Wpis z mikrobloga

Od czasów forsowania SUVów, zielonej rewolucji na bateriach litowo-jonowych, ekologizmu i obrzydzania podróżowania samochodem, w europejskiej motoryzacji nie dzieje się zbyt wiele ciekawego, a w zasadzie nic wartego uwagi. Pozostaje żyć przeszłością, jednak czasem jeszcze trafi się jakaś krzepiąca informacja. Na przykład ja tak miałem, przeczytawszy wiadomość o reaktywowaniu marki Alpine i wypuszczeniu benzynowego coupe (tak, benzynowego coupe), nawiązującego do A110 sprzed lat. Jest to pierwszy samochód Alpine od 1995 roku.

W pełni aluminiowy samochód waży zaledwie 1100 kg, napędzany jest umieszczonym centralnie silnikiem R4 1.8 TCe o mocy 252 KM, do setki przyspiesza w 4.5 s, ma napęd na tył i jest zabawką do jazdy na torze. Ma ponadto siedmiobiegową automatyczną skrzynię Getrag.

W 2019 powstała wzmocniona wersja A110S o mocy 292 KM. Przyspiesza szybciej o 0.1 s i waży 2kg mniej.

To przepiękne auto, nie mogę się napatrzeć ()

#rzetelnafura - obserwuj, robię to za darmo
#carboners #carspotting #samochody #motoryzacja #alpine
Pobierz DerMirker - Od czasów forsowania SUVów, zielonej rewolucji na bateriach litowo-jonowy...
źródło: comment_1655197713mQhXPXKDfuGKzak88G3ERV.jpg
  • 56
Auto na zdjęciu opa to sportowy #!$%@? który ma przede wszystkim kręcić dobre czasy na torze, a nie być wygodny.


@Antorus: No jednak jest to samochód tworzony na drogę. Za tyle kasy bez problemu zrobisz 5x lepsze auto na tor. Tor dla takiej Alpiny to może być wycieczka raz na jakiś czas. Na co dzień ma dawać przyjemność z jazdy, a do tego też chcesz trochę wygód. Nikt nie mówi o
@DerMirker wygląda jakby już miał z 10 lat jak nie lepiej, a to że nic nie wychodzi fajnego to bzdura, BMW seria 2, nowy Nissan Z, mx-5, GT86, Porsche cayman jeśli masz więcej kasy, mercedesy C/E coupe, nowa supra. Oprócz tego cała masa hot hatchy czy taka kia stinger. Do wyboru do koloru, zgodzę się że segment suwów dominuje bo po prostu są najpopularniejsze, ale nowe fajne coupe istnieją i mają się
@Rabissimo: Niby tak, trochę racji masz, Japończyk składany w Stanach w kooperacji z Chryslerem, niemniej jednak trochę wspólnego Eclipsy z Japonią mają, ot chociażby 4G63 czy marka Mitsubishi. Trochę czepianie się szczegółów ;)
@Jankorposzczur: Chodzi o to, że to nie jest JDM. Z definicji - JDM to pojazd wyprodukowany przez JP koncern na potrzeby ich rynku. Eclipse w Japonii nie był w ogóle produkowany, nie był nigdy przewidziany do produkcji i swoją charakterystyką nie ma nic wspólnego z założeniami aut produkowanych na tamten rynek. To może wydawać się niuansem, ale tak naprawdę Eclipse prócz wspólnego silnika, nie ma nic wspólnego z gamą aut JDM
a tą renówka, to nie ma nic wspólnego z Alpine, która podkręca BMW, ale to chyba wiesz ( ͡ ͜ʖ ͡)


@Axim: Ale chyba Ty nie wiesz że "Alpine" nie ma nic wspólnego z BMW. Mylisz Alpine z Alpina. Alpina to producent aut, który nie podkręca BMW a na bazie samochodów BMW tworzy nowe auta na zamówienie. Z innym oznaczeniem modelowym,
@Rabissimo: W sumie nigdzie nie pisałem że to JDM, pisałem tylko że to japońska furka oraz że w moim sercu są JDMy. Swoją drogą dla mnie prawdziwe JDM to Chaser, Soarer, Stagea, Evo Station Wagon, Cappucino, Civic Type-R EK9, Sileighty, każdym z tych autek chciałbym się śmignąć, ale niestety chyba nie będzie mi dane.