Wpis z mikrobloga

Problem z volvo s40 II 2.0d 136 km 2005
Raz ciągnie od 2500 obrotów co i tak jest duzo jak na diesla a raz turbo zaskoczy dopiero przy 3500 albo i wiecej a czasami wgl jakby turibna nie dmuchała tyle co powinna.Druga sprawa to czarna chmurą która zostawia przy mocniejszym przyspieszaniu,wtryski podobno mają troche ponad rok bo były regenerowane (albo wymienione na używki tego juz nie wiem) korekty mają niby spoko ale #!$%@? wi
Gdzie szukać przyczyny?
#volvo #mechanikasamochodowa
  • 6
@jhyfd: jak mieszanka jest nieprawidłowa, znaczy za dużo paliwa, za mało tlenu, to nie ma pełnego, efektywnego spalania i auto kopci. Dlatego wszyscy wiejscy tunerzy mają okopcony tył auta, bo im seba za dużo paliwa do danej ilości powietrza leje.
Zdrowa turbawka ze zmienną geometrią powinna od 1200 już dostarczać zadane ciśnienie, a turbodziura powinna być zjawiskiem znikającym w ciągu max sekundy, a nie dopiero po osiągnięciu jakichś obrotów.

Miałem taki
@jhyfd: sprawdź, czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym, między turbiną a silnikiem. Do sprawdzenia masz wszystkie rury, intercooler, aż do kolektora.
Sprawdź wężyki podciśnień, kostki i przewody przy zaworach N75 - jeden znajduje się obok akumulatora i odpowiada za sterowanie turbo, pozostałe dwa znajdują się między alternatorem a kompresorem klimy - one odpowiadają za zamykanie klapek w dolocie. Same klapki też możesz sprawdzić czy działają płynnie - strzykawka, wężyk i robisz podciśnienie. Może też być walnięty sam zawór N75. U znajomego zmieniony w grudniu na noname i padł, wczoraj założyłem oryginał Pierburg (
@jhyfd: po miesiącu męczenia sie ogarnięte :) okazało się ze w kablu od gruszki turbo ułamał sie jeden pin.Zrobiłem to i zapiedalał ale wywaliło błąd dpf XD także ten dpf do #!$%@?