Wpis z mikrobloga

A ja mam pytanie do znawców kolejnictwa z tego co się orientuje to w polsce przed rogatkami na lini kolejowej są sygnalizatory "poprawnego działania rogatek?" czy w przypadku takim jak na filmie tablica wyświetla awarię zmuszając pociąg do zwolnienia do 20 czy działa to jak system zapor w ogóle niedziała na lini. A jak dobrze rozumiem to dlaczego w usa takiego rozwiązania się nie stosuje?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
@Toxer: żaden ze mnie spec, ale żeby pociąg serio do tych 20 zwolnił, to musiałby tak minimum 1km przed tym przejazdem dostać info, że przejazd zablokowany. U nas to działa, ale też nie wszędzie. Znam przejazdy z bramką automatyczną, które dzwonią paręnaście sekund przed pociągiem (rzadko uczęszczane drogi, ale jednak).
Tutaj najwięcej dupy dał pilot, w dalszej kolejności chyba nagrywający, bo się wpakował za blisko ponadnormatywnego (aczkolwiek jak pilot to debil
@buczubuczu: W Polsce kierowca wjeżdżając na przejazd ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożność bez względu czy jest on strzeżony czy nie. Top’y (tarcze ostrzegawcze przejazdowe) ustawiane są w odległości drogi hamowania na danym odcinku linii zależnie od prędkości. Wskazuje czy urządzenia na przejeździe są sprawne albo czy doszło do jakieś awarii. W przypadku awarii Maszynista ma obowiązek zwolnienia do 20 km/h również z zachowaniem szczególnej ostrożności i podawania sygnału baczność. Czasami nawet
* Btw tak się tym zainteresowałem bo ostatnio na nowo modernizowanej linii Świdnica Wrocław chyba na każdym przejeździe zamontowali te tablice a to pojedyncza nitka tylko
@Safajer: na #!$%@? on czekał? XD


@agdybytak też mnie to zawsze zastanawia. Ile trzeba mieć w głowie, żeby nie potrafić policzyć co wyjdzie drożej:
1.#!$%@? rogata
2. #!$%@? rogatka i porysowane skrzydło
3. #!$%@? rogatka, #!$%@? skrzydło, #!$%@? tir, uszkodzony pociąg.
Z osobówkami to samo, #!$%@?, dałeś dupy i wyjechałeś w rogatki? To wywaz kolejną rogatkę i #!$%@?. Lepsze to niż stracić życie.
@MlodyWilk: był podobny wypadek w Polsce - https://gs24.pl/wypadek-na-przejezdzie-kolejowym-szynobus-uderzyl-w-turbine-wiatrowa-zdjecia/ar/4967292

@Toxer: w USA kolej jest mocno zacofana (z powodu lobby samochodowego) i pewnie nie ma takich regulacji

@dzek: to z powodu konstrukcji zabezpieczeń - by podać pociągowi sygnał zezwalający na wjazd trzeba wcześniej zamknąć rogatki. Znając życie gdzieś w drodze hamowania jest jeszcze zwolnienie i dlatego to często tyle trwa. Coraz więcej jest automatycznych, które zamykają się kilkanaście sekund przed przejazdem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@MlodyWilk: od spuszczenia rogatki do #!$%@? pociagu jakies 20 sekund xD chyba nie widzialem w europie takiego przejazdu. Bo odpowiadajac na "na #!$%@? on czekał" @agdybytak to 20 sekund pewnie odrazu sie nie skapnął, że rogatka schodzi a on zastawia przejazd 5 sekund panika i ostatecznie próba ucieczki średnio udana. Lepiej sie zapytac czemu polacy zdychaja pod rogatkami gdzie pociag od ich opuszczenia przyjeżdża dwie minuty xD co szkoda im rogatką