uwagę, że zamiast koła zapasowego jest bateria, ale pod podłoga jest sporo "skrytek", w które można upchać dużo mniejszych rzeczy.

W sumie dopiero przejechane z 400km, więc niewiele i pewnie jeszcze mnie gdzieś zaskoczy. oby bez większych awarii, ale połączenie tego TGDI z miękką hybrydą weszło dopiero od 2021 rocznika jak się dobrze orientuje, więc raczej póki co ciężko coś powiedzieć o awaryjności.
źródło: comment_16449996207dVb62OEXTYERaQTB99s8j.jpg
  • 75
@OrzechowyDzem: o tak, ten nowy gril + te ledy to jest coś co mnie najbardziej w nim urzekło. poprzednie wersje były takie niewyróżniające się moim zdaniem, a tutaj ma jakiś "charakter". Brałem na grupę zawodową, więc niecałe 10k rabatu wpadło.

@desygnat: wydaje mi się, że ten lift w środku za wiele nie zmienił niestety. ale nie mam porównania tak naprawde z poprzednią wersją. generalnie w środku "tragedii" nie ma, są
@hawat: cóż. w mojej wersji wyposażenia był tylko ten do wyboru ( ͡° ͜ʖ ͡°) a w niższej albo ten TGDI albo 1.5DPI 110KM, więc i tak bym celował w TGDI, bo ten wolnossący byłby dla mnie za mało dynamiczny w tej budzie.
@erni13: no właśnie temu poszedłem w tą i30tke bo te dupsko tutaj nie jest aż takie wielkie w porównaniu do np Toyoty czy Skody - przed zakupem jak gdzieś szukałem danych o długości kombi z danego segmentu, to i30 był w dolnej części tabelki.
@Faley TGDI z hybrydą i tylko 160KM sumarycznie?
Sam jestem ciekaw tych nowych hybryd ile wytrzymają. Od kilku miesięcy to sprawdzam na Xceed z hybrydą plug-in. Silnik wolnossący ale 60KM z elektryka ładnie pomaga odpychać 1,5 tony od asfaltu. Gdyby nie te dodatkowe 300kg to pewnie już w ogóle byłbym zadowolony. Jak kombi to nie brałeś pod uwagę Proceed? Jest naprawdę piękny.
@newton82: to "miękka" hybryda (mild-hybrid) - czytaj, nie ma tu jazdy w pełni na baterii, jest tylko dodatkowa bateria na rozruch i dorzucająca gdzieś 10 koni do mocy silnika.
Jeszcze mam kilometry na "dotarciu", ale ostatnio pokusiłem się przetestować tryb sportowy przy ruszaniu z dwoma pasażerami na pokładzie, to się naprawdę miło zaskoczyłem - https://www.youtube.com/watch?v=BXi86rmVF-Y tutaj prezentacja przyśpieszenia tego silnika (ale nadwozie w fastbacku).
co do Proceeda, trochę rozważałem, ale wzięcie
@PienieznyWieprzZMlotemBojowym: wiadomo, auto najlepiej brać pod swoje potrzeby. u nas obecnie jest 1 dziecko, i wózek + dwie walizki + plecak spokojnie mieścił się nam w poprzednim hatchbacku by dojechać do rodzinnego miasta. ale powrót z masą słoików i wyrobów z działki wymagał szukania miejsca pod każdym fotelem ( _) a jeździmy średnio raz na dwa miesiące. z nowym samochodem załadowaliśmy wszystko do bagażnika a i jeszcze zostało
@Faley:

a co wykop sądzi o poczciwych wersjach kombi?

Że to bardzo praktyczne nadwozie, może niezbyt urodziwe(wciąż jednak lata świetlne przed Suvami), ale pakowne i dobrze zaprojektowane. Daje wszystkie zalety normalnego samochodu - właściwości jezdne, niedroga eksploatacja, obszerne wnętrze, a przy tym ma dużą przestrzeń bagażową dzięki czemu jest praktycznie. Ogólnie rzecz ujmując dobre nadwozie to jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@jarezz: ¯\_(ツ)_/¯ całe doczesne życie z manualem, więc w sumie z przyzwyczajenia poszedłem w manual. nigdy nie jeździłem nawet próbnie z automatem, więc na dobrą sprawę nie wiem co tracę. ale w myślach mam, by przy następnej zmianie samochodu brać automat.

tym razem dodatkowo wybór manuala uchronił mnie przed dodatkowymi kilkoma miesiącami czekania na produkcję, a tak to w 3 miesiące był gotowy, bardzo szybko jak na problemy jakie są teraz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Faley: bardzo fajną linię ma auto. Pytałem o skrzynię, bo patrząc na miejsce parkingowe, założyłem, że jeździsz więcej po mieście i w korkach.

