Wpis z mikrobloga

@duzeelobenc: @Torgerd: gwałtowne zrzucenie biegu bardzo obciążają układ napędowy. Hamować silnikiem to sobie można jadąc z górki, a nie przed zakrętami, gdzie redukcja prędkości musi być zazwyczaj spora
@the_foxi: Hamujesz nożnym i adekwatnie do prędkości i obrotów zrzucasz biegi. Ludzie jeżdżą na luzie na zakrętach, albo zmieniają biegi w trakcie, bo nie potrafią dostosować prędkości przed zakrętem i w trakcie okazuje się, że jadą za szybko i na zbyt
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 28
@the_foxi: ogólnie dla skrzyni i silnika raczej nie (poza niepotrzebną zmianą przełożenia, wysprzęglanie, zasprzeglanie, minimalny ale jednak wpływ przede wszystkim na sprzęgło), za to cierpią hamulce i jazda w ten sposób po krętej drodze jest mega niebezpieczna bo łatwo je zagotować. Z resztą po tym jak często ktoś zmienia klocki widać czy jeździ dobrze. Ale nigdy nie jest za późno, ojciec tak jeździł z 20-30 lat i jak się przesiadł na
  • Odpowiedz
@the_foxi: przed zakretem zawsze lekko zwalniasz i pozniej przyspieszasz zeby cie z zakretu nie wywalilo.Jeszcze jedna rada.Jak jedziesz w gorach i zjezdzasz z gorki to nigdy nie wrzucaj na luz bo spalisz sprzeglo tak samo pod gorke nie jezdzij na polsprzegle.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 28
@Prima_aprilis: to jak ktoś jeździ tak dynamicznie że musi szarpać przy redukcji to niech się nauczy wbijać biegi z międzygazem, to nie jest wcale trudne jak się czuje auto a odciąża sprzęgło, ale przy normalnej jeździe taki problem nie występuje i dorabiasz teorię do praktyki.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
@Prima_aprilis: ale #!$%@?, kto mówi o jakimś gwałtownym zrzuceniu biegu? Ruszać też można tylko gwałtownie? Mieszasz do tego jeszcze błędną technikę jazdy jakby to miało jakikolwiek związek z samym hamowaniem silnikiem.
  • Odpowiedz
@khaotic: nie chodziło tylko o spalanie, ale też o smarowanie silnika, ponieważ przy jeździe na wysokich obrotach silnikiem dwusuwowym z zamknietą przepustnicą jest podawana bardzo mała ilość mieszanki w której znajduje się olej i istnieje ryzyko przytarcia. Ale to nawet chyba więcej niż 30 lat, bo dotyczy to syren, trabantow i innego przedpotopowego ustrojstwa z silnikami 2T
  • Odpowiedz