Wpis z mikrobloga

@piotrek_18_89: @MrBeast: Nie ziomki, źle to robicie. Nie tak chamsko i od razu konfliktowo. Lepiej przygrać w #!$%@? trochę, że się nie wie o konsekwencjach jakie ona będzie miała i napisać tak: "Aa rozumiem. Dziękuję za informację. Ja chyba nie mogę anulować ze swojej strony, to przekazałem pani informacje do booking i niech oni to załatwią". A do bookingu napisać wprost że gospodarz chce anulować.
@SlepyBazant: Po pierwsze - na pewno babka by poszła do sądu żeby w takiej sprawie walczyć o 200 czy 400 zł. Po drugie niby czego miałaby dowodzić taka wiadomość SMS? To co ta babka napisała jest tak niejednoznaczne, że stwierdzenie o „uregulowaniu należności” w żaden sposób nie jest wierzące i nie świadczy o tym ze ktoś zgadza się na podwyższenie ceny :)
@SlepyBazant: „Ale to rozumiem, że zmieniła pani warunki rezerwacji w Bookingu? Nie? Jak to? To z jakiej racji mam coś dopłacać?”

albo

„Byłem przekonany, że to jakoś przez booking przejdzie, jakiś link do dopłacenia brakującej kwoty dostanę czy coś. Bo jak to tak, cześć przez portal a cześć gotówką teraz? To coś dziwnego. Ja się może lepiej z bookingiem skontaktuję jednak”.

Można to na wiele sposobów odbić bez żadnego problemu. Tak
@piotrek_18_89: Ja miałem raz taką akcje, że anulowali mi nocleg w Warszawie i dowiedziałem się o tym dopiero na miejscu. Typ miał w dupie i nie odbierał, jego pracownica była bardzo zmieszana i powiedziała, że to nie pierwszy taki fikołek i nic nie może. Zostałem z walizką w ręku, pijany i #!$%@?. Ogarnalem sobie inny nocleg i po zgłoszeniu do Booking.com, zarobili mi kasę po kilkunastu dniach i przeprosili.
@enzojabol: byłaby możliwość obrony ze strony OP'a, ale również byłaby możliwość wygrania zapłaty tej "dopłaty" przez babkę.

Za bardzo powołujesz się na booking, bo jak dopłacisz/zgodzisz się komuś dopłacić poza bookingiem (albo mówiąc ogólnie - dogadasz się poza bookingiem), to booking wypada. Na podobnej zasadzie działa OLX czy inne Allegro - jak się dogadasz poza portalem, to portalowi już nic do tego.

Booking jest pośrednikiem. Jak korzystasz z jego usług to
@SlepyBazant: No nie do końca. Zawarli umowę na świadczenie usług w podanej cenie i OP deklaruje, że pokryje wszelkie należności wynikające z umowy. Ostatniego dnia trzeba przejżeć zawartą umowę (mail potwierdzający z booking) i oznajmić, że wszelkie należności są uregulowane, a błąd w systemie liczącym ceny na booking to sprawa pomiedzy booking a hostem. Powodzenia z tym sądem, gdy klient ma potwierdzenie zawarcia umowy a z treści tego SMSa wprost wynika,