Co do automatu... Moja różowa jeździła całe życie manualem i automatu nie chciała, dopóki nie kupiłem do domu auta z AT. Teraz mówi, że auto jakiekolwiek, byle było miejsca w środku, miało AT i nie było czerwone.
@jarezz: no ja nie jestem przeciwny automatom, może po prostu jestem "zdziadziały" przez to, że zawsze był manual i w jakimś stopniu lubię machać tą dźwignią ( ͡° ͜ʖ ͡°) i padło na to - ale tak, większość jazdy jest w mieście, ale jak pisałem, nie znając dobrodziejstw automatu, na tym etapie nie wiem czego powinienem żałować i mniej boli taki wybór ( ͡ ͜
Że to bardzo praktyczne nadwozie, może niezbyt urodziwe


@Zgrywajac_twardziela: Czy ja jestem jakiś dziwny, że dla mnie kombi w dobrych 90% przypadków jest po prostu ładniejsze niż sedan? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Takie małe kombi, na bazie hatchbacków to trochę inna sprawa, one często mają zaburzone proporcje, ale w takiej klasie D, czy E, to w większości wypadków zdecydowanie wolę kombiaki od sedanów ( ͡° ͜
@Faley: Wszystko sie zgadza co napisales poza jednym “bardzo dynamiczny”. Mialem hyundaia i tez mowilem ze jest ok dopoki nie kupilem czegos naprawde dynamicznego. Takze hyundai jest extra ale jedyne dynamiczne hyundai’e to to z dopiskiem N, cala reszta jest toporna.
jak dla kogoś kto wcześniej miał 12 letni 1.4 109KM ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@devandal: dlatego dopisałem to :) w porównaniu z poprzednim autem, te w mieście jest dla mnie bardzo dynamiczne , szczególnie w trybie sport.
@Faley i suvy paskudne i kombiki, jak ktoś ma godność człowieka to tym jeździć nie będzie.
Kombi #!$%@?, bo nie dość, że wygląda jak gówno, to jeszcze widać, że poddałeś się w motoryzacyjnym życiu. SUV to jeszcze może się przydać, bo wyższe zawieszenie albo jeep albo coś.
Najlepiej nie musieć kupować ani tego ani tego
@Faley: 25, tyle samo różnicy w wysokości, ciekawi mnie jak to przekłada się na wagę oraz cenę. Ja obecnie jeżdżę kombiakiem o kolejne 20 cm dłuższym od twojego i mnie wkurza ta długość przy parkowaniu ( ͡° ʖ̯ ͡°) Takiego hatchbacka bym z chęcią kupił, a rozważam też inne samochody tej klasy, m.in. Focusa.
@kipowrot:

i suvy paskudne i kombiki, jak ktoś ma godność człowieka to tym jeździć nie będzie.

Kombi #!$%@?, bo nie dość, że wygląda jak gówno, to jeszcze widać, że poddałeś się w motoryzacyjnym życiu. SUV to jeszcze może się przydać, bo wyższe zawieszenie albo jeep albo coś.

Najlepiej nie musieć kupować ani tego ani tego

Ale będzie gównoburza zarazxD
źródło: comment_1645014323V4IfDA6MWtTaBpszK5rMsR.gif
@terr0r_dr0ne: żona chciała SUVa, ale ja się uparłem na kombi bo podobają mi się dużo bardziej niż suvy ( ͡° ͜ʖ ͡°) a że ja jeżdzę i płacę, to wybór był oczywisty ( ͡ ͜ʖ ͡)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Faley:
Chyba jesteśmy jedną z ostatnich afrykańskich republik które kupują garbate muły do wożenia powietrza bo spalanie w lżejszym aucie byłoby za małe. Czy combi są zadziwiająco większe od sedanów czy hatchbacków/liftabcków? Oczywiście, że nie. Są po prostu brzydalami z wypadającym odbytem.

Hurr durr wojtoon, a jak będę chciał kupić komodę w ikei...
To ile #!$%@? takich mebli będziesz w życiu kupował i jak często zanim odkryjesz darmową przesyłkę?

Poważnie. Już
@Faley: różnica miedzy kombi a SUVem czy innym podwyższonym autem jest tak a że w kombi masz szansę na przyjemność z prowadzenia. Niestety ale ci co lubią prowadzić kupują auta dom tego - najczęściej GT a czym dalej od ziemi tym jazda przypomina obowiązek a nie przyjemność ( ͡° ͜ʖ ͡°) - wykopowy ekspert
@mikkeboss: zdecydowałem się finalnie na ten od zabezpiecz-auto.pl - ciągle stałem przed wyborem pomiędzy nim a Omegą z salonu. Omega wychodzi sporo taniej (gdzieś 600 czy 800 zł), ale ZA wydaje mi się ciut wygodniejsze w używaniu (nie ma dodatkowego przycisku-diody, tylko wykorzystuje istniejące przyciski do awaryjnego pinu), a i salon mnie trochę pod koniec wydania samochodu zdenerwował i też musiałbym sporo czekać na Omegę, więc ostatecznie padło ZA.
@Faley: a no to dobry wybor ze to nie salonowe zabezpieczenie, bo takie maja zlodzieje porozpracowywane. A najlepszy podobno bear-lock, mechaniczne zabezpieczenie, zniecheci zlodzieja. Co do kombi to sam smigam corolla z tamtego roku w kombiaku, nazwana dumnie touring sports xD. Pojezdzij dobrym automatem to juz nigdy manuala nie kupisz ;) ja wzialem hybrydowa 2.0 i zaluje tylko ze nie wzialem wyzszej wersji wyposazenia, a tak to auto super.
@mikkeboss: o kurde, nie wiedziałem o tym bear-locku, szkoda troche bo bym porównał sobie z tym ZA. ale teraz po ptakach. mechaniczne pewnie byłoby lepsze, bo w ZA w moim przypadku przy próbie ruszenia samochód gaśnie jakby się właśnie zepsuł i generalnie zabezpieczenie te tworzy problemy z jego próbą uruchomienia - więc też może zmyli potencjalnego złodzieja, że po prostu padł ( ͡° ͜ʖ ͡°)

muszę kiedyś