Wpis z mikrobloga

#psychologia #psycholog #podswiadomosc #gruparatowaniapoziomu
Nie jestem psychologiem, ale ciekawi mnie opinia psychologów, i obecnej wiedzy na temat podświadomości. Od jakiegoś czasu obserwuję ludzi pod tym kątem, starałem się trochę o tym czytać, ale artykuły są bardzo jałowe. Interesuje mnie to i chciałbym dotrzeć do jakichś rzeczowych źródeł i badań na ten temat, oraz dowiedzieć się opinii ludzi w zawodzie, z naukową wiedzą. Mógłby mnie ktoś nakierować? Osobiście, jak już pisałem nie mam wiedzy o psychologii. Swego czasu czytałem prace Eriksona i Freuda i to tyle, ale to już było dawno. Jaka jest współczesna wiedza na ten temat?

Kilka dylematów na początek:

0: (liczę od zera, bo jestem programistą xD) Czy podświadomość tak naprawdę istnieje?

1:Podświadomość rejestruje wszystko i ma swój zbiornik na pamięć gdzie są wspomnienia z każdej sekundy życia - prawda czy fałsz
2:Podświadomość nie rozróżnia prawdy od fałszu, więc hipnoza jest nieskuteczna, bo wyobrażenia, sny i rzeczywistość są traktowane przez nią na równi - prawda czy fałsz?
3:Podświadomość ma swoje schematy, którymi podąża, schematy wpływają na Twoje działania. Nieświadomie robisz rzeczy, aby dążyć do z góry zaplanowanego rezultatu przez podświadomość - prawda czy fałsz
4:Schemat, którym podąża podświadomość da/nie da się przeprogramować da/nie da się przeprogramować do pewnego wieku?
5:Podświadomość ma wielką moc obliczeniową w porównaniu ze świadomym logicznym myśleniem prawda/falsz.
Będe bardzo wdzięczny za pokierowanie mnie do źródeł, i/lub dyskusję. Pozdro Mirki,Mirabelki i Miracosie, jak post przepadnie w tłumie będe robił bumpy/reposty, sorry
  • 6
@rex1313: książka "Pułapki myślenia" Kahnemana mogłaby cię zainteresować. Autor dużo poświęca w niej na opisanie podziału na świadomą i nieświadomą część umysłu (nazywa je system 1 i system 2).