Wpis z mikrobloga

#motocykle Sluchajcie dobre ludzie- mam pytanie. Ostatnio w moim vtx przydazyl mi sie maly wypadek nie z mojej winy. Koles przy wyjezdzaniu z parkingu pchnał moj motor z z przodu z prawej strony. ( zachaczyl go po prostu za teleskop)Kawalek go przepchnal po asfalcie. Motor sie nie przewrocil, ale teraz chcac miec kolo z przodu wyprostowane jak do jazdy, musze skrecic kierownice w prawo. Jak myslicie- ciezka sprawa bedzie do naprawienia? Jeden mechanik mowil, ze problem jest powazny, ale nie powiedzial co trzeba bedzie zrobic. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 14
@old_lolek: @krzysiekka90: dzieki panowie za podtrzymanie na duchu, #!$%@? u mnie niemilosierny, bo ten mechanik sciemniaczem nie jest, a kiwal glowa, ze jest klopot. Ogolnie motorem mozna jechac, ale trzeba miec po prostu kierownice lekko skrecona w prawo. Najsmutniejsze jest to, ze mam ubezpoeczenie tylko w jedna strone, ale po sasiedzku mamy 8 kamer na domach, a wszyscy mowia, ze nic na monitoringu nie widac
@Bloodaxis1: nie jeździj tak... możesz zablokować hamulce i będzie gleba, coś się obluzuje, albo pęknie i będzie gleba, itd...

Moim zdaniem VTX to jeden z najładniejszych motocykli i szkoda by go było roz..ć jeszcze bardziej, ochłoń, rozbierz, pooglądaj (albo wstaw do mechanika) i zaczynaj szukać części.
@old_lolek: No, najprawdopodobniej tak sie to skonczy, wstawie go do mechanika, niech sie zajmie. Ja to sie niebardzo na takich sprawach znam, wiec nie chce sie w tym babrac. Ciekawe to jest to, ze motor ( i jego prawa laga) nie wyglada na uszkodzony- ma tylko lekkie zadrapanie przy srubie od kola. No i tak jak piszesz mial “luz” na hamulcu- czyli po prostu musialem hamulec wciskac duzo glebiej niz zwykle,
@Bloodaxis1: jak laga jest nawet lekko ugięta to na takiej długości robi sporą różnicę, zmienia się kąt przy kole i jarzmo hamulców nie jest w osi tarczy, tarcza też może być krzywa a na pierwszy rzut oka tego nie widać, półki też mogą być wygięte generalnie fura do rozebrania i sprawdzenia cały przód + główka ramy, sprawdź też kosę bo mogła się wygiąć/pęknąć będzie paciak przy parkowaniu ;)
@Bloodaxis1: Nie wiem czym się przejmujesz jak to zrobisz z OC sprawcy. Oddajesz do ASO i masz wywalone jajco. Jedyne co tam się poważnego może stać to pęknięcie na główce ramy ale jest to niemożliwe przy takim zdarzeniu bo takie rzeczy to sie mogą ewentualnie dziać przy poważnych zdarzeniach w ruchu drogowym a nie na szkodach parkingowych. Pewnie tylko się kiera skrzywiła co się prostuje jak w rowerze i nie ma
@Bloodaxis1: Najprawdopodobniej przestawiło lagi na półkach, wysunąć oś wyluzować dolną półkę, poluzować górną, sprawdzić równoległość ustawienia mocowania ośki koła, jeśli ośka wchodzi lekko to znaczy że lagi są proste i jest po sprawie, chyba że jakimś przypadkiem pogiął Ci mocowanie zacisku ale to nie jest łatwo pogiąć.
Jeśli nie wchodzi lekko trzeba zdjąć lagi i na stole będzie widać czy coś zgięło, przy dowolnej poziomicy czy innej prostej listwie, lagi nie
@Man_of_Gx: Hej. Ja stalem prostopadle motorem do kraweznika, a obok mam miejsce z hydrantem, ktore normalnie musi byc puste w pewnym dystansie z jednej i drugiej strony co czesto wykorzystuja goscie z delivry albo ubera/lyfta. No i pewnie wlasnie taki jeden podjechal iwyjezdzajac zahaczyl o motor ( mimo ze miejsca jest tam naprawde sporo) i zahaczajac o przednie kolo, przepchnal go po prostu (jakies 30 cm) gdybys spojrzal na motor to
@Bloodaxis1: @Bloodaxis1: zacznij od najprostszej rzeczy. Moim zdaniem może to być przestawienie lag w półkach.
W brew pozorom działa to jak w rowerze. Zaprzyj się o murek z tej strony z której masz kierownicę wysuniętą do przodu, następnie ciągnik za kierownicę do siebie a koło będzie się zapierać o mur.
Wyprostujesz kierownicę względem lag.