Wpis z mikrobloga

#pracbaza #praca #mechanikasamochodowa
Po latach spotykam znajomych, pytają się co robię, mówię że jestem mechanikiem samochodowym. A oni: jak to, dlaczego, co się stało itd.. Pierwsze wrażenie tych ludzi jest takie, że mechanik to brudas, robol itp. Studia skończyłem, remontuje silniki, diagnozuje ciężkie tematy... Ogólnie to smutne że takie jest postrzeganie tego zawodu :( Ktoś pracuje w biurze, jest jakimś juniorem czy asystentem to ludzie już go wyżej cenią.
  • 95
@Mwv6: to takim "znajomym po latach" należy mówić, że "pogadamy później" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A dobrze wykwalifikowany fachowiec jest tak samo wartościowy jak dobrze wykwalifikowany specjalista "biurowy".
Tylko narzędzia inne ¯\_(ツ)_/¯
To jest mega słabe, że niektórzy ludzie postrzegają to w taki sposób, jak opisałeś.

Wiedza to wiedza a kompetencje to kompetencje. Nie ważne czy robisz dobrą robotę za biurkiem czy w warsztacie - jak umiesz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sruba_m3: nie ważne ile zarabia. Ważne że robi to co lubi. Przynajmniej codziennie nie #!$%@? "znowu do roboty jutro do tego kolchozu".
Kasa to nie wszystko
@Mwv6 mi się mechanik kojarzy z brudem tylko podczas pracy(smary etc.), poza tym zawód jak każdy inny potrzebny społecznie ¯_(ツ)_/¯
Choć podczas apokalipsy mechanik-elektryk-elektronik byłby w cenie ( )
@Mwv6: Mój tata jest mechanikiem i zarabia niemal 2 x tyle co ja klikając w kąkuter + robi jeszcze różne fuchy na boku. Zazdroszczę mu umiejętności, pasji (grzebie w swoim aucie w wolnych chwilach, ogląda wszystkie te programy o naprawianiu aut na TVN Turbo i filmiki na YT) ale te brudne ręce w smarze to jednak fakt tylko że trzeba wiedzieć gdzie się ubrudzić żeby auto pojechało :D W szkole wcale
@Mwv6: Ja siedzę w biurze i podziwiam każdego kto ma fach w ręku. Mechaników, elektryków, piekarzy, dobrych robotników budowlanych... Sama hobbistycznie chcę się uczyć różnych rzeczy- od kładzenia płytek (po wcześniejszym ich stworzeniu), hafty, renowację mebli.