Wpis z mikrobloga

@michaal: Zależy do jakiego auta. Praktycznie wszystkie współczesne mają zabezpieczenia w postaci immobilizera w kluczyku (taka mała kosteczka plastikowa wewnątrz kluczyka), więc dorobienie samego "grotu z ząbkami" pozwoli ci otworzyć zamek albo przekręcić stacyjkę, ale nie odpalisz.

Jeśli chcesz pełną funkcjonalność - to musi klucz być z immo (albo przekładasz ze swojego starego kluczyka, jeśli go np. złamałeś), a taka wymiana przeważnie wymaga "wprogramowania" tego immo-klucza do auta, a to znów
@michaal: To znaczy tak, zależy jaki system i u kogo. Bo u takiego złodzieja to dorobisz w mig i po kasie, a u elektronika mozesz zaplacic :P Ojciec z tego co pamietam to bez problemu dorabial u elektronika kluczyki bez dostepu do komputera samochodu :) Gość po prostu przechwytuje sygnał i wgrywa identyczny do uniwersalnego kluczyka.
@pogop: @M4lutki: Mam auto za granicą, niedługo się wybieram do Polski i się tak zastanawiam czy panowie dadzą radę.

@hrumque: w zasadzie cena nie gra największej roli, o ile oczywiście to nie będzie 500zł. Pytanie czy w ASO będą mieli kody do zagranicznych aut?
aha, dodam że kupowanie kluczy używanych (w celu wprogramowania ich do swojego auta) nie ma sensu, bo chyba wszystkich typów immo daje sie sparować tylko raz z jednym autem, potem można go tylko użyć w komplecie z elektroniką danego auta lub wcale.
@michaal: no to opla znam i jest dokładnie jak mówię.

Jeśli masz jakiś kluczyk, ale np złamany, niedziałający bo zdechła bateria, albo obudowa się rozpadła itp - to koszt żaden - jakieś 20-30zł za nową obudowę plastikową typu scyzoryk, i z 10zł za skopiowanie metalowego "grota"

Jeśli masz tylko 1 kluczyk, albo ogólnie - chciałbyś dodać (tam można do 5ciu kluczy sparować z autem, z tego co pamiętam), to masz gorzej:
@hrumque: No to chyba jestem w domu, bo z tego co kojarzę to mam taką kartę, muszę tylko się upewnić. Czyli dokumenty pojazdu spakować i tą kartę i można działać. Dzięki wielkie!
@michaal: jak do opla, to tylko opcom. Ale u nas taki "oryginalny" to ~3000zł (interfejs + soft), a na ebayu kupisz sobie alternatywny klon chiński ~150zł + soft z chomika w wersji "opcom 2008.10 PL chinaclone" i masz to samo.

Opcom jest "alternatywnym" interfesjem, jako tania (3000zł) alternatywa interfejsu fabryczno-oryginalnego TECH-2 (ale nie mylić z kabelkami do laptopa o tej nazwie, to jest taki komputerek-intefejs, co go w ASO mają, i
@hrumque: no bo właśnie bardziej interesuje mnie podłączenie do laptopa, bo można sobie różne inne rzeczy też posprawdzać. Czyli szukać kabla TECH-2 i opcom 2008.10 PL chinaclone ?
nie kabla tech-2 (bo czegoś takiego nie ma, tech-2 to komputer diagnostyczny http://www.ecufocus.com/admin/tech2.jpg ),, tylko kabla op-com http://forum.opel24.com/uploads/post-23179-0-64707000-1331071879.jpg (a soft sobie zorganizujesz).

Napisałem "nie ma" i sprawdziłem na allegro - okazuje się, że jednak handlarze podchwycili temat i pod tą nazwą jest coś - zwykły interfejs kkl sprzedawany przez cwaniaków pod nazwą prawdziwego interfejsu GM. Ale to jest gniot, którym po pierwsze odczytasz tylko błędy (nic nie zaprogramujesz), po drugie tylko w