Piraci to pierwsza armia kontrolująca zewnętrzny pierścień gry! Dodatek rozszerza planszę gry o zewnętrzny pierścień pól wody, na których mogą przebywać wyłącznie niektóre jednostki Piratów – ich Sztab oraz jednostki pływające. Po zagraniu na planszę przesuwają się jedynie po każdej bitwie – o jedno pole wodne dalej zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Dzięki temu podczas gry z Piratami można długofalowo planować tury, przewidując przyszłe lokalizacje ich jednostek pływających.
W końcu będzie wykorzystywana większa plansza od 3.0 (bo gry na 5-6 osób nie liczę kto tak gra :P). Szkoda że wszystkie fanowskie super plansze, maty, etc. nie są tak duże, no ale nie szkodzi można dokładać z brzegu. Niecierpliwie czekam na instrukcje :)
@piegu92: Hex jest ewidentnie gra turniejową optymalizowaną pod dwóch graczy kto by się przejmował gra w 6 osób, które jest tylko wykładaniem hexów dla zabawy na które decyduje się margines
@antros: jestem ciekaw czy ta mechanika nie będzie ciut za mocna. Jednak tak ruchomy sztab przeciwko niezbyt mobilnym armiom może stwarzać problemy. Czekamy na instrukcję.
@dawidwiacek: no trudno wyrokować, ale to przecież nie jedyny bardzo mobilny sztab, taki Sharrash możebyć pewnie daleko bardziej kłopotliwy jeśli chodzi o jego przemieszczanie, wyrokując po tych kilku żetonach, które widać na materiałach promocyjnych to mają sporo jednostek i raczej będą konfrontacyjną armią
@antros: ciekawa sprawa bo jak widzę, sztab ma atak wyłącznie w 1 kierunku i to strzelecki. Podoba mi się to rozwiązanie. A Sharrash - moja ulubiona armia :)
W końcu będzie wykorzystywana większa plansza od 3.0 (bo gry na 5-6 osób nie liczę kto tak gra :P). Szkoda że wszystkie fanowskie super plansze, maty, etc. nie są tak duże, no ale nie szkodzi można dokładać z brzegu. Niecierpliwie czekam na instrukcje :)
Zdarzalo nam sie nawet w 4 grac na duzej.
wyrokując po tych kilku żetonach, które widać na materiałach promocyjnych to mają sporo jednostek i raczej będą konfrontacyjną armią