Wpis z mikrobloga

#xkom #dell

Laptop za 3,8k - Dell Inspiron 15 (który nie ma nawet 2 lat) po raz kolejny przestaje działać, x-kom stwierdza, że był rozładowany (XD!)
Tak to można w skrócie opisać.

Pierwsza rękojmia:
Laptop nie włącza się, zgłaszam rękojmie - x-kom najpierw stwierdza, że nie ma usterki, ale dla pewności wyślą do autoryzowanego serwisu producenta - ci stwierdzają, że płyta główna jest do wymiany - x-kom zmienia decyzje i zwraca naprawionego laptopa (działa 3 dni).

Druga rękojmia:
Laptop przestaje działać po 3 DNIACH od odbioru z ich naprawy - zgłaszam po raz drugi rękojmie. X-kom stwierdza, że nie ma usterki i laptop był ROZŁADOWANY (XD!). Może nie jestem tech guru, ale to jest robienie sobie żartów z klienta. Laptopa oczywiście próbowałem włączyć, gdy był podłączony do kontaktu (mam nawet świadków, ładowarka jest sprawna, dioda na laptopie sugeruje, ze jest naładowany)….
Laptop wraca i… włącza się (magia?) - działa JEDEN DZIEŃ.

Trzecia rękojmia:
Przed spakowaniem laptopa nagrałem film, że nawet podłączony do kontaktu nie włącza się i dałem im znać, że takowy film posiadam. Czekam na rezultat, aczkolwiek z tego co tutaj widzę prawdopodobieństwo uzyskania zwrotu pieniędzy od x-komu jest bliskie zera.

Laptop jest mi niezbędny na studia (bioinformatyka), a zabawa trwa od POŁOWY MARCA. Czekam na rozpatrzenie mojego ostatniego zgłoszenia, ale po poprzednich sytuacjach nie jestem zbyt optymistycznie nastawiony.

Czy komukolwiek udało się uzyskać zwrot pieniędzy (wolałbym zwrot - obawiam się takiej samej zabawy z nowym egzemplarzem) poprzez rękojmie od x-komu i uchyli rąbka tajemnicy jak to można finalnie osiągnąć? :’)
  • 22
@msb37: A na co zgłaszasz rękojmie? Sprzedawca nie ma prawa odmówić ci odstąpienia od umowy, jeżeli to jest druga albo kolejna reklamacja danego towaru

A z tego opisu tak to wygląda - w pierwszej rękojmi naprawili sprzęt, przy drugiej już muszą spełnić twoje żądanie odstąpienia, jeżeli o to oczywiście wnioskowałeś
zakładam, ze to może być coś z płytą główną - znowu. Obecnie laptop jest w x-komie i czekam na rozpatrzenie trzeciej rekojmi…A bardziej jestem ciekaw co tym razem wymyślą.
Naprawdę jestem w stanie poznać kiedy mój laptop jest rozładowany, mam go półtorej roku xD
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@msb37: bardzo dobrze. Jak trzeci raz zgłaszasz tę samą awarię, możesz z automatu żądać zwrotu hajsu. I tak też zrób. A na przyszłość trzymaj się z dala od Della. Oni robią dobry sprzęt tylko w klasie biznesowej, ten dla domowego użytku to jest szmelc.
Rok temu przerabiałem niemal identyczny temat z dellem i x-komem, w moim przypadku sam serwis stwierdził że "nie da się naprawić", za to x-kom bronił się przed
@rdy:

Na co zgłaszasz rękojmie?

W sensie?

Zgłaszałem przez stronę x-komu, zaznaczałem rekojmie i zwrot gotówki jako pożądane rozwiązanie. Za każdym razem.

Niby nie mają prawa odmówić, ale stwierdzili, że usterki nie ma (xD!).
@wypokowy_expert: zaznaczałem i dodatkowo pisałem im że chce zwrotu pieniędzy, bo laptop nie spełnia wymogów. Wtedy stwierdzili, że usterki nie ma i elo. Ja i wielu innych świadków twierdzimy inaczej.
@msb37: no ale masz pierwszą rękojmię rozpatrzoną pozytywnie, bo naprawili

przy drugiej co się stało, potrzymali chwile laptopa i zaczął działać? Nie ma jakiegokolwiek protokołu naprawy etc?
update jest taki, ze uznali reklamacje (w piątek rano), zwrócili 189 za laptopa zastępczego, ale 3,8k za mojego dalej nie ma, nie podali ile ten zwrot będzie trwać