Wpis z mikrobloga

bo portu pełnomorskiego się nie pogłębia. Gdańsk czy Gdynia niepotrzebnie wydają pieniądze na pogłębienia toru podejściowego i basenów no bo po co.


@dymaczdusz: prezentujesz logikę skoro gdzieś się pogłębia, to wszędzie można pogłębiać ile się chce. Nie rozumiesz, że zależnie od lokalnych warunków są inne możliwości, a przez to koszta pogłębiania nawet jeżeli to technicznie osiągalne.

A Elbląg ma przyjmować oceaniczne statki? Jego rola ma być zgoła inna i wielokrotnie poruszana
@oldspiceedit: w jakim celu mają tam wpływać okręty wojskowe? Chodzi o statki do obsługi portu w Elblągu.


@fullversion: kolejna bajka, Elbląg aspirujący do poziomu portów w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie

Gdańsk - 52,2 mln ton przeładunku
Gdynia - 24 mln ton
Szczecin-Świnoujście - 32,2 mln ton

I wchodzi Elbląg - 90 tysięcy ton.

578x mniej niż w Gdańsku. Faktycznie, warto wydawać 2mld złotych by zwiększyć obsługę statków. Nawet 10 krotnie
@b4ko xD przecież ten projekt służy tylko że prężenia muskuł i #!$%@? pieniędzy w błoto, przez przekop może przepłynąć barka lub jacht jeśli twoim zdaniem jest to opłacalne to śmiechu warte.

Nie jest w stanie tam przepłynąć żaden statek dostawczy bo jest za płytko i za wąsko więc jeślibyśmy chcieli aby taki statek przepłynął trzeba płynąć przez rosyjską strefę.
A Elbląg ma przyjmować oceaniczne statki? Jego rola ma być zgoła inna i wielokrotnie poruszana w branżowych pismach a nie sugerować się co piszę np. szmatławiec Wyborcza.


@dymaczdusz: dawaj te branżowe pisma.

Nie ma również statków, które "pasowałyby" do kanału. Takie jednostki poruszają się po dużych rzekach Europy Zachodniej, ale nie wypływają na Bałtyk. Większe statki zwyczajnie nie zmieszczą się w kanale.

– Z naszych wyliczeń wynika, że gdyby nawet obroty
@Gluptaki: no ale wiesz, po budowie przekopu Elbląg stanie się potęgą, powstanie drugie DCT i w ogóle droga na Białoruś. xDDD

Przekop to idealny przykład na #!$%@? pieniędzy i tyle. Zalew jest płytki w tych okolicach, że po pogłębieniu dalej mowa tylko o zanurzeniu 4-5m, Elbląg ma i tak dobre połączenie lądowe ze światem (S7 i kolej), morskie na upartego kanałami na Żuławach też (którym przydałaby się swoją drogą potężna modernizacja).
ORP Ślązak ma 3.8 metra zanurzenia


@b4ko: i co będzie tam plynął od razu osiąść na mieliźnie czy strzelać do łabędzi? XD przekop do jeziora jako inwestycja strategiczna, niezla jest ta pisowska propaganda sukcesu xD a obok dwa wielkie porty pełnomorskie gdzie przeładunek jest prowadzony do tirów xD jak rozumiem wg ciebie bardziej opłacalne będzie przepakować wszystko na malutkie barki o zanurzeniu 3 metry i potem jeszcze raz przepakowywac do tirów
TurboDynamo - > ORP Ślązak ma 3.8 metra zanurzenia

@b4ko: i co będzie tam plynął o...
@Herubin Porównanie z dupy. Nie ma to jak porównywać inwestycji o wpływie w skali regionalnej do inwestycji o wpływie na Twoje podwórko - poziom level Janusz. Podobny kanał wybudowali Szwedzi (Flasterbo) oczywiście bardzo niegospodarny naród.